3696
Sök

8" i hatthyllan??

24 Inlägg
3 december 2009
Trådstartare
Hej har lite funderingar på att sätta in ett par 8 tummare  i hatthyllan! Frågan jag har är: spelar detta bättre än t.ex ett par 6,9? Känns som ett par 8:er behöver en låda?

Är tacksam för ideer och svar smile mvh Emil

stRaend
3 december 2009
har du någon bas i bagaget? Då bör du fixa en låda iallafall , annars spelar basen sönder högtalarna.

Reservdansk
6 271 Inlägg
3 december 2009
Finns det inte open-air basar? smile

"Då pansar dundrar fram på öppna hedar
vi alla liksom känner oss förmer."

P7 - Södra Skånska Regementet

stRaend
3 december 2009
antar att han menar 8" koaxial högtalare och inte bas. Då han undrar om dom är bättre än 6x9"

181 Inlägg
3 december 2009
Jag skulle vilja säga så här. Vill man att de ska spela optimalt och undvika risker så kan man bygga in dem, men att de går sönder helt säkert skulle jag inte säga.. Haft mina pioneer 10" i hyllan många år nu. (trevägs)Inte blivit dåliga. låter inte kass, kunde kanske varit bättre, men pallar inte smile

stRaend
3 december 2009
DJchaoz skrev:
Jag skulle vilja säga så här. Vill man att de ska spela optimalt och undvika risker så kan man bygga in dem, men att de går sönder helt säkert skulle jag inte säga.. Haft mina pioneer 10" i hyllan många år nu. (trevägs)Inte blivit dåliga. låter inte kass, kunde kanske varit bättre, men pallar inte smile

jojo, finns säkert undantag. Men jag vet fler som spelat sönder sina högtalare i hatthyllan pga av basen än de som säger att det spelar lika bra oavsett.

4 693 Inlägg
3 december 2009
Kör på 6x9" istället, dom är byggda för att spela OA. Och man kan få rätt trevlig bas med dom ochkå.
Men då krävs ett slutsteg och man vill ha det där lilla extra.

Booyakasha!

Kiss my palewhite ass
1 898 Inlägg
3 december 2009
Är de inge bra alls att köra 6x9or i hatthyllan och sen baslåda i bagaget precis under hatthyllan?

Alltid Oavsett
Förevigt Djurgården

4 693 Inlägg
3 december 2009
Jag har inte märkt något iaf. Men jag har ju kupe så det blit ju inte lika tätt som en sedan.
Men jag vet inte, ska inte säga för mycket.

Booyakasha!

GAS democar 2018!
8 744 Inlägg
3 december 2009
ExXtr3me skrev:
Är de inge bra alls att köra 6x9or i hatthyllan och sen baslåda i bagaget precis under hatthyllan?

Varför ska man ha så för? Okej om det är färdiga hål för 6x9or men annars så ser jag absolut ingen vits med det. Förstår inte varför folk envisas med att ha 6x9or i hatthyllan, dom duger om man inte har nån baslåda och inte orkar bygga om framsystemet. Men om man nu har en baslåda så behöver man ju på sin höjd högtalare bak för rearfill, och då duger ett par 4"-6,5" koaxialer utmärkt! Resten av ljudet som inte baslådan ger ska ju komma från framsystemet.

Saab 9-3SC {SQ-edition}
Ny bil och nytt projekt, nu börjar allvaret!

stRaend
3 december 2009
ChriZtoffer skrev:
ExXtr3me skrev:

Varför ska man ha så för? Okej om det är färdiga hål för 6x9or men annars så ser jag absolut ingen vits med det. Förstår inte varför folk envisas med att ha 6x9or i hatthyllan, dom duger om man inte har nån baslåda och inte orkar bygga om framsystemet. Men om man nu har en baslåda så behöver man ju på sin höjd högtalare bak för rearfill, och då duger ett par 4"-6,5" koaxialer utmärkt! Resten av ljudet som inte baslådan ger ska ju komma från framsystemet.

håller helt med här. roll

297 Inlägg
3 december 2009
hmm lånar tråden lite, vet att jag för länge sen hittade ett 6*9 baselement, asså ingen diskant lr nåt utan bara en kon smile vart kan man hitta sånna? lr har ja bara totaldrömt?

Sök