3974
Sök

740 B230et ingen gnista

44 Inlägg
5 december 2009
Trådstartare
#1
Hej har köpt mig en 740 tic som ja inte får gnista på nu. har hört att det är vanligt med att hallgivaren är sönder.
finns de något lätt sätt man kan kolla om det är den som e sönder utan att köpa lr skaffa en annan att kolla med?
mäta den på nått sätt eller nått?
Vad kan det vara för annat fel? tack på förhand.

Whatever :)
1 652 Inlägg
6 december 2009
#2
Hmm, vet du vad hallgivaren ska visa i ohm så är e ju bara att mäta upp den, men annars är ju de bästa att kolla med en som är hel... själv har jag inte hat de problemet med min 230et...

TIG-svetsare, Svart/Hastelloy X/Haynes 230/Aluminium
CNC-operatör, Fräsning/Svarvning/Laser

44 Inlägg
6 december 2009
Trådstartare
#3
Ne ja vet inte va de ska vara så har inte kunnat kolla de sad vet du om hallgivaren på en 850 funkar att testa med lr är det skillnad på dom?

Whatever :)
1 652 Inlägg
6 december 2009
#4
Nej nej de går inte, måste få rätt hallgivare. allt är ju framtaget av volvo med bosch nr så allt ska harmonera i systemet. så de bästa är att antingen gå till volvo med den trasiga hallgivaren och be om en sådan eller att du tar dig ut till en skrot och hoppas på att du hittar en likadan och hoppas på att den fungerar.. vet inte om de finns fler sätt att kolla detta på..

Jockefr skrev:
Ne ja vet inte va de ska vara så har inte kunnat kolla de sad vet du om hallgivaren på en 850 funkar att testa med lr är det skillnad på dom?

TIG-svetsare, Svart/Hastelloy X/Haynes 230/Aluminium
CNC-operatör, Fräsning/Svarvning/Laser

44 Inlägg
6 december 2009
Trådstartare
#5
okej får försöka hitta en annan nånstans då. tack smile


XeptiQ skrev:
Nej nej de går inte, måste få rätt hallgivare. allt är ju framtaget av volvo med bosch nr så allt ska harmonera i systemet. så de bästa är att antingen gå till volvo med den trasiga hallgivaren och be om en sådan eller att du tar dig ut till en skrot och hoppas på att du hittar en likadan och hoppas på att den fungerar.. vet inte om de finns fler sätt att kolla detta på..

Jockefr skrev:
Ne ja vet inte va de ska vara så har inte kunnat kolla de sad vet du om hallgivaren på en 850 funkar att testa med lr är det skillnad på dom?


44 Inlägg
7 december 2009
Trådstartare
#6
inget fel på hallgivaren men nu tänder den för mig. startar till ibland men går jätte ojämnt. nån som har några idéer på vad de kan vara?

f.d. BMW-missbrukare
3 180 Inlägg
7 december 2009
#7
tjuvluft, dåligt tänddelar, felsatta tändkablar,överslag från tändkablar, dålig soppapump/BTR, igensatta filter, trasiga givare...finns massor tongue

Dont take life too serious, you'll never escape it alive anyway.
Bättre pissa i stuprännan än stupa i pissrännan.

Whatever :)
1 652 Inlägg
7 december 2009
#8
Håller med NITROUS i detta fall. Men vilken årsmodell är de på denna motor? för på min -85 så drog den tjyvluft från tryckslangen mellan turbon och lmm.. då gick den inte bra .. kollar de med.

TIG-svetsare, Svart/Hastelloy X/Haynes 230/Aluminium
CNC-operatör, Fräsning/Svarvning/Laser

44 Inlägg
7 december 2009
Trådstartare
#9
Okej ska ut och kolla dessa saker nu så får vi se om han vill gå bättre smile

44 Inlägg
8 december 2009
Trådstartare
#10
nu har jag fin gnista på alla stift och den startar men problemet nu är att den vill inte vara över 2000. och när man får upp den över de börjar den spruta olja ur vevhusvent.
nån som har svar på vad det kan vara?

f.d. BMW-missbrukare
3 180 Inlägg
8 december 2009
#11
prova göra rent slangen och burken till vevhus venten, bburken sitter under insuget med två skruvar.
vad händer när den inte vill över 2000? börjar den bluddra eller totaldör den eller vad händer?

Dont take life too serious, you'll never escape it alive anyway.
Bättre pissa i stuprännan än stupa i pissrännan.

44 Inlägg
9 december 2009
Trådstartare
#12
har blåst ur den med truckluft och gjort rent den. ingen skillnad. sprutar upp ur den än.. den bara blöddrar under 2000 varv. har kopplat en strömbrytare till bensinpumpen nu också, gick bara när jag körde på starten innan och inget fel på relät :S ska till garaget och lyfta ur skiten nu och se om man kan hitta nått.. läste att de kan vara kolvringar eller hål i en kolv.. sad


Sök