problemet var att för några dagar sedan hade jag problem med igen satta dräneringsvägar så jag fick in vatten i kupén, jag tog loss lite kåpor och hittade massa löv och skit uppe vid torpedväggen/akvariumet, så jag började ta bort för hand och när det mesta var borta tog jag vattenslangen med och sprutade på rutan för att se att det rann undan som det skulle och sedan sprutade jag i "vägarna" där vattnet rinner bort, dräneringen från skärmkanterna leder ju ner till batteriet där det stora hålet ner till marken är, jag fick bort allting och allt fungerade som det skulle tills jag skulle köra iväg..
felet då.. när jag kallstartar den och skall köra iväg på 1an så känns det som den blöddrar.. vägrar gå upp i varv, detta hänger i ett bra tag om jag kör lugnt, men däremot om jag varvar ur den.. håller stumt på 1an så lägger han sig på 4400varv och sedan blir det som att den propp släpper, och då varvar den ur som den skall och då går den som vanligt.. men kör jag lugnt så går jag ju aldrig över 4400varv och då kvarstår problemet.. provade ta isär styrboxen för den sitter ju där uppe och rengjorde med oxide clean utan resultat..
det har ju inte kommit något vatten på tändspolarna eller fördelaren så jag vet inte vad det kan vara..
bara dumt och varva en kall motor på så höga varv byt tändstift kan göra sån skillnad
Jo jag vet.. men ilskan har inget stopp right?
varför skulle tändstiften göra skillnad om de har gått 700-1000mil utan problem och efter jag rengjorde så skulle de börja fungera sämre menar du?
därför de gått 1 tag / par år som du skrev där och allt kan helt enkelt bli kasst bara pang direkt ....
och efter som du upplever att den blöddrar .
vilket betyder att jag skulle bytt tändstift luftfilter olja "mini service" kan faktist göra sån skillnad att bilen känns som en helt ny bil .. och ditt blöddrande försvinner
bara dumt och varva en kall motor på så höga varv byt tändstift kan göra sån skillnad
Jo jag vet.. men ilskan har inget stopp right?
varför skulle tändstiften göra skillnad om de har gått 700-1000mil utan problem och efter jag rengjorde så skulle de börja fungera sämre menar du?
därför de gått 1 tag / par år som du skrev där och allt kan helt enkelt bli kasst bara pang direkt ....
och efter som du upplever att den blöddrar .
vilket betyder att jag skulle bytt tändstift luftfilter olja "mini service" kan faktist göra sån skillnad att bilen känns som en helt ny bil .. och ditt blöddrande försvinner
Tändstiften bytte jag i början av sommarn.. luftfilter, oljefilter, olja byttes i augusti.. skall prova med tändstift men tvivlar på det..
varför skulle tändstiften göra skillnad om de har gått 700-1000mil utan problem och efter jag rengjorde så skulle de börja fungera sämre menar du?
därför de gått 1 tag / par år som du skrev där och allt kan helt enkelt bli kasst bara pang direkt ....
och efter som du upplever att den blöddrar .
vilket betyder att jag skulle bytt tändstift luftfilter olja "mini service" kan faktist göra sån skillnad att bilen känns som en helt ny bil .. och ditt blöddrande försvinner
Tändstiften bytte jag i början av sommarn.. luftfilter, oljefilter, olja byttes i augusti.. skall prova med tändstift men tvivlar på det..
gärna mer svar
allt kan gå sönder när man minst anar de men när du säger att de inte va spec länge sen du bytte de .. så måte jag verkligen fråga hur kall är bilen när du försöker safta ur den.. antar den står ute?
allt kan gå sönder när man minst anar de men när du säger att de inte va spec länge sen du bytte de .. så måte jag verkligen fråga hur kall är bilen när du försöker safta ur den.. antar den står ute?
sisådär på en höft.. 6grader men jag lägger mig inte på varvstopp.. bättre än så vet jag så behöver ingen uppläxning tack
allt kan gå sönder när man minst anar de men när du säger att de inte va spec länge sen du bytte de .. så måte jag verkligen fråga hur kall är bilen när du försöker safta ur den.. antar den står ute?
sisådär på en höft.. 6grader men jag lägger mig inte på varvstopp.. bättre än så vet jag så behöver ingen uppläxning tack
tänkte mera på att bilar som brukar stå 1 tag inte spec varmt ute brukar de inte va spec effektiva tills de blir varma .
enbart blödder när den är kall inte alls när den är varm?
jag var ut med far och skulle visa problemet, har stått med motorvärmare i stortsett hela dagen men jag tänkte det lär inte göra någon skillnad.. men problemet fanns ej kvar..