antingen ett färdigt chip, eller så kör du med t5 suite. Där finns det färdiga steg 1,2 och 3. Gratis, enda kostnaden är hur du ska föra över datan till chippet i bilen, och det ligger på ca 200kr om man kan löda själv. Eller så testar du som du håller på med nu, och rasar motorn snabbt istället
antingen ett färdigt chip, eller så kör du med t5 suite. Där finns det färdiga steg 1,2 och 3. Gratis, enda kostnaden är hur du ska föra över datan till chippet i bilen, och det ligger på ca 200kr om man kan löda själv. Eller så testar du som du håller på med nu, och rasar motorn snabbt istället
Med förutsättningen att du har ett nätagg och fungernde BDM-interface ja..
nej, nu har dom kommit på att man kan flasha den via någon halv CAN BUS. Nät agg finns billiga och köpa lite vart som. Men BDM går att löda ihop för ca 200kr som jag skrev. Dock glömde jag skriva om nätagget.
nej, nu har dom kommit på att man kan flasha den via någon halv CAN BUS. Nät agg finns billiga och köpa lite vart som. Men BDM går att löda ihop för ca 200kr som jag skrev. Dock glömde jag skriva om nätagget.
Man har kunnat flasha boxar via CANUSB i säkert ett år. Och det roliga är att en CANUSB kostar 1360kr på lawicel
Dessutom har T5-boxarna ofta problem med dåliga minnen. Är ungefär varannan box som går att flasha
UTAN att ta ur boxen ur bilen? jo, men bygg ihop tror jag det var ngt om. Nej inte de efter -95 eller -96. dom har de nyare AMD minnena är de bra
Finns inga speciella årsmodeller på boxarna. Jag har haft flera boxar från -96 som har varit dåliga.
Om du väljer att plocka ur boxen ur bilen är väl upp till dig. Du kan flasha den på plats också om du vill! Men då behöver du lossa handsken och sätta klämmor på nödvändiga stift.
Till vadå? Jag ger information från mina erfarenheter! Pystrim skall aldrig utföras på en bil med elektronisk laddtrycksstrning. Och trim via T5 suite blir ofta dyrare än att köpa en färdig box. (Om man inte skall programera om många boxar).
UTAN att ta ur boxen ur bilen? jo, men bygg ihop tror jag det var ngt om. Nej inte de efter -95 eller -96. dom har de nyare AMD minnena är de bra
Läste precis om det du nämnde på STCS. Man kan tydligen flasha boxen genom SFI kontakten vid torpeden. Dock försvinner programmet varje gång du bryter strömmen då.