4305
Sök

Nissan primera 2001 startar inte efter motorbyte

49 Inlägg
6 december 2009
Trådstartare
nu har jag bytt motorn i en nissan primera 2001 års modell men den startar inte.
det som verkar vara är att bensinpumpen pumpar ingen bensin och den ger ingen gnista.
den har inget larm så det kan inte vara någon startspärr.
elen på den nya motorn satt på.
allt som kopplades in var styrdonet och några få andra kontaktstycken.
tycker det verkar som styrdonet inte får någon singnal eller att det kanske sitter en sån där brytare som löser ut vid krock någon som vet tacksam för snabba svar.

49 Inlägg
6 december 2009
Trådstartare
ingen som har någon ide

...has left the building...
4 474 Inlägg
6 december 2009
Motorn du satte i, var den EXAKT likadan, dvs du bytte inte motorstyrbox? Byter man styrbox så kan jag TÄNKA mig att startspärren synkar inte med den nya motorstyrboxen...

Jag reserverar mig för ev felaktigheter i mina svar. Det åligger varje användare att kontrollera uppgifterna. Tar inget ansvar vid felaktig information.
Volvo - Bored for life MB - Old farts young tarts Audi - Always first looser
Chevrolet - No cars, just trucks BMW - Pure driving pleasure

49 Inlägg
7 december 2009
Trådstartare
dawwe skrev:
Motorn du satte i, var den EXAKT likadan, dvs du bytte inte motorstyrbox? Byter man styrbox så kan jag TÄNKA mig att startspärren synkar inte med den nya motorstyrboxen...

nej jag bytte inte styrboxen det är ju kodad nyckel också om styrdonet kanske glömt nyckel koden.
motorn var en likadan köpt av bildemontering jag kollade alla givare så dom såg likadana ut det gjorde dom jag lurade på kamaxelägesgivaren men den bytte jag från andra motorn som jag viste att den funkade på men även om den är trasig ska pumpen bygga tryck när man vrider om nyckeln det är det som är lurigt

montör och hobby mekaniker
2 672 Inlägg
7 december 2009
kolla säkringar och relän till en början, sen kolla kontakter och sånt kanske så det inte är någon skit eller glapp där!

Jonas Båge
mk1.se gtiklubben.nu
Live the life you love, RIDE ON.

49 Inlägg
7 december 2009
Trådstartare
båge skrev:
kolla säkringar och relän till en början, sen kolla kontakter och sånt kanske så det inte är någon skit eller glapp där!

säkringarna va hela och jag har inte vart i närheten och pillat med reläerna men men tack för tippsen ändå får se vad som händer

Glöm DET!!!
45 Inlägg
7 december 2009
speedy_boy_89 skrev:
båge skrev:

säkringarna va hela och jag har inte vart i närheten och pillat med reläerna men men tack för tippsen ändå får se vad som händer

Jag hade exat samma problem på min nissan sunny tog av batteriet en halvtimme sen starta den big_smile

Bilar är bara krångel

. : F a d e r a t o r : .
5 042 Inlägg
7 december 2009
har du kollat om det sprutar fram soppa då ?
Kollat så alla jordpunkter sitter ordentligt ?

C H E V R O L E T <3

49 Inlägg
7 december 2009
Trådstartare
Children-Of-Bodom skrev:
har du kollat om det sprutar fram soppa då ?
Kollat så alla jordpunkter sitter ordentligt ?

jo jag hadde ju bort både retur och matning och vred på tändning men inte ett liv på pumpen det är därför det känns som styrdonet klipper strömmen till pump och tändspolarna som den skule kunna göra vid krock ingen som vet om det nu sitter en sån där återställnings knapp på primerorna det brukar sitta sånna på fordarna tex sierra börjarar få slut på ider nu

Sök