3285
Sök

Blir det nya skyltar 2010?

265 Inlägg
13 december 2009
Trådstartare
Hej
Nu ska ju kontrollmärket tas bort vid årskiftet och då ska jag skaffa ny skylt bak men är det nån som vet om det kommer komma nya skyltar för jag vill ju inte beställa en skylt och några dagar efter kommer nytt utseende?

//Peebo

Alla bilar rostar men Opel har Rekord...

Körv
3 535 Inlägg
13 december 2009
Skyltarna kostar 60 kronor styck. Det är väl ändå inget att gnälla över? och nej, jag tror inte dom förändras.

Truckdriving Man

265 Inlägg
13 december 2009
Trådstartare
Nej det är ju inte så mycket pengar men om man ändå vet att det kommer nya skyltar så sparar jag 60 spänn och det är ännu bättre tongue

Alla bilar rostar men Opel har Rekord...

214 Inlägg
13 december 2009
Peebo skrev:
sparar jag 60 spänn och det är ännu bättre tongue

Du sparar miljön också, det är ju på tapeten just nu big_smile

1 200 Inlägg
13 december 2009
Jag är lite sugen på att beställa en ny framskylt och sätta den bak, men det känns inte som att det är värt risken för böter tongue

OEM <3
6 957 Inlägg
14 december 2009
Minister skrev:
Jag är lite sugen på att beställa en ny framskylt och sätta den bak, men det känns inte som att det är värt risken för böter tongue

Då är vi två! Ska undersöka detta lite närmare..

OEM <3

4 005 Inlägg
14 december 2009
Beställde nya skyltar precis till 740n faktiskt. smile Jag får nog ingen mer skattelapp heller så det var nog the last one.
Senast redigerat av linuslinje (14 december 2009)

1 062 Inlägg
14 december 2009
Byter både fram o bak på Volvon, nya skyltar ligger redan o väntar. Corren har de gamla fina med tjocka bokstäver, får försöka tvätta upp dem smile

"You Go, we go!"

OEM <3
6 957 Inlägg
14 december 2009
Men jag hörde att skyltarna utan skattmärket börjar gälla nästa gång man betalar sin skatt, alltså 2010 och framåt, eller?

För min del blir de kanon då skatten ska betalas vid påställning i April big_smile

OEM <3

Tvivlare
2 266 Inlägg
14 december 2009
står inget på mitt inbetalningskort mer än att de kommer slopas och de gör inget om de sitter kvar nåt gammalt märke på skylten..

You can't polish a turd, but you can roll it in glitter.
Med reservation för ev. felskrivningar.

653 Inlägg
14 december 2009
decib3L skrev:
Skyltarna kostar 60 kronor styck. Det är väl ändå inget att gnälla över? och nej, jag tror inte dom förändras.

Kanske en brutalt korkad fråga men vad för skyltar (alltså ser dom annorlunda ut?) och var beställer du dom? smile

Smoke tires not drugs

Tvivlare
2 266 Inlägg
14 december 2009
tror inte de är nån skillnad på dom, än så länge. bara det faktum att när skattelappen försvinner blir det tomrum i mitten på skylten och då kanske de kommer en ny kortare skylt, typ som en finsk nummerplåt. behöver du nya idag så är de på transportstyrelsen man beställer smile

You can't polish a turd, but you can roll it in glitter.
Med reservation för ev. felskrivningar.

Körv
3 535 Inlägg
14 december 2009
sk8ville skrev:
decib3L skrev:

Kanske en brutalt korkad fråga men vad för skyltar (alltså ser dom annorlunda ut?) och var beställer du dom? smile

Det är helt vanliga registeringsskyltar. Finns att beställa på www.vv.se

Truckdriving Man

German cars, quality and beyond
8 197 Inlägg
14 december 2009
Funderar på att beställa skyltar UTAN eu-märke... Fult! Dessutom ser hela skylten ut att sitta åt sidan. Också fult...
Sen kommer det inte att sitta nåt skattemärke på den heller. smile
Om dom bara kunde skippa denna öststatsstil på skyltarna... sad

"You never step on the gas pedal until you know you never have to take it off."
-Sir Jackie Stewart

"Aldrig mer en Volvo!" -Jag.

OEM <3
6 957 Inlägg
14 december 2009
För oss som har personliga plåtar blir det ju ett lyft ibak iaf smile Slippa den komprimerade texten smile

OEM <3

2 600 Inlägg
14 december 2009
om man nu har ett märket som man fick för nångra månader sedan måste man vänta tills det går ut innan man kan sätta ditt ny skylt utan märke ? behöver nämligen en ny skylt med tongue

gör som jag kör gubba racer=)

Entreprenör
1 286 Inlägg
14 december 2009
Bjork skrev:
För oss som har personliga plåtar blir det ju ett lyft ibak iaf smile Slippa den komprimerade texten smile

Jag har kört med en fram-skylt där (utan skattekvitto dessutom!!!) bak ända sen jag skaffade mina NIKEMAN skyltar för typ 4 år sedan (??) och inte fått en endaste kommentar om det smile)

// Niklas Johansson

561 Inlägg
14 december 2009
Jag med, med mina personliga skyltar, har två små framskyltar på den. Har besiktat och blivit stoppad i flygande besiktning utan att dom har sagt nåt om att jag saknar skattemärke.

Sök