3078
Sök

Vilka gymmar och vad äter ni för diet:)

892 Inlägg
27 november 2009
von_blad skrev:
Som sagt, oftast bara nybörjare som går på detta med kosttillskott...

(No offense Android)

None taken. wink

Men jag håller inte med dig. wink
Som jag förstått det handlar det ju om att hela tiden hålla nog mycket byggstenar och energi för att hela tiden ligga i ett anaboliskt läge, alltså övergöda musklerna 24h om dygnet, och inte hamna i ett läge där musklerna bryts ner och inte har nog att byggas upp. Det finns ju kalkyler som visar på att man ska ha si och så många gram protein och kolhydrater om dagen, slår man ut det så landar man på uppåt 3-4.000kcal om dagen, mer för de som redan är stora (någon nämnde Samuelsson), och det är få pers som klarar att skyffla i sig den mängden mat på en dag, så därför kan tillskott vara bra. Men absolut, det är ju bara tillskott, för att fylla ut luckorna så att säga. Man kan ju inte förvänta sig att bli biff på bara proteinpulver liksom. lol

Jag kan ju absolut inte säga att "såhär är det", jag är ju som sagt nybörjare. smile Men man får lita på det man läser och andra kroppsbyggares erfarenheter att kosttillskott kan hjälpa.

"Nä det här suger. Farväl grymma värld! Nu raderar jag kontot." *dramatiskt musklick* - Sandman
Min projekt tråd

224 Inlägg
27 november 2009
Precis tillskott är precis som det låter inget annat, är man aktiv och tränar hårt och inte får i sig det energi behovet som behövs via vanlig mat så, kompliterar man med ett tillskott så man inte tror att man ska ersätta maten med kostillskott.

Kan det mesta inom s/v40 så skulle det vara något så får ni gärna fråga :)
uppgraderingar och tillbehör PMa

461 Inlägg
27 november 2009
Android skrev:
von_blad skrev:

(No offense Android)

None taken. wink

Som jag förstått det handlar det ju om att hela tiden hålla nog mycket byggstenar och energi för att hela tiden ligga i ett anaboliskt läge, alltså övergöda musklerna 24h om dygnet, och inte hamna i ett läge där musklerna bryts ner och inte har nog att byggas upp. Det finns ju kalkyler som visar på att man ska ha si och så många gram protein och kolhydrater om dagen, slår man ut det så landar man på uppåt 3-4.000kcal om dagen, mer för de som redan är stora (någon nämnde Samuelsson), och det är få pers som klarar att skyffla i sig den mängden mat på en dag, så därför kan tillskott vara bra. Men absolut, det är ju bara tillskott, för att fylla ut luckorna så att säga. Man kan ju inte förvänta sig att bli biff på bara proteinpulver liksom. lol

Jag kan ju absolut inte säga att "såhär är det", jag är ju som sagt nybörjare. smile Men man får lita på det man läser och andra kroppsbyggares erfarenheter att kosttillskott kan hjälpa.

Fint de!

Är med på vad du säger, men jag anser att de allra flesta får i sig allt man behöver genom vanlig mat. Det är det som skiljer våra uppfattningar då antar jag?

Har ju som sagt tränat i drygt 5 år på samma gym, många av de som började samtidigt som mig, eller redan gick där är kvar. Man träffar ju mycket folk och ser hur folk utvecklas gentemot andra, alla har mer eller mindre skiljda teorier om träningen. Men jag har absolut inte kunnat se något mönster i att de som tar kosttillskott får bättre resultat än andra! De som oftast får bättre resultat än andra är de som tycker att det är roligt (de lever för gymmet), vågar ta i, aldrig missar ett pass och gör övningarna rätt.

Det är de jag kunnat se på mitt gym iaf.. smile

BMW - Better Make Way

892 Inlägg
27 november 2009
von_blad skrev:
Android skrev:
von_blad skrev:

(No offense Android)

None taken. wink

Fint de!

Är med på vad du säger, men jag anser att de allra flesta får i sig allt man behöver genom vanlig mat. Det är det som skiljer våra uppfattningar då antar jag?

Har ju som sagt tränat i drygt 5 år på samma gym, många av de som började samtidigt som mig, eller redan gick där är kvar. Man träffar ju mycket folk och ser hur folk utvecklas gentemot andra, alla har mer eller mindre skiljda teorier om träningen. Men jag har absolut inte kunnat se något mönster i att de som tar kosttillskott får bättre resultat än andra! De som oftast får bättre resultat än andra är de som tycker att det är roligt (de lever för gymmet), vågar ta i, aldrig missar ett pass och gör övningarna rätt.

Jo precis, det är kanske där våra uppfattningar skiljer. smile
Men så kommer det nog förbli, vi får låta det stanna vid det. wink

Det är ju viktigt att komma ihåg att alla skiljer sig, speciellt en sådan stor faktor som om man är "ectomorph" eller "endomorph" (översättning?!), alltså om man kan äta vad som helst utan att gå upp ett gram eller om man är naturligt kraftig. De som är lite kraftigare har ju oftast lättare att bygga snabbare då det finns lite att ta av så att säga, medan de som är spinkiga (som jag) t ex måste få i sig mer näring för att kunna bygga, och en lite annorlunda kost jämfört med endomorpher, t ex att bara skyffla i sig allt nyttigt man kan. wink

En grej jag upptäckt som VERKLIGEN hjälper är att föra en tränings logg, så man ser exakt vad man klarar med en viss övning och när det är dags att öka osv. Vet inte om ni andra som gymmar gör det med? smile

"Nä det här suger. Farväl grymma värld! Nu raderar jag kontot." *dramatiskt musklick* - Sandman
Min projekt tråd

461 Inlägg
27 november 2009
Android skrev:
von_blad skrev:
Android skrev:

None taken. wink

Fint de!

Jo precis, det är kanske där våra uppfattningar skiljer. smile
Men så kommer det nog förbli, vi får låta det stanna vid det. wink

Det är ju viktigt att komma ihåg att alla skiljer sig, speciellt en sådan stor faktor som om man är "ectomorph" eller "endomorph" (översättning?!), alltså om man kan äta vad som helst utan att gå upp ett gram eller om man är naturligt kraftig. De som är lite kraftigare har ju oftast lättare att bygga snabbare då det finns lite att ta av så att säga, medan de som är spinkiga (som jag) t ex måste få i sig mer näring för att kunna bygga, och en lite annorlunda kost jämfört med endomorpher, t ex att bara skyffla i sig allt nyttigt man kan. wink

En grej jag upptäckt som VERKLIGEN hjälper är att föra en tränings logg, så man ser exakt vad man klarar med en viss övning och när det är dags att öka osv. Vet inte om ni andra som gymmar gör det med? smile

Säker på att vi inte ska älta lite till då? wink

Jag kör inte med träningslogg, jag kommer alltid ihåg vad jag klarade sist gång å så. smile Vet nog faktiskt ingen som gör de på gymmet, har vart nån enstaka in emellan, men inte mer än så.

BMW - Better Make Way

huh?
10 427 Inlägg
27 november 2009
"3. Man kan inte äta till sig större muskler! Protein blir inte muskler av sig självt,
utan det är den fysiska överbelastningen som stimulerar muskeltillväxt."

**

Angående kalorier så fick vi ut mat med c:a 4500 kcal varje dag när man var i fält i lumpen.
http://www.drytech.no/old/images/fil4.jpg lol
Ett tips för den som vill äta otrevlig mat med högt energinnehåll.

Fire And Silk
2 254 Inlägg
27 november 2009
Jag kör här på fettis och svettis i Nyköping och "vanlig" mat är vad jag äter wink

Det viktiga är inte att ha rätt, utan att straffa de som har fel. ''Gustav Svensson''
Somliga kallar det lyx, Mercedes Benz kallar det för standard.

Sleeper
3 084 Inlägg
27 november 2009
Kan säga såhär jag. Körde på creatine och protein och malto det funka jävligt bra gick upp 10 kg på några månader. Problemet är att man ska hålla vikten efter man slutat, har gått ner de 10 kilona nu när jag nu slutat
med detta har iofs slutat träna också. Så det bästa är ju öka på käket så man tänjer ut kistan så man kan trycka in mer krubb.

Usama C4 whitehouse, Clinton runs for barrack and bin ladin behind bush, where Bill plays with maiden - Run to the hillary, saddamly Reinfeldt FRA the quida(basen) makes law and Al become a bloody gore.
Dirka dirka muhammed Djihad!

Allmänt envis
12 512 Inlägg
27 november 2009
Träna? Gym? Diet? hmm

Mat äter man för att det är gott utan hänsyn till kostcirklar, GI och allt vad det kan heta. Punkt slut wink
Senast redigerat av Rquired (27 november 2009)

Motorer är som människor; Behöver de andningshjälp står inte allt rätt till.

453 Inlägg
28 november 2009
Trådstartare
Vad skulle ni rekomendera då väger 67kg inte så mkt men värkligen inget fett.

tränar oftast 3-4 gånger veckan kommer det bli, ska äta bättre mat om man säger så.

Men ska jag äta mitt creatin och proteinpulver eller vad skulle ni rekomendera,
Någon som är van gymmare och vet vad man oftast behöver för att köra på normal nivå för en vanlig människa som vill ha lite mer muskler på kroppen, gärna en länk till det från tlx gymmgrosisten då jag har rabat där.

Hadde värkligen varit snällt smile

Snickar guru
278 Inlägg
28 november 2009
Timjoh skrev:

tränar oftast 3-4 gånger veckan kommer det bli, ska äta bättre mat om man säger så.

Någon som är van gymmare och vet vad man oftast behöver för att köra på normal nivå för en vanlig människa som vill ha lite mer muskler på kroppen, gärna en länk till det från tlx gymmgrosisten då jag har rabat där.

Allt handlar inte bara om rätt mat, du ska även äta dom mängderna som behövs.

Sen ang kosttillskott så kika på Non-xplod, är som ett kreatin enkelt förklarat bara att du tar det endast före träning och inte annars + att det binder inte vätska, ex som rage, rage 2 osv.
Sen skulle jag satsa på en gainer för dig som du tar efter träning samt kanske som ett mellanmål under dagen. Sen hårdträning på det.
Dock tror många att det är det här som gör allt men glömmer bort att sömn är A och O när man tränar och försöker uppnå ett mål. Det är då det händer saker med kroppen.

Von någonting som säger att proteinpulver är bortkastat, vad jobbar du med? hur hårt tränar du? Den mängden du angett är typ framtaget för folk som inte har så aktiva jobb och inte tränar... Tränar du riktigt hårt och har kanske ett fysiskt jobb ska du ligga på runt 2+-g per kilo dvs jag på 85kg ska ligga på någonstans mellan 160-200g om dagen.
Har du provat att räkna en dag hur mkt protein du får i dig? Jag käkar runt 5 ggr på en dag vilket innebär att jag bör få i mig minst 30-40g protein per måltid. Räkna och återkom gärna med ditt svar.

Sen mitt tips ang träning är att endast köra en muskelgrupp i veckan.
Ex
Måndag: Övredelen rygg
Tisdag: Bröst
Onsdag: Ben, korsrygg (Marklyft, raka marklyft, ryggresningar)
Torsdag: Axlar
Fredag: Armar

Inte träna längre än 1,5 timma, helst högst 1 timma men då är det hårdkörning som gäller och inget fjantande.

Nightrun 2007: 2a :)
Kör M3 E46..

453 Inlägg
28 november 2009
Trådstartare
Konstapeln skrev:
Timjoh skrev:

Allt handlar inte bara om rätt mat, du ska även äta dom mängderna som behövs.

Sen ang kosttillskott så kika på Non-xplod, är som ett kreatin enkelt förklarat bara att du tar det endast före träning och inte annars + att det binder inte vätska, ex som rage, rage 2 osv.
Sen skulle jag satsa på en gainer för dig som du tar efter träning samt kanske som ett mellanmål under dagen. Sen hårdträning på det.
Dock tror många att det är det här som gör allt men glömmer bort att sömn är A och O när man tränar och försöker uppnå ett mål. Det är då det händer saker med kroppen.

Von någonting som säger att proteinpulver är bortkastat, vad jobbar du med? hur hårt tränar du? Den mängden du angett är typ framtaget för folk som inte har så aktiva jobb och inte tränar... Tränar du riktigt hårt och har kanske ett fysiskt jobb ska du ligga på runt 2+-g per kilo dvs jag på 85kg ska ligga på någonstans mellan 160-200g om dagen.
Har du provat att räkna en dag hur mkt protein du får i dig? Jag käkar runt 5 ggr på en dag vilket innebär att jag bör få i mig minst 30-40g protein per måltid. Räkna och återkom gärna med ditt svar.

Sen mitt tips ang träning är att endast köra en muskelgrupp i veckan.
Ex
Måndag: Övredelen rygg
Tisdag: Bröst
Onsdag: Ben, korsrygg (Marklyft, raka marklyft, ryggresningar)
Torsdag: Axlar
Fredag: Armar

Inte träna längre än 1,5 timma, helst högst 1 timma men då är det hårdkörning som gäller och inget fjantande.

Okej låter ju bra det du säger. men du har ingen länk till vad som vore bra fins ju hur mkt olika pulver och massa blir bara förvirrad när jag tittar:)

http://www.gymgrossisten.com/1/sv/artik … kelpaketet

Är detta paketet något att ha?
Senast redigerat av Timjoh (28 november 2009)

underordnad allfixare
696 Inlägg
28 november 2009
jag äter bullar o spelar cs bör jag tänka på nått mera?

Jag hatar att förlora, det får någon annan hålla på med!

121 Inlägg
29 november 2009
Timjoh skrev:

Jag rekomenderar dig att käka kreatin, kanske inte på de sättet som talats om förut, men för att om det är som du säger att du kanske har svårt att bygga muskler eller "fett" så att säga, då kommer du ha svårt att göra det genom ren träning.

Förmodligen har du väldigt hög ämnesomsättning som gör att all den energi samt fett du behöver till din muskler hinner försvinna innan du verkligen hinner använda dem i träningen.

Jag själv behöver inte äta något för att bygga jag har själv lätt, men min bästa vän måste äta för han har extremt hög ämnesomsättning vilket gör att han kan nästa omöjligt bli fet.

Och som alla vet Fett = Muskler(Fett blir energi + muskler tar energi = fett förbränns samt muskler byggs, dock har du inget fett så är det klart svårt att få energi till musklerna), Har du inget fett på kroppen är det extremt svårt och bygga. därav är kreatin ett bra alternativ för folk som inte har något hull(fett).

Alla personer är olika, alla har olika förutsättningar för att träna, vissa behöver kreatin för att bli stora lr få muskler andra har genetiska fördelar.

Lycka till med träningen bara till a PM;a om det är något

1 814 Inlägg
29 november 2009
Äter du nyttigt och ser till att träna rätt behöver du ingen protein eller gainer ens. Tror inte du planerat att tävla i bodybuilding direkt.

En banan efter träningen duger alldeles utmärkt!

214 Inlägg
30 november 2009
Android skrev:
Kom ihåg att resultat är 25% träning och 75% kost. smile
.

Jag skulle snarare påstå att det är 20% träning, 30% kost och 50% vila, det är under vilan du bygger, inte när du tränar.

461 Inlägg
30 november 2009
Sushikocken skrev:
Kan säga såhär jag. Körde på creatine och protein och malto det funka jävligt bra gick upp 10 kg på några månader. Problemet är att man ska hålla vikten efter man slutat, har gått ner de 10 kilona nu när jag nu slutat
med detta har iofs slutat träna också. Så det bästa är ju öka på käket så man tänjer ut kistan så man kan trycka in mer krubb.

Sedär, ett väldigt bra exempel på vad jag försökt säga i denna tråden... Kör man på protein och allt annat bös så går man ner några kilon igen när man slutar träna. Man pissar ut vikten, då det enbart är vatten.

Verkar dock vara omöjligt att förstå.

BMW - Better Make Way

Evolution garage
275 Inlägg
30 november 2009
Ät keso! smile

Lupo 1.4 Turbo -99
-liten men tuff-

453 Inlägg
30 november 2009
Trådstartare
bumb skrev:
Timjoh skrev:

Jag rekomenderar dig att käka kreatin, kanske inte på de sättet som talats om förut, men för att om det är som du säger att du kanske har svårt att bygga muskler eller "fett" så att säga, då kommer du ha svårt att göra det genom ren träning.

Förmodligen har du väldigt hög ämnesomsättning som gör att all den energi samt fett du behöver till din muskler hinner försvinna innan du verkligen hinner använda dem i träningen.

Jag själv behöver inte äta något för att bygga jag har själv lätt, men min bästa vän måste äta för han har extremt hög ämnesomsättning vilket gör att han kan nästa omöjligt bli fet.

Och som alla vet Fett = Muskler(Fett blir energi + muskler tar energi = fett förbränns samt muskler byggs, dock har du inget fett så är det klart svårt att få energi till musklerna), Har du inget fett på kroppen är det extremt svårt och bygga. därav är kreatin ett bra alternativ för folk som inte har något hull(fett).

Alla personer är olika, alla har olika förutsättningar för att träna, vissa behöver kreatin för att bli stora lr få muskler andra har genetiska fördelar.

Lycka till med träningen bara till a PM;a om det är något

Tack för det svaret! bra och enkelt mycket info:)

Snickar guru
278 Inlägg
30 november 2009
von_blad skrev:
Sushikocken skrev:

Sedär, ett väldigt bra exempel på vad jag försökt säga i denna tråden... Kör man på protein och allt annat bös så går man ner några kilon igen när man slutar träna. Man pissar ut vikten, då det enbart är vatten.

Verkar dock vara omöjligt att förstå.

Du har inte funderat på att ex det kan vara för han slutat träna också? Vet du hur hans kost såg ut när han la av med allt?

Du borde stanna upp ett tag och tänka till känns det som och inte bara anta saker.
Om protein och kreatin var värkningslösa ja då är det nog en av dom största practical jokesén i historien

Nightrun 2007: 2a :)
Kör M3 E46..

Sök