tjenare. nu är det såhär.. jag har slängt in ett par sköna 6x9or och en skön baslåda och skulle vilja ha ett par högtalare fram osså, eftersom audis orginal suger duktigt. mina frågor är:
1: vilken storlek är de på dem ?
2: eftersom jag öppnat och kollat så har jag sätt att dem sitter med 3 skruvar och alla högtalare jag hittat har 4 skruvs fäste. hur löser man det?
3: ett par bra högtalare att rekomendera för under 1000 lappen ?
du behöver en adapter i din dörr så får du i ett 5,25" kitsystem. Jag har monterat flera kit i A3 och har hittat ett riktigt fint som låter bra och passar perfekt! http://www.impact-car-audio.com/PG50S.html
okej tack mackan . har du någon aning om var man kan hitta dessa addaptorer (stavning) och högtalare? vill göra det bekvämt för mig och beställa eller köra o köpa dem här i sverige
http://www.blekingebilradio.se/default.aspx hittade en här. är det dessa du menar Mackan?.. isf. var rekommenderar du att man monterar diskanterna ?.. (sry är inte så insatt i ljud o bilar)
Ja det kitet brukar jag använda. Diskanten sätter du på original placering i dörren, den sitter som ett smäck där. Glöm inte att beställa högtalar adapter också.
mvh mackan
Senast redigerat av Team_Bilradiohuset (10 december 2009)
Dom blir bra till en A3:a.. Monteringsringar i plast (gör om 3 hål till 4 istället) kan du köpa på BRL men se till att montera och täta dom ordentligt!! Väldigt viktigt annars låter det bara skit. Vanlig fönsterlist har jag kört på i min A3:a runt ringen.
Diskanterna funkar bra att ha där dom sitter original, låter bra och otroligt lätta att montera
tackar någon som har lyssnat och konstaterat att audi inte lagt ner tid o pengar på sina högtalare ^^ jag köper nog det kittet det är på tal om. tror det passar mig utmärkt då jag inte är jättekräsen btw!! någon som vet vart man kan hitta billigast Adaptor?..
tackar någon som har lyssnat och konstaterat att audi inte lagt ner tid o pengar på sina högtalare ^^ jag köper nog det kittet det är på tal om. tror det passar mig utmärkt då jag inte är jättekräsen btw!! någon som vet vart man kan hitta billigast Adaptor?..
Det tycker jag att du gör rätt i www.brl.se (artnr: 400SAK1103) kostar 158:- på nätet, dock tillkommer frakt. Du råkar inte ha en brl butik i närheten?