2386
Sök

Nytt BMW-forum lanseras!

www.bimmerpower.org
3 995 Inlägg
11 december 2009
torpis skrev:
Gott intiativ, tror det kan slå väl ut då andra/enda alternativet är en smula enkelspårigt på flera nivåer.

Tack för trevliga ord Torpis!
När ska du köpa dig en BMW?

varje beröring av bromspedalen är första tecken av rädsla!!!
För BMW entusiaster www.bimmerpower.org

1 482 Inlägg
11 december 2009
Jag reggade mig igår.

Mycket trevlig sida.

Autopower är ren dynga måste jag säga. När man behöver hjälp med något riktigt fel, då är det tyst. Tycker det bara finns 3-5 personer där som "kan" bmw bilar.

BLT Service
Theracords Music Label

196 Inlägg
13 december 2009
Kul med positiv respons.

Ett forum blir aldrig bättre än vad medlemmarna gör det till. Därför är det viktigt att se till att medlemmarna trivs. Kom gärna med synpunkter i forumet om det är något som inte faller er i smaken.

Det är vår förhoppning att det blir god uppslutning och att forumet tilltalar de som har en förkärlek för just BMW (eller bilar överlag). 

Mvh:
Thomas

www.bimmerpower.org - för BMW-entusiaster

2 911 Inlägg
13 december 2009
Även jag kan inflika med att ett vettigt bmw-forum behövs. Nog för autopower men deras forumstruktur suger verkligen ....

Keep up, ska regga mig jag också då man är bmw-ägare smile

196 Inlägg
13 december 2009
Du är välkommen in. smile

Forummoderator
10 576 Inlägg
13 december 2009
alain skrev:
torpis skrev:
Gott intiativ, tror det kan slå väl ut då andra/enda alternativet är en smula enkelspårigt på flera nivåer.

Tack för trevliga ord Torpis!
När ska du köpa dig en BMW?

Jag letar alltid efter rätt bil till rätt kurs smile

-=[Performance by Torpis]=-
Elbil på riktigt - mina minnesanteckningar
-=Lite roligt att de som absolut inte har tid att pausa för att ladda sin elbil har tid att vara online på Garaget 24/7=-

196 Inlägg
14 december 2009
Suktar du efter en BMW månntro? Fast du har ju en läcker S40, du kanske byter ner dig. smile

196 Inlägg
2 982 Inlägg
16 december 2009
jag hoppas inte att ni kör med REklamfinansiering, poppar upp skitreklam på sidorna till både höger och vänster på de flesta forum.
kan inflika med att det bästa forumet jag suttit vid sitter jag fortfarande på idag trots att jag bytt bilmärke till viss del.
givetvis menar jag www.svxc.se där man inte ser någon skit reklam överhuvudtaget.

men jag är gärna på bimmerforum så länge de håller kvalitén hög och NOLL skittrådar som :"grattis till mig jag fyller år" eller " vilken är den fulaste vingen som finns" .. ja ni förstår
Senast redigerat av Residence (16 december 2009)

Dagdrömmare
2 836 Inlägg
16 december 2009
AP har inte förändrats värst mycket på länge o verka vara lite gubb forum men uppfyller sitt syfte...
Bimmerfoum ser ut som dom flesta små forum men det återstå att se hur det blir i längden.

196 Inlägg
19 december 2009
Skönt att en vettig E28-ägare dök upp iaf. ;-)

8 883 Inlägg
19 december 2009
Kollade lite snabbt på sidan och har några synpunkter.
Använd er av endast 1 språk Svengelska (Home,Recent Items, Gallery, Read More, Pages m.m ) är allt för vanligt och ger inget bra intryck. Läs mer... öppnas i nytt fönster, inget hit direkt men det kanske man kan leva med.

Ni kanske skulle flytta några moduler till höger för att få ett bättre "flyt" på sidan

Färgvalet är kanon och gör sidan lätläst.
Senast redigerat av Hamilton (21 december 2009)

Fotograf på tierpidag.se

164 Inlägg
21 december 2009
Trådstartare
Residence skrev:
jag hoppas inte att ni kör med REklamfinansiering, poppar upp skitreklam på sidorna till både höger och vänster på de flesta forum.
kan inflika med att det bästa forumet jag suttit vid sitter jag fortfarande på idag trots att jag bytt bilmärke till viss del.
givetvis menar jag www.svxc.se där man inte ser någon skit reklam överhuvudtaget.

men jag är gärna på bimmerforum så länge de håller kvalitén hög och NOLL skittrådar som :"grattis till mig jag fyller år" eller " vilken är den fulaste vingen som finns" .. ja ni förstår

Någon reklam som poppar upp på sidorna kommer det aldrig bli enligt forumets admins. De få reklamsponsorer (för att täcka serverkostnaderna) som finns kommer att placeras på forumets portal.

http://www.bimmerforum.se/ - Det demokratiska BMW-forumet - nu öppet för gäster!
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=160650

Darth Vader
1 644 Inlägg
21 december 2009
Har väl pallrat mig dit och registrerat mig med smile

Man ser ju likheterna med "originalet" bimmerforums tongue. Inget dåligt med det dock, det mesta är bättre än autopowers gränssnitt...

Braaaaap?

196 Inlägg
25 december 2009
Tycker det är värt att tipsa om att hålla ögonen öppna då en M3 E30 nyligen stulits:
http://www.bimmerforum.se/index.php?top … en#msg6831

Hoppas den hittas utan en skråma.

Trucker
2 710 Inlägg
25 december 2009
Vad menas med Beemer i BMW sammanhang?

Fart missbrukare

Trucker
2 710 Inlägg
25 december 2009
mv70 skrev:
BMWgrabben skrev:

-Bimmer = Bilar
-Beamer/Beemer = Motorcyklar

Många som kallar sina bmwbilar för beemer?

Fart missbrukare

820 Inlägg
25 december 2009
Jänkare och engelsmän kallar väl alltid BMW för beemer, iaf i motorprogram.

Om man säger

www.bimmerpower.org
3 995 Inlägg
6 januari 2010
Är ofta i Thailand och när det pratar om BMW, det är bimmer som gäller.
bimmer är en värld känd namn som används långt ut i världen
Senast redigerat av alain (7 januari 2010)

varje beröring av bromspedalen är första tecken av rädsla!!!
För BMW entusiaster www.bimmerpower.org

2 982 Inlägg
6 januari 2010
BMWgrabben skrev:
mv70 skrev:
BMWgrabben skrev:

-Bimmer = Bilar
-Beamer/Beemer = Motorcyklar

Många som kallar sina bmwbilar för beemer?

i USA kallas BMWs för Beemers...

Sök