2963
Sök

Bmw 330 vs Volvo T5

AUTOTECH
762 Inlägg
13 januari 2010
#321
Hej alla arga!
Vilken bil som är värst kommer ni aldrig bli överens om! Men det blir med all säkerhet billigare och skruva upp T5:an ca 300 hk i pannan kostar inte många pistoler!
Ett tips om du väljer en T5:a och har möjlighet att köpa 05 eller nyare den är xtremt billig att få upp i tok hk utan att riva stakar/kolvar mm.
Men då kommer du inte att jämföra dig med 330 utan då kan du skoja friskt med många andra modeller hos övriga tyska märken.
Men om du bestämt dig för BMV:n så skall du köpa den och vara stolt över din bil.

Allmänt envis
12 512 Inlägg
13 januari 2010
#322
Grattis till ditt första inlägg, som gick till att återuppväcka vinterns 09/10s största bråk.

Motorer är som människor; Behöver de andningshjälp står inte allt rätt till.

AUTOTECH
762 Inlägg
13 januari 2010
#323
Rquired skrev:
Grattis till ditt första inlägg, som gick till att återuppväcka vinterns 09/10s största bråk.

Tack och storbock.

474 Inlägg
13 januari 2010
Trådstartare
#324
Jag har redan en s60 om du hade kollat lite wink
Undrar bara hur det vore med en 330 istället.
Blir iaf en 330ci med m-paket snarast! smile

Kommentera & Rösta ! ©

Fd Bannad
657 Inlägg
2 april 2010
#325
salle1 skrev:
Hej alla arga!
Vilken bil som är värst kommer ni aldrig bli överens om! Men det blir med all säkerhet billigare och skruva upp T5:an ca 300 hk i pannan kostar inte många pistoler!
Ett tips om du väljer en T5:a och har möjlighet att köpa 05 eller nyare den är xtremt billig att få upp i tok hk utan att riva stakar/kolvar mm.
Men då kommer du inte att jämföra dig med 330 utan då kan du skoja friskt med många andra modeller hos övriga tyska märken.
Men om du bestämt dig för BMV:n så skall du köpa den och vara stolt över din bil.

Tack! att missa ett storbråk är bara inte likt mig, jag var dock bannad under denna tid (oskyldigt anklagad, såklart), men woops vilken läsning, halleluja.

glömt bort vad jag skulle skriva men ett par saker iaf.

Varför citerar Bmw-grabbarna enbart teknikens världs test från -05? efter att ha läst några tester så undrar man ju om dom inte heter Heinz, Goebbels, Göring och Hitler von Stuttgart hela bunten, verkar lite smått Bmw inriktade.

Köper man en Bmw köper man inte en prisvärd bil med världens bästa kvalite och inredning, jag menar kolla på Mercedes, Audi osv, där kan man snacka snyggt, men Bmw?

Herecomestrouble (eller vad du nu hette), klart man inte kan jämföra Dodge med Daewoo/cheva, för dom har ju någon form av koncern numera? inredningskvalite har dom lämnat på önskelistan. Säger inte att Dodge är bättre, men definitivt inte sämre. srry för off-topic.

och Rquired, bor du i en Bmw katalog?

"Detta i kombination med väghållning som slår de flesta konkurrenterna på fingrarna ger en bil som även en glad amatör kan köra snabbt längs en kurvig väg och njuta fullt av."

klart man kan vara märkeskåt, men får du provision av Bmw för varje bil du säljer? om inte annat är du värd det!

Kiss och bajs//Manne P

Märkesbög

-utan 940
1 728 Inlägg
2 april 2010
#326
Hedning skrev:
Varför citerar Bmw-grabbarna enbart teknikens världs test från -05? efter att ha läst några tester så undrar man ju om dom inte heter Heinz, Goebbels, Göring och Hitler von Stuttgart hela bunten, verkar lite smått Bmw inriktade.

http://www.forumammo.com/cpg/albums/userpics/10071/normal_FickJa.jpg

Allmänt envis
12 512 Inlägg
2 april 2010
#327
Hedning skrev:
och Rquired, bor du i en Bmw katalog?

"Detta i kombination med väghållning som slår de flesta konkurrenterna på fingrarna ger en bil som även en glad amatör kan köra snabbt längs en kurvig väg och njuta fullt av."

klart man kan vara märkeskåt, men får du provision av Bmw för varje bil du säljer? om inte annat är du värd det!

Kiss och bajs//Manne P

Jag får tyvärr inte en krona av Bmw utan det är en liten konst att kunna uttrycka sig smidigt, något du uppenbarligen misslyckas katastrofalt med genom att återuppväcka ett fyra månader gammalt bråk.

För övrigt känns "Hitler von Stuttgart" inte vidare Bmw-anknutet, i Stuttgart tillverkar man Mercedes och är väldigt stolta över detta. Och dessutom verkar Teknikens Värld ha många dragningar, citerar man ett Bmw-test är de Bmw fanatiker, ett Mercedes-test så är de Mercedes-insnöade och ett Volvo-test så är de köpta av Volvo. Lustigt...

Motorer är som människor; Behöver de andningshjälp står inte allt rätt till.

Fd Bannad
657 Inlägg
2 april 2010
#328
Rquired skrev:
Hedning skrev:
och Rquired, bor du i en Bmw katalog?

"Detta i kombination med väghållning som slår de flesta konkurrenterna på fingrarna ger en bil som även en glad amatör kan köra snabbt längs en kurvig väg och njuta fullt av."

klart man kan vara märkeskåt, men får du provision av Bmw för varje bil du säljer? om inte annat är du värd det!

Kiss och bajs//Manne P

Jag får tyvärr inte en krona av Bmw utan det är en liten konst att kunna uttrycka sig smidigt, något du uppenbarligen misslyckas katastrofalt med genom att återuppväcka ett fyra månader gammalt bråk.

För övrigt känns "Hitler von Stuttgart" inte vidare Bmw-anknutet, i Stuttgart tillverkar man Mercedes och är väldigt stolta över detta. Och dessutom verkar Teknikens Värld ha många dragningar, citerar man ett Bmw-test är de Bmw fanatiker, ett Mercedes-test så är de Mercedes-insnöade och ett Volvo-test så är de köpta av Volvo. Lustigt...

Just därför läser jag nästan bara Mopar Action, eftersom dom säger vad jag vill höra:)

Märkesbög

Allmänt envis
12 512 Inlägg
2 april 2010
#329
Hedning skrev:
Rquired skrev:
Hedning skrev:
och Rquired, bor du i en Bmw katalog?

"Detta i kombination med väghållning som slår de flesta konkurrenterna på fingrarna ger en bil som även en glad amatör kan köra snabbt längs en kurvig väg och njuta fullt av."

klart man kan vara märkeskåt, men får du provision av Bmw för varje bil du säljer? om inte annat är du värd det!

Kiss och bajs//Manne P

Jag får tyvärr inte en krona av Bmw utan det är en liten konst att kunna uttrycka sig smidigt, något du uppenbarligen misslyckas katastrofalt med genom att återuppväcka ett fyra månader gammalt bråk.

För övrigt känns "Hitler von Stuttgart" inte vidare Bmw-anknutet, i Stuttgart tillverkar man Mercedes och är väldigt stolta över detta. Och dessutom verkar Teknikens Värld ha många dragningar, citerar man ett Bmw-test är de Bmw fanatiker, ett Mercedes-test så är de Mercedes-insnöade och ett Volvo-test så är de köpta av Volvo. Lustigt...

Just därför läser jag nästan bara Mopar Action, eftersom dom säger vad jag vill höra:)

Haha, helt rätt big_smile

Motorer är som människor; Behöver de andningshjälp står inte allt rätt till.

535 Inlägg
4 april 2010
#330
En kompis har en 330ci

http://www.garaget.org/?car=167206 <-- Denna.

Jag har kört den och är inte imponerad.

Farsan har en -09 mercedes c320.
Jag har jämfört dem lite "så mycket som det nu går, helt olika bilar"

Bmwn är spårkänslig.
Den saknar komfort.
Automatlådan är lika uppstressad på komfortläge som vad mercan är på sportläge. Det gör lugn och komfortabel körning svår.
Den är tungstyrd och ratten är så rapp att man kan aldrig riktigt slappna av, vrider du 2cm på ratten lite snabbt är du ute i fel körfält redan.

Mercan har ett styvt och bra chassie tycker jag. Jag är 20 år och gillar att köra fort / snabba bilar osv, men bmwn är bara för mycket.


Antar att volvo s60 och mercedes Cklass har ungefär samma inriktning. Dvs mer åt sport / comfort hållet. Därför röstar jag för s60 som den bättre utav dessa två.


2 982 Inlägg
4 april 2010
#331
ja har haft s60 och jag har kört c klass.
C klass är en bättre bil 500gånger om än S60in...


Allmänt envis
12 512 Inlägg
4 april 2010
#332
aha_100 skrev:
En kompis har en 330ci

http://www.garaget.org/?car=167206 <-- Denna.

Jag har kört den och är inte imponerad.

Farsan har en -09 mercedes c320.
Jag har jämfört dem lite "så mycket som det nu går, helt olika bilar"

Bmwn är spårkänslig.
Den saknar komfort.
Automatlådan är lika uppstressad på komfortläge som vad mercan är på sportläge. Det gör lugn och komfortabel körning svår.
Den är tungstyrd och ratten är så rapp att man kan aldrig riktigt slappna av, vrider du 2cm på ratten lite snabbt är du ute i fel körfält redan.

Mercan har ett styvt och bra chassie tycker jag. Jag är 20 år och gillar att köra fort / snabba bilar osv, men bmwn är bara för mycket.


Antar att volvo s60 och mercedes Cklass har ungefär samma inriktning. Dvs mer åt sport / comfort hållet. Därför röstar jag för s60 som den bättre utav dessa två.

Eftersom allt vad du skrev är åsikter hade jag först inte tänkt kommentera, men en sak måste jag anmärka på. Du jämför alltså en E46 coupé med M-paket och en standard Mercedes? Ja oj så förvånande att Bmwn är sportig och inte lika bekväm.

Nej, jämför en 330i E90 med din fars Mercedes istället, då har du exakt samma typ av komfort. Den lite hårda, spänstiga tyska sorten. Volvo S60 är inte ett dugg lik Mercan, den är mjuk, gungig och lite slafsig istället.

En annan sak jag reagerade på är att både Bmw E90 och senaste C-klass är tyngre i styrningen än E46 som alltid haft lite "lätt" styrning för att vara en Bmw, vilket visserligen blev bättre (läs hårdare) i och med faceliften. Men inte tyngre än vad tyskarnas senaste konstruktioner är...

Spårkänslig, obekväm (nåja) och instabil i styrningen? Sätt motsvarande chassi och fälgar på Mercan så skall du se vad som sker.
Senast redigerat av Rquired (4 april 2010)

Motorer är som människor; Behöver de andningshjälp står inte allt rätt till.

huh?
10 427 Inlägg
4 april 2010
#333
aha_100 skrev:
Den är tungstyrd och ratten är så rapp att man kan aldrig riktigt slappna av, vrider du 2cm på ratten lite snabbt är du ute i fel körfält redan.

Tycker det är en av de största anledningarna till att äga en BMW, dvs den trevliga styrningen wink
Iofs är smaken som baken.


535 Inlägg
4 april 2010
#334
Rquired skrev:
Eftersom allt vad du skrev är åsikter hade jag först inte tänkt kommentera, men en sak måste jag anmärka på. Du jämför alltså en E46 coupé med M-paket och en standard Mercedes? Ja oj så förvånande att Bmwn är sportig och inte lika bekväm.

Nej, jämför en 330i E90 med din fars Mercedes istället, då har du exakt samma typ av komfort. Den lite hårda, spänstiga tyska sorten. Volvo S60 är inte ett dugg lik Mercan, den är mjuk, gungig och lite slafsig istället.

En annan sak jag reagerade på är att både Bmw E90 och senaste C-klass är tyngre i styrningen än E46 som alltid haft lite "lätt" styrning för att vara en Bmw, vilket visserligen blev bättre (läs hårdare) i och med faceliften. Men inte tyngre än vad tyskarnas senaste konstruktioner är...

Spårkänslig, obekväm (nåja) och instabil i styrningen? Sätt motsvarande chassi och fälgar på Mercan så skall du se vad som sker.

1, Hur en e90 330i går vet jag inte. Men eftersom det handlade om E46 330i i denna tråden så ville jag berätta om mina egna erfarenheter då jag kört en.
Jag vet dock att bmw har en mer sportig inrikting än mercedes och volvo.

2, Då vet jag inte om det är nåt fel på Robins 330i eller vad det nu är. För den har tyngre styrning än farsans cklass. Det är ett faktum.

3, Det sitter liknande fälgar på mercan. Har dessutom åkt i en C63 AMG som än om nåt borde vara sportig. Men den var stadig även över gupp och ojämnheter och hade komforten bibehållen. Komforten var sämre än i farsans orginalare, men bättre än i 330in.

Jag vet inte hur en S60 är, jag har aldrig ens suttit i en. Men jag har sett folk beskriva bilarna i den här tråden precis som jag beskriver skillnaden mellan mercan och min kompis 330. Därför ansåg jag det vara ett givet val. Men om volvon är mer slampig än en mercedes så kanske jag får tänka om då.


Jag använde grova ord mot bmwn, men det var för att det är en grov skillnad mellan bilarna jag jämfört.

Jämför man 330ins komfort med min gamla sunny gti tex så är bmwn riktigt bekväm. Men det beror som sagt vad man jämför med.
Senast redigerat av aha_100 (4 april 2010)


Allmänt envis
12 512 Inlägg
4 april 2010
#335
aha_100 skrev:
Rquired skrev:
Eftersom allt vad du skrev är åsikter hade jag först inte tänkt kommentera, men en sak måste jag anmärka på. Du jämför alltså en E46 coupé med M-paket och en standard Mercedes? Ja oj så förvånande att Bmwn är sportig och inte lika bekväm.

Nej, jämför en 330i E90 med din fars Mercedes istället, då har du exakt samma typ av komfort. Den lite hårda, spänstiga tyska sorten. Volvo S60 är inte ett dugg lik Mercan, den är mjuk, gungig och lite slafsig istället.

En annan sak jag reagerade på är att både Bmw E90 och senaste C-klass är tyngre i styrningen än E46 som alltid haft lite "lätt" styrning för att vara en Bmw, vilket visserligen blev bättre (läs hårdare) i och med faceliften. Men inte tyngre än vad tyskarnas senaste konstruktioner är...

Spårkänslig, obekväm (nåja) och instabil i styrningen? Sätt motsvarande chassi och fälgar på Mercan så skall du se vad som sker.

1, Hur en e90 330i går vet jag inte. Men eftersom det handlade om E46 330i i denna tråden så ville jag berätta om mina egna erfarenheter då jag kört en.
Jag vet dock att bmw har en mer sportig inrikting än mercedes och volvo.

2, Då vet jag inte om det är nåt fel på Robins 330i eller vad det nu är. För den har tyngre styrning än farsans cklass. Det är ett faktum.

3, Det sitter liknande fälgar på mercan. Har dessutom åkt i en C63 AMG som än om nåt borde vara sportig. Men den var stadig även över gupp och ojämnheter och hade komforten bibehållen. Komforten var sämre än i farsans orginalare, men bättre än i 330in.

Jag vet inte hur en S60 är, jag har aldrig ens suttit i en. Men jag har sett folk beskriva bilarna i den här tråden precis som jag beskriver skillnaden mellan mercan och min kompis 330. Därför ansåg jag det vara ett givet val. Men om volvon är mer slampig än en mercedes så kanske jag får tänka om då.


Jag använde grova ord mot bmwn, men det var för att det är en grov skillnad mellan bilarna jag jämfört.

Jämför man 330ins komfort med min gamla sunny gti tex så är bmwn riktigt bekväm. Men det beror som sagt vad man jämför med.

"Motsvarande fälgar och chassi" går inte att ta rätt över bilarna, tex så skrev du själv att du tyckte den aktuella 330n var bekvämare än din gamla Nissan. Sitter/satt det breda 18" fälgar på den?

Nej, C320 CDI har väl nästan värre hjul standard än vad E46 hade med M-paketet på sin tid? Och är anpassad för det, det vill säga att det krävs helt enkelt ännu värre fälgar och däck innan mercan börjar bete sig stötigt.

Sedan skall man också tänka på att Sunny är mindre och har kortare axelavstånd än E46, som i sin tur är mindre än C-klass osv. Vad jag menade med exemplet är att man inte kan jämföra rakt över, det finns så mycket annat man måste ta hänsyn till.

Detsamma gäller Bmw E90, med 18" är det fortfarande en bekväm bil även enligt "mjuka Volvo" entusiaster. Med 18" är en E46 redan en småstötig och spårkänslig kamrat, även om jag inte tycker den är i närheten av din beskrivning.

Men budskapet var att Bmw och Mercedes har ett i mångt och mycket likadant uppträdande, Bmw mer vaket och Mercedes mer tillbakalutat men båda två ligger långt ifrån hur en Volvo uppträder.

Att modernare bilar bara blir bättre och bekvämare trots värre och värre hjulbestyckning är heller inget konstigt. På samma sätt växer bilarna ur sin klass, jämför E30 med E90 eller 190e med dagens C-klass.

Vad jag menade var att det är fel att jämföra en 12år gammal 3-serie med en 2år gammal C-klass (Från grundkonstruktionen räknat) och sedan med hänsyn till detta rekommendera en Volvo S60?!
Senast redigerat av Rquired (4 april 2010)

Motorer är som människor; Behöver de andningshjälp står inte allt rätt till.

535 Inlägg
4 april 2010
#336
Det är knappast orginalfälgar på mercan. Det är 18"are. Samma på bmwn.


Att jag jämförde bilarna och iomed det rek s60in var just för att jag tycker bmwn är för stötig jämfört med konkurenterna. För mycket banbil för lite bruksbil.

Volvon är mer komfortabel, det säger ingen emot. Vad som därimot diskuteras är ifall volvon fortfarande är styv och sportig eller bara komfortabel.

Jag tror fortfarande jag hellre kör S60 och tar risken att den är mindre sportig och körglad.


Allmänt envis
12 512 Inlägg
4 april 2010
#337
aha_100 skrev:
Det är knappast orginalfälgar på mercan. Det är 18"are. Samma på bmwn.


Att jag jämförde bilarna och iomed det rek s60in var just för att jag tycker bmwn är för stötig jämfört med konkurenterna. För mycket banbil för lite bruksbil.

Volvon är mer komfortabel, det säger ingen emot. Vad som därimot diskuteras är ifall volvon fortfarande är styv och sportig eller bara komfortabel.

Jag tror fortfarande jag hellre kör S60 och tar risken att den är mindre sportig och körglad.

Ja men hela mitt inlägg gick ju ut på att 18" är stora fälgar för en E46 och standardfälgar på en C-klass. Snälla läs det igen, jag kan faktiskt inte se hur det gick att missförstå?

Och som svar på din sista fråga, S60 är varken styv eller sportig. Den följer vägen bättre än vad tidigare Volvo gjorde, men är ingen bil som bjuder in till lek eller ens tycker om det om den pressas. Mercedes är heller ingen bil som bjuder till lek, men pressar man den så bjuder den upp till dans och blir rolig. Bmw bjuder, som du skrev, alltid in till lek och njuter i fulla drag av det när man pressar den. Det är karaktärskillnaden mellan dessa bilar.

Tar du en Mercedes CLK och lägger på ett par stora och breda däck samt sänker den i stil med ett M-paket (Tex. sportpaketet, vilket visserligen inte var lika hårt satt som Bmws M-paket) får du samma karaktär, om än något mindre nervös styrning eftersom Bmws styrning är känsligare än CLKs redan original. Sedan kan man argumentera i all oändlighet om styrningen skall vara känslig, exakt och "nervös" a´la Bmw eller stabil, okänslig och lite frånvarande a´la Mercedes.

Men att ta en Bmw Coupé med M-paket och därmed medvetet sportig karaktär och jämföra med en avsevärt nyare Mercedes diesel (Det vill säga byggd efter ett ord, komfort) och sedan tro att man kan jämföra dessa bara för att båda råkar ha 18" hjul är inte rätt någonstans enligt min bok i alla fall.

Att sedan med detta som argument rekommendera en bil man aldrig kört, i en tråd som är inaktuell och död sedan ett halvår är bara ännu mer fel...
Senast redigerat av Rquired (4 april 2010)

Motorer är som människor; Behöver de andningshjälp står inte allt rätt till.

535 Inlägg
4 april 2010
#338
1,
Cklass kommer med 17" orginal.
BMW 330ci kommer också med 17"
Det sitter 18" på båda bilarna.

Du kanske skulle prova läsa på lite själv?

2,
Bmwn är för hård och för mycket banbil i MITT tycke.
Därför kan jag inte rekomendera den till en bruksbil.

Om jag ska välja mellan s60 och 330 så vet jag iaf vilken jag inte skulle valt.
Okej att volvon må vara lite trist att köra. Men en bil ska ju fortfarande fungera att tex ta med nåra polare / familj och åka iväg 100 mil på semester osv. Det gör inte bmwn i mitt tycke. Iaf om man har nå sådär krav på hur man åker "vilket jag har".

I det här fallet har bmwn så dålig komfort att körglädje måste gå i andra hand. Därför rekomenderar jag volvon före bmwn. Vilket måste vara på rätt stadiga grunder?


Allmänt envis
12 512 Inlägg
4 april 2010
#339
aha_100 skrev:
1,
Cklass kommer med 17" orginal.
BMW 330ci kommer också med 17"
Det sitter 18" på båda bilarna.

Du kanske skulle prova läsa på lite själv?

2,
Bmwn är för hård och för mycket banbil i MITT tycke.
Därför kan jag inte rekomendera den till en bruksbil.

Om jag ska välja mellan s60 och 330 så vet jag iaf vilken jag inte skulle valt.
Okej att volvon må vara lite trist att köra. Men en bil ska ju fortfarande fungera att tex ta med nåra polare / familj och åka iväg 100 mil på semester osv. Det gör inte bmwn i mitt tycke. Iaf om man har nå sådär krav på hur man åker "vilket jag har".

I det här fallet har bmwn så dålig komfort att körglädje måste gå i andra hand. Därför rekomenderar jag volvon före bmwn. Vilket måste vara på rätt stadiga grunder?

Jag är fullt medveten om vad som sitter original på dessa bilar, jag kollade själv upp det tidigare idag. Men det spelar ingen roll. Saken är den att det är en skillnad mellan en E90 med 18", och en E46 med 18". På samma sätt är det liknande skillnad på förra C-klass med 18" och dagens C-klass med 18".

På samma skillnad är det skillnad mellan en Mercedes coupé och en Mercedes sedan, likadant med Bmw coupé och Bmw sedan.

Och här sitter du och jämför en gammal Bmw coupé med M-paket och en ny Mercedes diesel och tror det blir "rätt" bara för att båda rullar på 18" stora fälgar. Det finns så många andra skillnader som påverkar uppträdandet och hur bilen hanterar större hjul. En tum upp kan vara, och är för både E46 och konkurrenten CLK, en betydligt större skillnad än vad en tum upp är för senaste C-klass och E90. 17" eller 18" spelar egentligen ingen roll alls på dessa nya modeller.

Men redan 17" gör CLK och 330ci känsliga och 18" skruvar man inte dit om man bryr sig det minsta om komfort.

Gör istället som så att du hänger dit ett par 18" på en Bmw E30 eller Mercedes 190e, vansinnigt stora på de bilarna och 18" var enorma fälgar på den tiden. Förväntar du dig att det skall gå att jämföra med din fars 2009a med eller?

Och om inte, varför förväntar du dig det av Bmw E46? 1998 när E46 kom var 17" fortfarande en stor storlek som några enstaka hade köpt till sin bil. 11år senare när din fars C320 tillverkades sitter det 17" på var och varannan bil från fabrik.

Och det finns fler saker att ta hänsyn till, profil till exempel. Lexus Rx400h har också 18" fälgar men har en helt annan komfort än Mercedes C-klass. Men är 18" verkligen att jämföra i det här fallet?

Sedan finns det ytterligare hundratals saker att ta upp, inom ett område jag inte riktigt kan. Men räcker inte ovanstående för att förklara varför 18" inte är samma sak mellan 12år gamla E46 med M-paket och nya C-klass tänker jag inte göra fler försök heller...
Senast redigerat av Rquired (4 april 2010)

Motorer är som människor; Behöver de andningshjälp står inte allt rätt till.

535 Inlägg
4 april 2010
#340
Hur en gammal E30 eller en CLK beter sig med 18"are är väl ganska oväsentligt.
Lika oväsentligt som hur min fars bil står sig mot äldre mercor med sportchassien osv.


Frågan är ju ifall du har rätt i att en e46 med 17"are är komfortabel eller ej.

Det skulle isf göra det mycket enklare att utse ett "bästa köp" utav s60 och e46.

Jag har både kört och åkt en med 18" M paket och kan iaf inte rekomendera det till någon som ska ha bilen som bruksbil.



Sök