2824
Sök

Köpråd, Köpa "Sportbil"

557 Inlägg
30 november 2009
Trådstartare
#61
EmilHammarlund skrev:
MX-5? Ska visst vara skitkul att köra. Riktigt bra kvalitet. Ingen aning om dessa är trimvänliga.

Om jag minns rätt så ligger de 115HK i MX-5.. så de är inte intressant. Supran har 330HK original. Sen om man BPU trimmar den vilket inte är några stora jobb så har man 420HK och 600NM.


4 586 Inlägg
30 november 2009
#62
Opel speedster turbo 200 hästar på 1000kg samt borde vara rätt trimvänlig. Det svåra blir bara att hitta en men har sett några på blocket så chans finns


222 Inlägg
30 november 2009
#63
en sportbil big_smile inte illa du men synd bara att det är priset som sätter stop för en dröm sad

tack till : dekalshoppen.se - stylexperten.se - tefcar.nu - bsr.se - JT-tuning.se

Meister
6 763 Inlägg
30 november 2009
#64
TripleC skrev:
en sportbil big_smile inte illa du men synd bara att det är priset som sätter stop för en dröm sad

Sportbil är inga problem i den prisklassen. Men däremot om han letade efter superbil så hade det varit svårare


4 586 Inlägg
30 november 2009
#65
Hur ska du använda bilen?


806 Inlägg
30 november 2009
#66
850heden skrev:
davidklang skrev:
köp en mazda rx-8 ?

Jag vet inte om jag är sugen på Wankel motor, känns som att de är att krångla till det extra mycket när jag inte kan ett skit om dom motorerna. Men själva bilen är grym annars..smile

Ang rx 8 så är dom jävligt drift säkra inget krångel alls har har inte heller haft några sjukdommar på dom första modellerna. "http://www.automotorsport.se/biltester/biltest.asp?url=2009/0905/090508.html&rubrik=Begtest+Mazda+RX%2D8%3A+Skotts%E4ker"  begagnat test av den. Jävligt fräcka är dom


360 Inlägg
1 december 2009
#67
850heden skrev:
Fritzeen skrev:
850heden skrev:

Kan säga att de verkligen lutar åt en Supra nu..

Supran håller för större effekter än R33 gts-t. Men glöm inte bort vikten! En Supra väger betydligt mer än en Skyline R33 gts-t. Vad jag har hört så väger Supran nästan 1700kg och det är rätt mycket. Min Skyline är nästan orginal och har en vikt på 1360hk. Ungefär 340kg mindre än Supran och det är rätt så stor skillnad. Gts-t har 250hk orginal, MKIV TT Supran som jag antar att du är intresserad av har 330hk orginal har jag för mig. Rätta mig om jag har fel. Att komma upp i effekter närmare 350hk är rätt så lätt med en Skyline r33 gts-t. För det krävs bara en "BPU" alt avgassystem, luftfilter, FMIC och en mappning, alternativ chipp. Men efter det börjar det bli dyrt. Jag vet inte vad du hade tänkt att lägga ut på bilen heller. Men en Skyline R33 GTS-T är ju ett antal tusenlappar billigare än en Supra smile.
Hade valet stått mellan en R33 gts-t och en Supra så hade mitt val blivit Supra. Men en R33 GTR tror jag skulle ge Supran en tuff match! GTR:en tror jag även går att ställa in på konstant bakhjulsdrift. Men hur bra det är för bilen vet jag inte tongue. Sen finns ju även R34 gt-t som också är bakhjulsdriven och enligt mig är betydligt mycket snyggare än både 33an och Supran! R33 GTR, R34 GT-T och Supra MKIV TT tror jag ligger på ungefär samma prisklass.

Hoppas du blir nöjd med ditt val!

Jo jag har varit intresserad av en Skyline tidigare innan jag börja titta på Supran.. Jo jag har också sett att supran väger uppåt 1700kg. Dock måste jag säga att jag ålskar utseendet på supran när man har byggt lite på den.

Jag räknar med att bygga om den och om jag känner mig rätt så kommer de att läggas ner mycke pengar på den. Min nuvarande bygge är ju ett bevis på att jag inte är rätt för att lägga ner både tid och pengar på bilar:)

Men de kommer nog bli att jag kommer provköra båda dessa bilar för att kunna avgöra närmare vilken jag vill köpa. Men jag har iallafall kommit fram till att de står mellan Skyline och Supra nu.

//Sebastian

Är det endast bakhjulsdrift som gäller? Vad får det kosta? Själv är jag jävligt nöjd med min Skyline smile Saknar bara "ketchup effekten", är ett rätt så jämnt drag i hela registret tycker jag.

When people risk their lives, shouldn't it be for something very important?

557 Inlägg
1 december 2009
Trådstartare
#68
camaro67 skrev:
TripleC skrev:
en sportbil big_smile inte illa du men synd bara att det är priset som sätter stop för en dröm sad

Sportbil är inga problem i den prisklassen. Men däremot om han letade efter superbil så hade det varit svårare

Precis.. Jag är inte helt säker på vad som klassas som sportbil eller inte men de känns som att supra och skyline ändå hamnar i den klassen. För de är ingen familjebil iallafall:)


557 Inlägg
1 december 2009
Trådstartare
#69
jocke_gronberg skrev:
Hur ska du använda bilen?

Ja de ska väl vara en "leksak" till sommaren och sen blir det väl att bygga på den både utseende och trimning.
Några repor på strippen blir de nog med. Men de kommer mera bli en gatbil än en strippen bil.
Har planer på att bygga en strippen bil med men då blir de en som inte är gatreggad.
Typ de ska jag har bilen till, svårt att förklara med ungefär så:)


557 Inlägg
1 december 2009
Trådstartare
#70
lodiseN skrev:
850heden skrev:
davidklang skrev:
köp en mazda rx-8 ?

Jag vet inte om jag är sugen på Wankel motor, känns som att de är att krångla till det extra mycket när jag inte kan ett skit om dom motorerna. Men själva bilen är grym annars..smile

Ang rx 8 så är dom jävligt drift säkra inget krångel alls har har inte heller haft några sjukdommar på dom första modellerna. "http://www.automotorsport.se/biltester/biltest.asp?url=2009/0905/090508.html&rubrik=Begtest+Mazda+RX%2D8%3A+Skotts%E4ker"  begagnat test av den. Jävligt fräcka är dom

Jo jag har läst om dom bilarna och prata med lite olika folk om dom. Men de känns ändå som att de blir krångligare att trimma dessa motorer, till skillnad mot en vanlig rak sexa med turbo och sitter i supra och skyline.

Men visst är dom grymma RX8,big_smile


557 Inlägg
1 december 2009
Trådstartare
#71
Fritzeen skrev:
850heden skrev:
Fritzeen skrev:

Supran håller för större effekter än R33 gts-t. Men glöm inte bort vikten! En Supra väger betydligt mer än en Skyline R33 gts-t. Vad jag har hört så väger Supran nästan 1700kg och det är rätt mycket. Min Skyline är nästan orginal och har en vikt på 1360hk. Ungefär 340kg mindre än Supran och det är rätt så stor skillnad. Gts-t har 250hk orginal, MKIV TT Supran som jag antar att du är intresserad av har 330hk orginal har jag för mig. Rätta mig om jag har fel. Att komma upp i effekter närmare 350hk är rätt så lätt med en Skyline r33 gts-t. För det krävs bara en "BPU" alt avgassystem, luftfilter, FMIC och en mappning, alternativ chipp. Men efter det börjar det bli dyrt. Jag vet inte vad du hade tänkt att lägga ut på bilen heller. Men en Skyline R33 GTS-T är ju ett antal tusenlappar billigare än en Supra smile.
Hade valet stått mellan en R33 gts-t och en Supra så hade mitt val blivit Supra. Men en R33 GTR tror jag skulle ge Supran en tuff match! GTR:en tror jag även går att ställa in på konstant bakhjulsdrift. Men hur bra det är för bilen vet jag inte tongue. Sen finns ju även R34 gt-t som också är bakhjulsdriven och enligt mig är betydligt mycket snyggare än både 33an och Supran! R33 GTR, R34 GT-T och Supra MKIV TT tror jag ligger på ungefär samma prisklass.

Hoppas du blir nöjd med ditt val!

Jo jag har varit intresserad av en Skyline tidigare innan jag börja titta på Supran.. Jo jag har också sett att supran väger uppåt 1700kg. Dock måste jag säga att jag ålskar utseendet på supran när man har byggt lite på den.

Jag räknar med att bygga om den och om jag känner mig rätt så kommer de att läggas ner mycke pengar på den. Min nuvarande bygge är ju ett bevis på att jag inte är rätt för att lägga ner både tid och pengar på bilar:)

Men de kommer nog bli att jag kommer provköra båda dessa bilar för att kunna avgöra närmare vilken jag vill köpa. Men jag har iallafall kommit fram till att de står mellan Skyline och Supra nu.

//Sebastian

Är det endast bakhjulsdrift som gäller? Vad får det kosta? Själv är jag jävligt nöjd med min Skyline smile Saknar bara "ketchup effekten", är ett rätt så jämnt drag i hela registret tycker jag.

Jag tror jag vill ha ren bakhjulsdrift, men å andra sidan har jag aldrig haft eller kört en 4WD bil heller. SÅ jag kan inte direkt påstå att jag vet så mycket om skillnaden direkt. Eller jo jag vet väll vad som är skillnad på en 4WD eller inte men jag tänkte på körglädjen hur står skillnad de är där.
Mest att supran är grymt snygg och har bra med HK original, men har sin vikt emot sig.
Tänkte försöka att hålla mig till max 160 - 170 tusen typ.

//Sebastian


557 Inlägg
1 december 2009
Trådstartare
#72
Jag har tittar på blocket på en Supra en 96 som har gått ca 13 000 mil. Ser riktigt fin ut tycker jag.

http://www.blocket.se/kronoberg/Toyota_ … =8&w=3

Jag vill ha en manuell. Men har även hört att supra har nån speciell automatlåda med eller? Nån som har erfarenhet om den?


310 Inlägg
1 december 2009
#73
Jag skulle absolut satsat på en supra, ruggigt skottsäkra, snygga, riktigt trimvänliga + billiga att trimma också, går ruggigt bra!, du verkar ha en del pengar också så jag skulle ha satsat på en UK spec och inte jap-spec smile
Vet inte riktigt om de där med automatlådan, men det finns ju getrag (stavas?) lådor till dom som ska hålla bättre osv smile


360 Inlägg
1 december 2009
#75
HeroiX skrev:
Jag skulle absolut satsat på en supra, ruggigt skottsäkra, snygga, riktigt trimvänliga + billiga att trimma också, går ruggigt bra!, du verkar ha en del pengar också så jag skulle ha satsat på en UK spec och inte jap-spec smile
Vet inte riktigt om de där med automatlådan, men det finns ju getrag (stavas?) lådor till dom som ska hålla bättre osv smile

Tror inte att det finns någon bil som är billig att trimma. Supra har twin turbo och att köpa nya turbos är INTE billigt kan jag lova. Går ju självklart att singelkonvertera, men det är fortfarande inte billigt. Motorn i supran håller som de andra flesta, upp till ca 500hk tror jag. Att köpa 6st kolvar + stakar är inte heller så billigt smile. Jag räknade lite på vad det skulle kosta att trimma upp min bil till cirkus 400hk (Skyline R33 gts-t). Har för mig att summan landade på cirka 40 000 - 45 000 och då räknade jag med en billig turbo.

When people risk their lives, shouldn't it be for something very important?

310 Inlägg
1 december 2009
#76
Fritzeen skrev:
HeroiX skrev:
Jag skulle absolut satsat på en supra, ruggigt skottsäkra, snygga, riktigt trimvänliga + billiga att trimma också, går ruggigt bra!, du verkar ha en del pengar också så jag skulle ha satsat på en UK spec och inte jap-spec smile
Vet inte riktigt om de där med automatlådan, men det finns ju getrag (stavas?) lådor till dom som ska hålla bättre osv smile

Tror inte att det finns någon bil som är billig att trimma. Supra har twin turbo och att köpa nya turbos är INTE billigt kan jag lova. Går ju självklart att singelkonvertera, men det är fortfarande inte billigt. Motorn i supran håller som de andra flesta, upp till ca 500hk tror jag. Att köpa 6st kolvar + stakar är inte heller så billigt smile. Jag räknade lite på vad det skulle kosta att trimma upp min bil till cirkus 400hk (Skyline R33 gts-t). Har för mig att summan landade på cirka 40 000 - 45 000 och då räknade jag med en billig turbo.

Beror på hur mycket man ska trimma, nya turbos är inte billigt nej men BPU och högre är inte speciellt dyrt på en supra, sen beror det ju självklart hur mkt pulver man vill åt:). supra motorn håller/ska hålla för mer än 500 hk smile
Senast redigerat av HeroiX (1 december 2009)


Brap Brap Brap
149 Inlägg
8 december 2009
#77
HeroiX skrev:
supra motorn håller/ska hålla för mer än 500 hk smile

En sportbil med motor som gått 13600mil är inget säkert kort om man inte har bra historik på bilen...


Vi lever i en orättvis värld..
560 Inlägg
8 december 2009
#78
Levinsson skrev:
HeroiX skrev:
supra motorn håller/ska hålla för mer än 500 hk smile

En sportbil med motor som gått 13600mil är inget säkert kort om man inte har bra historik på bilen...

Varför inte? Mitt ex supra hade gått 17k mil när han köpte den. Visst, nu hade han iofs bra historik på den men ändå. Man ska inte hänga upp sig på miltalet så mycket. Svårt att hitta en Supra som inte gått runt 13k. Vet att en del fått tag på Supror som bara gått runt 5k men då ska man nog också fundera på om det är "ärliga" mil..

Even fools they say, can find a way out of the dark.

Killen med idéer.
193 Inlägg
8 december 2009
#79
Blocket på en Supra håller för ungefär det tredubbla av vad ni spekulerar i!

- True to the Source -

Vi lever i en orättvis värld..
560 Inlägg
8 december 2009
#80
Fritzeen skrev:
Tror inte att det finns någon bil som är billig att trimma. Supra har twin turbo och att köpa nya turbos är INTE billigt kan jag lova. Går ju självklart att singelkonvertera, men det är fortfarande inte billigt. Motorn i supran håller som de andra flesta, upp till ca 500hk tror jag. Att köpa 6st kolvar + stakar är inte heller så billigt smile. Jag räknade lite på vad det skulle kosta att trimma upp min bil till cirkus 400hk (Skyline R33 gts-t). Har för mig att summan landade på cirka 40 000 - 45 000 och då räknade jag med en billig turbo.

Man behöver inte köpa nya turbos för att komma upp i 400hk med Supran, om man inte vill byta till eurospec-turbos. Och de brukar inte vara särskilt dyra. För att komma upp i runt 400hk med Supran behöver man bara lägga mellan 10-15k beroende på vad som redan sitter på.

Even fools they say, can find a way out of the dark.


Sök