4307
Sök

Ta bort

22 Inlägg
27 december 2009
#21
porta toppen (både avgas & insug)och plana kanske en aning. Kläm sedan dit en weber 28/36:a ställ in den rätt och du märker stor skillnad.

har dock ej provat detta själv men min far körde så på sin kadett 1,2s när han var ung.och detta skulle ge lagom effekt.

sedan skulle man ju kunna bygga eget Extraktorgrenrör det kanske kan hjälpa till lite vem vet ?.

Volvos Värde Varar

fälg fantast
1 086 Inlägg
27 december 2009
#22
eller så säljer du den sparar pengar och köper en bil med överladdning original, blir nog billigast och bäst så

Golf Mk2 GTI G60 Limited Edition NR 35 / 71

Lastbilsmekaniker
3 878 Inlägg
27 december 2009
#23
Hojmotor? Ca 100hk, minimalt med elektronik på de lite äldre och mycket driftsäkra!

Edit: Vill minnas att geometrin för vipporna blev galen om man ändrade bascirkeln på gamla OHV motorer och kan forska lite i det om du vill!
Skulle din kamslipning med fil sluta i annat än ren katastrof är det en stor framgång! Inte för att vara elak men det är inget du ska hållas med om du inte vet vad du styr med!
Senast redigerat av bumpe (27 december 2009)



Sök