850heden skrev:
Fritzeen skrev:
850heden skrev:
Kan säga att de verkligen lutar åt en Supra nu..
Supran håller för större effekter än R33 gts-t. Men glöm inte bort vikten! En Supra väger betydligt mer än en Skyline R33 gts-t. Vad jag har hört så väger Supran nästan 1700kg och det är rätt mycket. Min Skyline är nästan orginal och har en vikt på 1360hk. Ungefär 340kg mindre än Supran och det är rätt så stor skillnad. Gts-t har 250hk orginal, MKIV TT Supran som jag antar att du är intresserad av har 330hk orginal har jag för mig. Rätta mig om jag har fel. Att komma upp i effekter närmare 350hk är rätt så lätt med en Skyline r33 gts-t. För det krävs bara en "BPU" alt avgassystem, luftfilter, FMIC och en mappning, alternativ chipp. Men efter det börjar det bli dyrt. Jag vet inte vad du hade tänkt att lägga ut på bilen heller. Men en Skyline R33 GTS-T är ju ett antal tusenlappar billigare än en Supra
.
Hade valet stått mellan en R33 gts-t och en Supra så hade mitt val blivit Supra. Men en R33 GTR tror jag skulle ge Supran en tuff match! GTR:en tror jag även går att ställa in på konstant bakhjulsdrift. Men hur bra det är för bilen vet jag inte
. Sen finns ju även R34 gt-t som också är bakhjulsdriven och enligt mig är betydligt mycket snyggare än både 33an och Supran! R33 GTR, R34 GT-T och Supra MKIV TT tror jag ligger på ungefär samma prisklass.
Hoppas du blir nöjd med ditt val!
Jo jag har varit intresserad av en Skyline tidigare innan jag börja titta på Supran.. Jo jag har också sett att supran väger uppåt 1700kg. Dock måste jag säga att jag ålskar utseendet på supran när man har byggt lite på den.
Jag räknar med att bygga om den och om jag känner mig rätt så kommer de att läggas ner mycke pengar på den. Min nuvarande bygge är ju ett bevis på att jag inte är rätt för att lägga ner både tid och pengar på bilar:)
Men de kommer nog bli att jag kommer provköra båda dessa bilar för att kunna avgöra närmare vilken jag vill köpa. Men jag har iallafall kommit fram till att de står mellan Skyline och Supra nu.
//Sebastian
Är det endast bakhjulsdrift som gäller? Vad får det kosta? Själv är jag jävligt nöjd med min Skyline
Saknar bara "ketchup effekten", är ett rätt så jämnt drag i hela registret tycker jag.
When people risk their lives, shouldn't it be for something very important?