3201
Sök

Köpråd: SAAB 9-5, kombi

3 354 Inlägg
19 januari 2010
inget illa menat men 136 kw e inte 150 hk utan 185
150 hk e 110 kw

Diplomati är konsten att be någon dra åt helvete på ett sådant sätt att han ser fram emot resan
Att inneha körkort betyder inte att man kan köra... det betyder bara att man just vid ett enda tillfälle körde någorlunda bra

54 Inlägg
19 januari 2010
Trådstartare
M103 skrev:
Här är en test och artikel som handlar om 2.0t trim. smile

http://www.automotorsport.se/biltester/ … 050203.pdf

Trevlig läsning

54 Inlägg
19 januari 2010
Trådstartare
Hamilton skrev:
Gogge_S skrev:
Tyvärr bara Linear, kostnad 69'

Aldrig 69 för en Linear som gått så långt max 40-45
Det dräller ju av 9-5:or på blocket, leta efter minst Vector.

Den bilen jag nu har refererat till går via en bilhandlare. Jag håller med om att Linear inte är det roligaste, men den har Automat, regn/backsensor, dragkrok och xenonljus.

Jag har sökt en del på blocket, bytbil, bilweb, bilgaraget och för det priset finns det inte gott om 05:or. Inte för att jag har låst mig på en 05:a. I så fall skulle man välja en 06:a med facelift 2.
Mitt problem är att jag inte är så bra på bilar, att om jag skall köpa privat kunna lita på att jag kan hitta generallfelen.

rangerare
115 Inlägg
19 januari 2010
om du är ute efter en nyare bil för mindre pengar så kolla på 2,0t är mycket billigare. men automaten ska du undvika. även många Saab handlare anser att den inte passar till Saabs 4cyl motorer. aeron är nog den enda 4cyl som går relativt bra med automat.

Allmänt envis
12 512 Inlägg
19 januari 2010
Gogge_S skrev:
Hamilton skrev:
Gogge_S skrev:
Tyvärr bara Linear, kostnad 69'

Den bilen jag nu har refererat till går via en bilhandlare. Jag håller med om att Linear inte är det roligaste, men den har Automat, regn/backsensor, dragkrok och xenonljus.

Jag har sökt en del på blocket, bytbil, bilweb, bilgaraget och för det priset finns det inte gott om 05:or. Inte för att jag har låst mig på en 05:a. I så fall skulle man välja en 06:a med facelift 2.
Mitt problem är att jag inte är så bra på bilar, att om jag skall köpa privat kunna lita på att jag kan hitta generallfelen.

*Host*

Motormännens M-test eller SBPs bildiagnos, en till två tusenlappar för en genomgång av fackmän smile

Motorer är som människor; Behöver de andningshjälp står inte allt rätt till.

54 Inlägg
19 januari 2010
Trådstartare
Rquired skrev:
Gogge_S skrev:
Hamilton skrev:

*Host*

Motormännens M-test eller SBPs bildiagnos, en till två tusenlappar för en genomgång av fackmän smile

Jaha, där har jag ett problem till, dåligt minne smile
Ett helt överkommligt pris, samt att det är en utomstående bedömmare och inte en märkesverkstad. Tack!

Sök