Kuttle skrev:
Ok eftersom jag håller på med ljudbygge i båt av lite högre kaliber så kan jag hjälpa dig men först så måste du mäta hur mycket din generator laddar i Ampere för har du inte tillräkligt med spänning så lär det bli pannkaka av det hela.
Sen ang ljudet så kommer du inte att få lika bra ljud som i en kupe men om du optimerar allt så kan det spela högt men inte bra så som jag tror.
Okej snällt
, Jo vet det att ja får mäta A från generatorn men aningen svårt nu när båten är på land och motorn är i källaren
. Men ska ändå serva och provköra den i en tunna en bit fram i vår.
Men som jag sa tidigare.
Använder jag mig utav två parallelkopplade batterier så kommer det hålla betydligt bättre.
TenZer skrev:
Ok aldrig hört talas om någon Kliene.... Men jag antar att den är 12-14 fot och ser ut som en sportbåt överlag med tanke på motorn? Om jag var du så skulle jag nog åkt till biltema/jula eller liknande kraffs och köpt en billig låda med steg att komplettera övrig utrustning med. Lär bli en fullt duglig budgetlösning men kolla först så att generatorn pallar (vilket jag starkt tvivlar på), tänk på att det säkerligen kommer bli få gångtimmar på motorn och fundera på hur mycket du ska spela. Eller du kanske tänkt spela mest under gång?
Asså menade "liten" sportbåt. Kliene är liten på tyska... Båten är en Selco Sport tror jag
.
Naa angående att åka till jula och köpa lite kraffs så ser jag ingen stor mening med detta.
Lär ju inte låta bra och bara dra in en baslåda?
Sedan så har jag lagt ner tankarna om slutsteg, orkar bara inte ha ha det. Blir bara allmänt jobbigt.
Så tror jag håller mig till stereo.
Och nej blir nog mest till att spela stillastående korta stunder. Eller när man kryper sakta i ån
.
ChriZtoffer skrev:
Oavsett vilket steg du köper så kommer det ge mer tryck än valfri huvudenhet då uteffekten från en huvudenhet ligger på ca 10-20Wrms, ett billigt enkelt steg ger bra mycket mer än så.
Okej, fast i med att det börjar bli sjukt mycket stölder i båtar så har jag kommit på en idé att bara dra ut iso kontakten, samt ha en sorts skiva som går att plocka bort (där högtalarna ska sitta). Känns inte som det blir lika lätt med Slutsteg.