Tackar, jag gav upp planerna på en "cleant" motorrum för länge sedan, så detta blev en smidig lösning
Vadå..det där är väl ganska cleant ändå?
Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Forummoderator
-------------------------------------------------------------------------- Melissa:"But they're all following you?" Rubber Duck:"No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.
Jävlar vad dyrt det är med stålomspunnen slang och AN-kopplingar .. 4 st AN8 kopplingar 95:- st !!! och slang för 229:- metern ..... köpte 1,5 x2 meter ..
Reggningssetup fult med fungerande, bränsleslangar och rör ska ersättas till AN-jic med alurör. tryckrören ska bli 3" alurör sen när jag bytt IC. vakuumslangar ska bytas och dras annorlunda. Vevhusventilationen ska troligen bli en catchtank med ventilationsfilter eller nån annan dragning av slangen, pissfult med slangen över motorn, PTC-resistorn ska även den bort.
-------------------------------------------------------------------------- Melissa:"But they're all following you?" Rubber Duck:"No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.
Jag har nu kört 6 mil med min RWD T5 idag, går som en klocka ! Jag var lite nervös i början då jag lät den stå och gå på tomgång en lång stund och det var ett regelbundet tickande som kom och gick, dock verkade det komma ifrån blocket och inte lyftarna .. Satt och funderade på om det var en knackgivare som lurade lite .. Men efter lite lugnt körande så tystnade det ! Funderade på om det var så att styrsystemet gick på sina grundinställningar och fick nya parametrar efter lite körande .. Sen efter 3 mil så fick jag felkod på lambdasonden, nollade bort den och kört lite till, lampan har inte tänds ännu.
filmade två kassa filmer .. hade liksom ingen kameraman .. :cry:
Jag har nu kört 6 mil med min RWD T5 idag, går som en klocka ! Jag var lite nervös i början då jag lät den stå och gå på tomgång en lång stund och det var ett regelbundet tickande som kom och gick, dock verkade det komma ifrån blocket och inte lyftarna .. Satt och funderade på om det var en knackgivare som lurade lite .. Men efter lite lugnt körande så tystnade det ! Funderade på om det var så att styrsystemet gick på sina grundinställningar och fick nya parametrar efter lite körande .. Sen efter 3 mil så fick jag felkod på lambdasonden, nollade bort den och kört lite till, lampan har inte tänds ännu.
filmade två kassa filmer .. hade liksom ingen kameraman .. :cry:
Det är inte den snyggast installationen men den går riktigt rart
Det betyder att det finns plats för förbättringar, hehe.
Har fått problem med bakvagnen .. otippat haha axeln vinklar sig överdrivet uppåt vid kopplingsuppsläpp .. Ska krypa under på söndag och kolla bussningarna i den stagningen ..