de är 325 bärarmar med skivor, ledningen från huvudbromscylindern går in i bromscylindern till handbromsen sen ut till bakvagnen och igenom en y koppling som går till oken! så när man bromsar vanligt går trycket genom handbromscylindern!
Nu har jag fått handbromsen på sin slutliga plats efter mycke grubblande, fick ta av vindrute spaken så den blev betydligt kortare och det tyckte jag blev så bra så då rök blikers spaken också så nu ska man inte klara komma åt dom när man tappar kontrollen
Har gjort spakarna kortare så dom inte ska va ivägen!
Nu är buren på plats! lite hel svetsning kvar bara också måste jag fixa ett extra stag till bältet någon stanns som jag inte helt vet vart än men det löser sig nu börja all slipning snart före lackning
jo det går fint! har haft sommarlov så det har inte hänt så mycket på slutet men nu står den helt plåt ren, så snart ska det på epoxy grund och slip grund
Har du tänkt besiktiga denna? Provningen brukar inte jubla åt hydraulisk handbroms :p
Mvh
Finns de inte en lösning så man kan montera vanlig och hydrolisk?
då måste det på ett ok till skulle ja tro!? och sen så kommer det inte finns många detaljer som provningen tycker om på den när den är klar så det går aldrig att besiktiga den bilen...
Har du tänkt besiktiga denna? Provningen brukar inte jubla åt hydraulisk handbroms :p
Mvh
Finns de inte en lösning så man kan montera vanlig och hydrolisk?
då måste det på ett ok till skulle ja tro!? och sen så kommer det inte finns många detaljer som provningen tycker om på den när den är klar så det går aldrig att besiktiga den bilen...
Okej var bara nyfiken, ingen kritik Ska följa bygget !