2459
Sök

Strandberg's Volvo 740 -90 | Ny tråd på G!!

2 419 Inlägg
22 augusti 2010
Trådstartare
Vann en Volvo Verkstadshandbok till 740 på tradera big_smile kan va bra att ha!

2 419 Inlägg
27 augusti 2010
Trådstartare
Tjoo idag fick jag handboken big_smile sketa bra bok må jag säga! har inte hänt så mky då skolan börjat men om vädret håller sig undr helgen så blir det nog svetsing smile

213 Inlägg
27 augusti 2010
Kul att det går framat. ;P
Vilket det inte gör för en annan. x)

De dära böckerna är riktigt bra. smile
Men tråkigt att du behöver ute. "/

2 419 Inlägg
27 augusti 2010
Trådstartare
Zanderr skrev:

haha jo det är ju lite sisodär med det där ibland går det sketa bra å ibland inte tongue

Nu va ja inte mä på det sista? huhu

Med lem
1 127 Inlägg
27 augusti 2010
Såg du leta efter dieselkoppling, jag har nån tryckplatta över, en från en turbodiesel och en från en turbo. Men de är exakt likadana. Lamellerna är samma så det är bara du köper en ny originallamell.

Är det intressant kan jag kolla upp vart jag gjort av dom. ^^

Vanlig punktbläser du har när du blästrar rost eller?
Senast redigerat av H3dlund (27 augusti 2010)

2 419 Inlägg
27 augusti 2010
Trådstartare
H3dlund skrev:
Såg du leta efter dieselkoppling, jag har nån tryckplatta över, en från en turbodiesel och en från en turbo. Men de är exakt likadana. Lamellerna är samma så det är bara du köper en ny originallamell.

Är det intressant kan jag kolla upp vart jag gjort av dom. ^^

Vanlig punktbläser du har när du blästrar rost eller?

Ja det skulle inte va fel big_smile yes punktbläster!

213 Inlägg
28 augusti 2010
strandberg31 skrev:
Zanderr skrev:

haha jo det är ju lite sisodär med det där ibland går det sketa bra å ibland inte tongue

Hehe precis :p Bygger en a-traktor ( 745:a ) och breddar. Har aldrig gjort det förr och är nybörjare på svetsning så man stöter ofta på hinder som gör att en tappar lusten. :p

Alltså, tråkigt att behöva stå utomhus. Lättare i garage. wink

2 419 Inlägg
28 augusti 2010
Trådstartare
Zanderr skrev:
strandberg31 skrev:
Zanderr skrev:

Hehe precis :p Bygger en a-traktor ( 745:a ) och breddar. Har aldrig gjort det förr och är nybörjare på svetsning så man stöter ofta på hinder som gör att en tappar lusten. :p

jaha! vart kan man se den då? smile Ja fy fan inte det roligaste men vi ska flytta om lite här hemma så jag får inden med ganska bra plats runt om big_smile dock ingen värme där tongue hoppas på en varm vinter hah

Rust Is Not A Crime
1 215 Inlägg
28 augusti 2010
Fan vad du gnäller Factory, ta din jävla skit bil och dra över pöl fan och drifta lite då. Fan jag spöa dig med en gammal 343 om det ska vara så. Det är ju inte folket här det är fel på som väljer volvo utan det är ju dig det är STORT fel på som inte kan acceptera att en volvo duger precis lika bra som en japanare.
Fan lägg ner nu.

Tur att den gick sönder - Den höll inte ändå :)

213 Inlägg
28 augusti 2010
strandberg31 skrev:
Zanderr skrev:
strandberg31 skrev:

jaha! vart kan man se den då? smile Ja fy fan inte det roligaste men vi ska flytta om lite här hemma så jag får inden med ganska bra plats runt om big_smile dock ingen värme där tongue hoppas på en varm vinter hah

Har ingen projekttråd någonstans och orkar inte lägga upp heller.  Kommer gå i kristinehamn när den är klar.

Okej låter bra det. Ingen värme spelar ingen roll vår, sommar och höst. Men vintern är ju inge kul i kyla. :p
Hoppas inte det blir så kallt som det var i vintras. Hade ett två meter långt element men ändå var det skit kallt. "/

2 419 Inlägg
28 augusti 2010
Trådstartare
Zanderr skrev:
strandberg31 skrev:
Zanderr skrev:

Har ingen projekttråd någonstans och orkar inte lägga upp heller.  Kommer gå i kristinehamn när den är klar.

Okej låter bra det. Ingen värme spelar ingen roll vår, sommar och höst. Men vintern är ju inge kul i kyla. :p
Hoppas inte det blir så kallt som det var i vintras. Hade ett två meter långt element men ändå var det skit kallt. "/

Jaså du får ta dig en tur till sunne då wink Ja det är ju vintern det kan bli lite träligt! men man får vell klä sig bra tongue

2 419 Inlägg
28 augusti 2010
Trådstartare
BunnA skrev:
Fan vad du gnäller Factory, ta din jävla skit bil och dra över pöl fan och drifta lite då. Fan jag spöa dig med en gammal 343 om det ska vara så. Det är ju inte folket här det är fel på som väljer volvo utan det är ju dig det är STORT fel på som inte kan acceptera att en volvo duger precis lika bra som en japanare.
Fan lägg ner nu.

Hmm har jag missat nått? wink huhu

Avstängd
201 Inlägg
29 augusti 2010
Ser bra ut!

Såg att du ska byta torpedplåten, och min behöver också bytas,, Är det lätt att montera av den? Hur gör man? big_smile

Full av massa grönt, flytande diarré (alltså SKIT)

2 419 Inlägg
29 augusti 2010
Trådstartare
Lille_Skorpan skrev:
Ser bra ut!

Såg att du ska byta torpedplåten, och min behöver också bytas,, Är det lätt att montera av den? Hur gör man? big_smile

Tackar! smile jajemensan lättare kan det inte bli tongue tror den sitter med tre skruv, en på mitten och en på varje sida vid skärmarna! bara skruva bort dem sen ta bort plåten smile

Rust Is Not A Crime
1 215 Inlägg
29 augusti 2010
strandberg31 skrev:
BunnA skrev:
Fan lägg ner nu.

haha den där jävl factory tror inte att en volvo duger lika bra som en japanare i driting tongue

Avstängd
201 Inlägg
29 augusti 2010
strandberg31 skrev:
Lille_Skorpan skrev:
Ser bra ut!

Tackar! smile jajemensan lättare kan det inte bli tongue tror den sitter med tre skruv, en på mitten och en på varje sida vid skärmarna! bara skruva bort dem sen ta bort plåten smile

Tackar Tackar big_smile

Full av massa grönt, flytande diarré (alltså SKIT)

2 419 Inlägg
29 augusti 2010
Trådstartare
BunnA skrev:
strandberg31 skrev:
BunnA skrev:
Fan lägg ner nu.

haha den där jävl factory tror inte att en volvo duger lika bra som en japanare i driting tongue

Då får vi vissa motsatsen då wink

Rust Is Not A Crime
1 215 Inlägg
29 augusti 2010
strandberg31 skrev:
BunnA skrev:
strandberg31 skrev:

Då får vi vissa motsatsen då wink

Det tycker jag absolut wink

2 419 Inlägg
4 september 2010
Trådstartare
Tjoooo fan!!! Har vart skamligt tyst här den senaste tiden men idag blev det ett litet ryck!

https://www1.garaget.org/gallery/archive/126898/988915_z5kebm.jpg
big_smile imorgon skall det grundas och slipas lite mer rost! känns gött att det försvinner rost tongue

Jag gjorde en liten hest!
2 100 Inlägg

Sök