ser kanon ut de där ska snart köpa lackerings saker jag med:) ha lackat en hel del saker med Sprayburk. med breda munstycket.. och de blir kanon. lär bli 10x bättre med lackspruta:) Grymt jobbat!
ser kanon ut de där ska snart köpa lackerings saker jag med:) ha lackat en hel del saker med Sprayburk. med breda munstycket.. och de blir kanon. lär bli 10x bättre med lackspruta:) Grymt jobbat!
Tack så mycket!! Aha, va kul!! Är riktigt skojj när man får in känslan för lackspruta!!
Mycket imponerande bygge! Dock måste jag klanka ner på en grej direkt som yrkesman. Ventilationen, om jag hade bott längre ner så hade ja sponsrat med riktiga ventkanaler, spridare, m.m. Men keep up! Man måste ju börja nånstans.
Mycket imponerande bygge! Dock måste jag klanka ner på en grej direkt som yrkesman. Ventilationen, om jag hade bott längre ner så hade ja sponsrat med riktiga ventkanaler, spridare, m.m. Men keep up! Man måste ju börja nånstans.
Tack så mycket, kul att höra från en riktig lackerare :p
Hade gärna haft en bättre ventilationen men denna fungerar ganska bra, knappt något damm i lacken. Som du säger så måste man börja någonstans :p Temperaturen därimot är optimal, 22 grader med fläktar och alla armaturer igång :p
Tack så mycket, kul att höra från en riktig lackerare :p
Hade gärna haft en bättre ventilationen men denna fungerar ganska bra, knappt något damm i lacken. Som du säger så måste man börja någonstans :p Temperaturen därimot är optimal, 22 grader med fläktar och alla armaturer igång :p
Tror de blev lite missförstånd där.. hehe .. Är ventilationstekniker Installerar luftbehandlingssystem därför slog de lite i ögat när ja såg att du slopade de vita tilluftsdonet
Miikz: Aha okej Jadu, den trumman blev lite väl klumpig tyvärr, har ju bara runt 2.10m i tak :p Du får alltid sponsra med en rulle slang i plast Behöver det till utsugsfläkten så jag kan föra alla gasen in i min befintliga ventilation :p hubbe_36: Tack så mycket! Aa klart du ska prova på _Fredrik: Hehe, vi får se vad han säger Är han nöjd är jag nöjd! Han är sjysst å låter mig öva på hans grejjer
Tack så mycket!! Aha, va kul!! Är riktigt skojj när man får in känslan för lackspruta!!
Hoppas man får se dina projekt sen
jag har funderat länge på att införskaffa sånna saker. men pengarna tar slut så snabbt
ska bara bli klar med Garaget här hemma sen så ska Pärlan in o göras iordning:)
Hoppas man får se dina projekt sen
jag har funderat länge på att införskaffa sånna saker. men pengarna tar slut så snabbt
ska bara bli klar med Garaget här hemma sen så ska Pärlan in o göras iordning:)
Aa så sant.. är en dyr hobby med lackering
Härligt, ska bli kul å se!
Imorgon ska kåpan mellanslipas, sen blir det klarlack
Hej, är ny på forumet. Ser mycket bra ut med både boxen och lackeringen, är lärling på ett billackeringsföretag. Mycket fina resultat lyckas du med, fortsätt så.
Tjena! Jag tänkte fråga om du har erfarenhet utav biltemas spruta om det går att få ok resultat med den? Den ligger i en låda i verkstan där jag mekar med bilen och kanske att man skulle testa på smådelar för att se hur det blir? Måste väl bli bättre än spray eller?
Tjena! Jag tänkte fråga om du har erfarenhet utav biltemas spruta om det går att få ok resultat med den? Den ligger i en låda i verkstan där jag mekar med bilen och kanske att man skulle testa på smådelar för att se hur det blir? Måste väl bli bättre än spray eller?
Det är den sprutan jag började med Fungerar ganska bra faktiskt, dock ingen riktigt höjdar spruta så sett.. Kolla in umeå bilfärg, de har en startkit där som är way better än biltemas, tror ett kit ligger på 1200:- De som är duktiga kan få lika bra finish med sprayburk men är ju betydligt svårare.
biltema spruta kostar 200kr och vår nya pininfarina designade sputa går på runt 6000kr men den är inte så många gånger bättre som den borde va.. biltemas funkar utmärkt att lära sig med, va noga med att diska den bara så funkar den bra...ja har en biltema när ja lägger slipgrund i garaget