3669
Sök

KCC Bilservice: Lackering (inte bara bildelar), renovering, demontering/montering...

Gasglad
3 244 Inlägg
10 februari 2010
Trådstartare
audienergy skrev:
MrCarfreak skrev:
audienergy skrev:
Men alla är nybörjare någon gång eller hur?

Aa det är sant wink

Men verkar bli bättre resultat nu när lacken fått härda å sträcka på sig :p

Skulle jag behöva ha nåt lackat så hade jag vänt mig till dig alla gånger!

Låter bra wink

//Carfreak

Gasglad
3 244 Inlägg
11 februari 2010
Trådstartare
Idag ska det mellanslipas smile

//Carfreak

skogstokig
341 Inlägg
11 februari 2010
ser kanon ut de där smile ska snart köpa lackerings saker jag med:) ha lackat en hel del saker med Sprayburk. med breda munstycket.. och de blir kanon. lär bli 10x bättre med lackspruta:)
Grymt jobbat!

Gasglad
3 244 Inlägg
11 februari 2010
Trådstartare
GLT-80 skrev:
ser kanon ut de där smile ska snart köpa lackerings saker jag med:) ha lackat en hel del saker med Sprayburk. med breda munstycket.. och de blir kanon. lär bli 10x bättre med lackspruta:)
Grymt jobbat!

Tack så mycket!! Aha, va kul!! Är riktigt skojj när man får in känslan för lackspruta!!

Hoppas man får se dina projekt sen wink

//Carfreak

Gasglad
3 244 Inlägg
11 februari 2010
Trådstartare
Nu har jag lackat kåpan en gång till, mycket finare resultat än innan! wink

https://www1.garaget.org/gallery/archive/45871/857632_0u5qaw.jpg

//Carfreak

1 212 Inlägg
11 februari 2010
härligt grabben min!!!
mvh farsan!

vad fan! hela stolpen behöver inte vara grön, kör....

8 Inlägg
11 februari 2010
Mycket imponerande bygge! Dock måste jag klanka ner på en grej direkt som yrkesman.
Ventilationen, om jag hade bott längre ner så hade ja sponsrat med riktiga ventkanaler, spridare, m.m.
Men keep up! Man måste ju börja nånstans.

Gasglad
3 244 Inlägg
11 februari 2010
Trådstartare
Miikz skrev:
Mycket imponerande bygge! Dock måste jag klanka ner på en grej direkt som yrkesman.
Ventilationen, om jag hade bott längre ner så hade ja sponsrat med riktiga ventkanaler, spridare, m.m.

Tack så mycket, kul att höra från en riktig lackerare :p

Hade gärna haft en bättre ventilationen men denna fungerar ganska bra, knappt något damm i lacken. smile
Som du säger så måste man börja någonstans :p Temperaturen därimot är optimal, 22 grader med fläktar och alla armaturer igång :p

//Carfreak

8 Inlägg
11 februari 2010
MrCarfreak skrev:
Miikz skrev:

Tack så mycket, kul att höra från en riktig lackerare :p

Hade gärna haft en bättre ventilationen men denna fungerar ganska bra, knappt något damm i lacken. smile
Som du säger så måste man börja någonstans :p Temperaturen därimot är optimal, 22 grader med fläktar och alla armaturer igång :p

Tror de blev lite missförstånd där.. hehe .. Är ventilationstekniker smile Installerar luftbehandlingssystem
därför slog de lite i ögat när ja såg att du slopade de vita tilluftsdonet tongue

277 Inlägg
11 februari 2010
blev riktigt bra andra försöket. man blir ju mer o mer sugen på o börja själv:) kanske ska fråga bror om man får låna hans garage till o öva lite

2 788 Inlägg
11 februari 2010
Fan vad sjysst det blir smile Lyckas du får Deamo nöjd är du inte dålig! roll

Gasglad
3 244 Inlägg
11 februari 2010
Trådstartare
Miikz: Aha okej smile Jadu, den trumman blev lite väl klumpig tyvärr, har ju bara runt 2.10m i tak :p Du får alltid sponsra med en rulle slang i plast wink Behöver det till utsugsfläkten så jag kan föra alla gasen in i min befintliga ventilation :p
hubbe_36: Tack så mycket! Aa klart du ska prova på smile
_Fredrik: Hehe, vi får se vad han säger wink Är han nöjd är jag nöjd! Han är sjysst å låter mig öva på hans grejjer wink
Senast redigerat av MrCarfreak (11 februari 2010)

//Carfreak

skogstokig
341 Inlägg
11 februari 2010
MrCarfreak skrev:
GLT-80 skrev:
Grymt jobbat!

Tack så mycket!! Aha, va kul!! Är riktigt skojj när man får in känslan för lackspruta!!

jag har funderat länge på att införskaffa sånna saker. men pengarna tar slut så snabbt sad

ska bara bli klar med Garaget här hemma sen så ska Pärlan in o göras iordning:)

Gasglad
3 244 Inlägg
11 februari 2010
Trådstartare
GLT-80 skrev:
MrCarfreak skrev:
GLT-80 skrev:
Grymt jobbat!

jag har funderat länge på att införskaffa sånna saker. men pengarna tar slut så snabbt sad

Aa så sant.. är en dyr hobby med lackering smile

Härligt, ska bli kul å se!

Imorgon ska kåpan mellanslipas, sen blir det klarlack wink

//Carfreak

skogstokig
341 Inlägg
11 februari 2010
MrCarfreak skrev:
GLT-80 skrev:
MrCarfreak skrev:

Aa så sant.. är en dyr hobby med lackering smile

Härligt, ska bli kul å se!

Imorgon ska kåpan mellanslipas, sen blir det klarlack wink

vet du någon bra sida där dom ha billig o bra lackspruta o sånna saker?smile

55 Inlägg
11 februari 2010
Hej, är ny på forumet. Ser mycket bra ut med både boxen och lackeringen, är lärling på ett billackeringsföretag. Mycket fina resultat lyckas du med, fortsätt så. big_smile

//Micke

Welcome to the world of Quattro...

Gasglad
3 244 Inlägg
12 februari 2010
Trådstartare
GLT-80: Umeå Bilfärg http://www.umeabilfarg.se/ Har bra sprutor, även www.tipro.se

Micke016: Kul att du hittat hit smile Tack så mycket! Okej, det hade jag också velat vara :p Tack så mycket, du får fota lite av de du lackar också smile
Senast redigerat av MrCarfreak (12 februari 2010)

//Carfreak

2 373 Inlägg
12 februari 2010
Tjena! Jag tänkte fråga om du har erfarenhet utav biltemas spruta om det går att få ok resultat med den?
Den ligger i en låda i verkstan där jag mekar med bilen och kanske att man skulle testa på smådelar för att se hur det blir? Måste väl bli bättre än spray eller?

Häls. Hervas

Gasglad
3 244 Inlägg
12 februari 2010
Trådstartare
audienergy skrev:
Tjena! Jag tänkte fråga om du har erfarenhet utav biltemas spruta om det går att få ok resultat med den?
Den ligger i en låda i verkstan där jag mekar med bilen och kanske att man skulle testa på smådelar för att se hur det blir? Måste väl bli bättre än spray eller?

Det är den sprutan jag började med wink
Fungerar ganska bra faktiskt, dock ingen riktigt höjdar spruta så sett.. Kolla in umeå bilfärg, de har en startkit där som är way better än biltemas, tror ett kit ligger på 1200:-
De som är duktiga kan få lika bra finish med sprayburk men är ju betydligt svårare.

//Carfreak

Billackerare/Billjudmontör
1 171 Inlägg
12 februari 2010
biltema spruta kostar 200kr och vår nya pininfarina designade sputa går på runt 6000kr men den är inte så många gånger bättre som den borde va..
biltemas funkar utmärkt att lära sig med, va noga med att diska den bara så funkar den bra...ja har en biltema när ja lägger slipgrund i garaget

Sök