13 januari 2010
Trådstartare
Efter mycket tänk så har vi kommit fram till att vi kommer organisera resan omkring Sverige och kanske norge/danmark eftersom det logistiska, praktiska och organiseringen var ofantligt mycket. Personligen kändes det som ett överambitiöst projekt att försöka planera en resa genom Europa, och jag tycker och vet att försöka organisera en resa genom sverige istället för att göra en misslyckad resa igenom europa som kanske inte ens skulle kunna bli av. Detta innebär att det kommer vara inte lika mycket bilkörning till stationerna men vid stationerna så kommer det vara Bl.a. Autocross tävlingar och dragrace på ett f.d. militärt flygfält och ett flertal andra kreativa utmaningar. Det innebär att vi kommer starta från södra Sverige och köra till småland, mot Stockholm, och sedan nordväst ut och in i bergen för att köra på några underbara bergs vägar och eventuellt en racebana.
Detta löser även ett flertal praktiska problem som skulle kännas överväldigande att planera med boende, mat m.m. . Som svensk känner man till sig i sitt egna land och har en bättre uppfattning vad som skulle kunna vara kul att göra runt om i svearike.
Det kanske inte låter lika kul som en Europa resa, men däremot känns som ett säkrare alternativ. Det skulle t.e.x. inte vara kul att få motorhaveri i södra tyskland för att sedan försöka ta hem bilen till sverige.
Eftersom det blir mycket mindre att planera så kan jag och mitt "team" gå in mer i detalj för att få bättre kvalitet än kvantitet.
Senast redigerat av eddhedd (13 januari 2010)