Efter ett längre uppehåll med denna bil så har jag börjat skruva igen.
Ny underredsmassa lade jag på för ca ett år sedan.
Ganska direkt efter det blev det uppehåll pga jag bytte till mig en Calibra Turbo mot min Vectra 2000 4x4. Tiden lades på det projektet som nu ligger på is, tanken är att jag ska bygga mig en ny Calibra rwd när denna bil är färdig. Nåväl nog om detta.....
Nu i helgen lade jag ny färg i motorrummet, jag blev grymt nöjd med resultatet.
Färgen ska få härda ordentligt innan jag börjar skruva tillbaka delarna i motorrummet, så jag kommer sätta tillbaka inredningen först.
Det har dock inte stått helt stilla senaste året. Bla har jag blästrat och pulverlackat en hel del prylar.
Även bakaxelklump, bromsservo och huvudbromscylinder har fått ny färg på sig, dock vanlig 2k då jag inte ville riskera att delarna förstördes i pulverlackeringsugnen som är 200 grader.
Ebay har dammsugits på delar, i denna renovering kommer enbart nya Opel-originaldelar användas. Delar som inhandlats är bla stötdämpare bak och fram, framlampor, fjädrar bak, komplett handbromsmekanism, växelspak, dimljus, hjullager, div slangar till turbon mm mm.
Alla skruvar till bak och framvagn är inhandlade på Opel.
Senaste inköpet på Ebay är en helt ny kylare, 1000:- ink frakt nypris på Meca 8800:-......
Mer kommer....
// Mats