Timjoh skrev:
Vad skulle ni rekomendera då väger 67kg inte så mkt men värkligen inget fett.
tränar oftast 3-4 gånger veckan kommer det bli, ska äta bättre mat om man säger så.
Men ska jag äta mitt creatin och proteinpulver eller vad skulle ni rekomendera,
Någon som är van gymmare och vet vad man oftast behöver för att köra på normal nivå för en vanlig människa som vill ha lite mer muskler på kroppen, gärna en länk till det från tlx gymmgrosisten då jag har rabat där.
Hadde värkligen varit snällt
Allt handlar inte bara om rätt mat, du ska även äta dom mängderna som behövs.
Sen ang kosttillskott så kika på Non-xplod, är som ett kreatin enkelt förklarat bara att du tar det endast före träning och inte annars + att det binder inte vätska, ex som rage, rage 2 osv.
Sen skulle jag satsa på en gainer för dig som du tar efter träning samt kanske som ett mellanmål under dagen. Sen hårdträning på det.
Dock tror många att det är det här som gör allt men glömmer bort att sömn är A och O när man tränar och försöker uppnå ett mål. Det är då det händer saker med kroppen.
Von någonting som säger att proteinpulver är bortkastat, vad jobbar du med? hur hårt tränar du? Den mängden du angett är typ framtaget för folk som inte har så aktiva jobb och inte tränar... Tränar du riktigt hårt och har kanske ett fysiskt jobb ska du ligga på runt 2+-g per kilo dvs jag på 85kg ska ligga på någonstans mellan 160-200g om dagen.
Har du provat att räkna en dag hur mkt protein du får i dig? Jag käkar runt 5 ggr på en dag vilket innebär att jag bör få i mig minst 30-40g protein per måltid. Räkna och återkom gärna med ditt svar.
Sen mitt tips ang träning är att endast köra en muskelgrupp i veckan.
Ex
Måndag: Övredelen rygg
Tisdag: Bröst
Onsdag: Ben, korsrygg (Marklyft, raka marklyft, ryggresningar)
Torsdag: Axlar
Fredag: Armar
Inte träna längre än 1,5 timma, helst högst 1 timma men då är det hårdkörning som gäller och inget fjantande.