3592
Sök

Största idioterna på vägen, folk som ligger för nära!

297 Inlägg
16 september 2011
gamlingen skrev:
omegaman1 skrev:
gamlingen skrev:

finsn inget värre än såna jojjo som du säger.. jäkligt ofta så sitter dom å pratar i telefon och är helt ovetande om att det finns en värld utanför bilen/telefon

precis , på min lista över irritationsmoment i trafiken så ligger dom på första plats , TÄTT följt av "vänsterfilister" på motorvägarna , såna som inte byter till högerfilen efter omkörning för dom ska nog köra om den där lastbilen om fyra kilometer ........

Åsså blir dom skogstokig när man kör om på högerflank

hahah ... precis smile

SM-vinnare i SQ-klassen experienced unlimited 2011 .

957 Inlägg
16 september 2011
omegaman1 skrev:
alla bilar borde vara utrustade med farthållare o lag på att den ska användas . bilister som kör för nära råkar jag inte så ofta ut för som "jojo" chaufförer , som ligger i 70-80 på 2+1 vägar o så fort det bli två filigt så höjer dom farten till 100km/h o lite till , för att sedan sänka till 70-80 igen .

Hehehe tro mej för att komma upp i 100 blås tar det långt tid med lastbil och oftast är det utländka bilar. Jag är själv chafför  och ser sånt ofta men det är sällan en lastbil kör så fort det är  90-92km/h som de kör oftast. Det enda undantaget är nedförs backe då går det fort speciellt med tung last

5 198 Inlägg
16 september 2011
Transporter89 skrev:
omegaman1 skrev:
alla bilar borde vara utrustade med farthållare o lag på att den ska användas . bilister som kör för nära råkar jag inte så ofta ut för som "jojo" chaufförer , som ligger i 70-80 på 2+1 vägar o så fort det bli två filigt så höjer dom farten till 100km/h o lite till , för att sedan sänka till 70-80 igen .

Hehehe tro mej för att komma upp i 100 blås tar det långt tid med lastbil och oftast är det utländka bilar. Jag är själv chafför  och ser sånt ofta men det är sällan en lastbil kör så fort det är  90-92km/h som de kör oftast. Det enda undantaget är nedförs backe då går det fort speciellt med tung last

Nu är det ju inte bara Lastbils chaffisar som kallas chaufförer... roll

297 Inlägg
16 september 2011
Transporter89 skrev:
omegaman1 skrev:

mm , fast lasbilschaffisar är ju givetvis ett undantag .

SM-vinnare i SQ-klassen experienced unlimited 2011 .

142 Inlägg
16 september 2011
kolvas skrev:
Det verkar vara många här som inte bör ha körkort och är omogna idioter som inte fattat så mycket om hur man ska bete sig i trafiken, men det blir väl så när de flesta är runt 18 år, de flesta kommer förhoppningsvis mogna inom några år.

vet tyvärr flertalet gubbs i 50-55 årsåldern som kör illa som attan speciellt kostymnissar i stora suvar eller dyra lyxbilar verkar tro att dom äger vägen, stör fruktansvärt på folk som också ska lägga sig i om jag kör fort då dom blinkar med sitt heljus när man kör om,fast det är en säker omkörning och tomt på bilar,
Senast redigerat av Peggy_red (16 september 2011)

Forummoderator
26 406 Inlägg
16 september 2011
Peggy_red skrev:
kolvas skrev:
Det verkar vara många här som inte bör ha körkort och är omogna idioter som inte fattat så mycket om hur man ska bete sig i trafiken, men det blir väl så när de flesta är runt 18 år, de flesta kommer förhoppningsvis mogna inom några år.

vet tyvärr flertalet gubbs i 50-55 årsåldern som kör illa som attan speciellt kostymnissar i stora suvar eller dyra lyxbilar verkar tro att dom äger vägen, stör fruktansvärt på folk som också ska lägga sig i om jag kör fort då dom blinkar med sitt heljus när man kör om,fast det är en säker omkörning och tomt på bilar,

Räcker med att köra fem minuter på E14 mellan till exempel Östersund och Krokom, för att få en sådan Suv efter sig.
Och alla är dom på väg mot Lillstockholm, dvs Åre..

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Forummoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.

Muttley
16 september 2011
Bullet--- skrev:
krockar, och sen ska han banka skiten ur han?!?

Det räcker gott o väl med att tända bromsljusen för att folk ska fatta. Har funkat i dem 4 år jag haft körkort i alla fall.

Kom igen de står att du bor i Malmö.
Jag vet att du ljuger när du skriver att de funkar då.
Har kört taxi i 3 år och de sämsta jävla stället att köra på i HELA Sverige är just Malmö. Göteborg och Stockholm är riktigt mycket bättre även om där är mycket mer trafik. Har aldrig någonsin varit med om så pass oplanerade människor i och utanför Malmö någonstans annars.
Bromsljus funkar på 2 av 100.
Att spruta spolarvätska en längre stund så den där rövslickaren i sin nytvättade snygga nya bil får en blöt bil funkar desto bättre.

809 Inlägg
16 september 2011
RightFront skrev:
Fel att både ligga förnära och tvärnita.

Visa respekt till alla medtrafikanter!

+1

igentligen va är det för grejor med att ställa sig på bromsen för att folk ligger nära. visst jag vet hur irriterande det är hatar det själv men det räcker med att lätt trycka på bromsen så bromsljuset tänds utan att sänka hastigheten så backar dom (vanligtvis annars brukar spolarvätska göra susen). liksom vilket nöje får man nu om den andra bilen kör in i din bil? tycker själv det är dummare att tvärnita än att störa sig, för olyckor är ju så kul eller?

där har min tanke like it or hate it smile

Muttley
16 september 2011
Bullet--- skrev:
tkd_rille skrev:
Bullet--- skrev:
krockar, och sen ska han banka skiten ur han?!?

Det räcker gott o väl med att tända bromsljusen för att folk ska fatta. Har funkat i dem 4 år jag haft körkort i alla fall.

Kom igen de står att du bor i Malmö.
Jag vet att du ljuger när du skriver att de funkar då.
Har kört taxi i 3 år och de sämsta jävla stället att köra på i HELA Sverige är just Malmö. Göteborg och Stockholm är riktigt mycket bättre även om där är mycket mer trafik. Har aldrig någonsin varit med om så pass oplanerade människor i och utanför Malmö någonstans annars.
Bromsljus funkar på 2 av 100.
Att spruta spolarvätska en längre stund så den där rövslickaren i sin nytvättade snygga nya bil får en blöt bil funkar desto bättre.

Varför skulle jag ljuga, vet väl för f%n vad jag varit med om, dessutom händer det inte varje dag precis att någon ligger och trycker en i röven, en typisk Malmö-bilist kan jag berätta hur dem kör, dem ligger i 110-120 på ringvägen(90kmh) och ligger konstant i vänsterfilen, och kör om en bil för att sedan trycka sig in i höger filen, köra 150 meter och köra om nästa, sen när det kommer till mindre 70 vägar, då ser man hur osäkra dem är i trafiken, ligger i 45-50 kmh på 70 vägar där det är omkörningsförbud och skymd sikt och dem inte verkar bry sig om att det är en karavan på 10 bilar bakom sig, dem gånger jag stött på såna som ligger och trycker så HAR det funkat att köra med bromsljusen tända för att dem ska fatta.(obs, detta är mina personliga upplevelser och säger inte att det funkar för alla som kör i Malmö, Befunnit sig i Malmö en kort tid eller hört om Malmö på nyheterna) tongue

Ja jag skrev det. Dem kan inte köra. De är kaos vareviga dag där nere. Funkar bra att komma ner mellan 9-11,30 12,40-1500 sen ska man fly stan så fort man bara kan annars sitter man där otroligt länge wink

Är inte där nere nu så ofta. Var mer innan. Kör in via sthlmsvägen-nobelvägen ner till sjukhuset. Varje gång från E22an ända fram till sjukhuset är de minst 1 bil som ska ligga för nära för att jag håller hastighet eller lite lägre för vägbulorna som kommer där. smile

1 171 Inlägg
17 september 2011
Hur kommer det sig att det oftast är skoda-förare som kör för nära bakom?

142 Inlägg
17 september 2011
zoopåse skrev:
Hur kommer det sig att det oftast är skoda-förare som kör för nära bakom?

dom är vana vid att bli bogserade så dom inbillar sig att dom har en lina emellan ha ha

gruvarbetare
152 Inlägg
20 september 2011
vilken lång tråd neutral själv brukar jag börja göra ren "framrutan" med spolarvätskan när någon ligger för nära,brukar minska avståndet omgående på bilen bakom smile
Senast redigerat av steffe67 (20 september 2011)

5 198 Inlägg
20 september 2011
steffe67 skrev:
vilken lång tråd neutral själv brukar jag börja göra ren "framrutan" med spolarvätskan när någon ligger för nära,brukar minska avståndet omgående på bilen bakom smile

lite spolarvätska på bilen vad gör det.. flyger omkring så mycket skit ändå efter bilarna roll

Meldem
917 Inlägg
20 september 2011
annars kan man göra som en saab-ägare gjort jag såg för någon dag sen.

Han hade byggt en glasfiberinsats/ram (såg det ut som) i bagaget och sedan installerat 4 skitstora extraljus som pekade rakt bakåt genom bakrutan!

Helvette jag såg han köra förbi medans jag va ute och cyklade och de va nästan så jag saktade in bara då!

genidrag, så ska jag göra i nästa bil.

(╯°□°)╯​︵ ┻━┻

Team Lawless Racing
169 Inlägg
22 september 2011
Fellow skrev:
Hallå!
har varit lite trådar angående hur folk kör på vägen osv de senaste tiden men jag måste bara fråga, vilka av er är sådanna idioter som ska ligga med en maxlängd på 10 meter bakom bilen framför?
Måste ju finnas någon här inne som har en förklaring till detta beteende?

Åkte ner längs e18 i tisdags när det var dåligt väder och folk körde allmänt sakta.
Men jag kan inte sluta förundras över dessa idioter som kör mig så nära inpå att jag bara ser deras lysen i backspeglarna när jag till nästa bil har över 150 meter. Av vilken anledning har jag det?
Jo jag kommer FAN inte snabbare fram för att jag ligger tätt inpå den andra bilen, är det enfiligt så kan dem ändå inte köra om så vad fan är problemet? Har redan en whiplashskada så vore ju skitkul att bli påkörd bakifrån för att någon retarderad själ anser att man kör på detta viset.

Börja bötfäll sådanna förseeler MER istället för fortkörning.

Jag kan förstå att man lägger sig "nära" när man fort som fan ska göra en omkörning därefter.
Men i tisdags så var det en skåpbil som låg i röven på mig och jag låg i 110 på hala e18 och han ca 5 meter ifrån och det är 2 filigt. Så jag provar att bromsa ner till 90 men ingen reaktion, han saktar så glatt ner och fortsätter ligga i röven på mig. Så det krävdes att jag skulle köra i 60 km/h för att han skulle bestämma sig för en omkörning.

Var tvungen att skriva av mig då jag verkligen tröttnat på dessa inkompetenta själar.

Men gasa då! och ligg inte i vänsterfil! om du nu gör det!

Drive it like you stole it..
Lawless Racing
Gilla oss på Facebook!

1 168 Inlägg
22 september 2011
Jimmy- skrev:
Fellow skrev:
Hallå!
har varit lite trådar angående hur folk kör på vägen osv de senaste tiden men jag måste bara fråga, vilka av er är sådanna idioter som ska ligga med en maxlängd på 10 meter bakom bilen framför?

Åkte ner längs e18 i tisdags när det var dåligt väder och folk körde allmänt sakta.
Men jag kan inte sluta förundras över dessa idioter som kör mig så nära inpå att jag bara ser deras lysen i backspeglarna när jag till nästa bil har över 150 meter. Av vilken anledning har jag det?
Jo jag kommer FAN inte snabbare fram för att jag ligger tätt inpå den andra bilen, är det enfiligt så kan dem ändå inte köra om så vad fan är problemet? Har redan en whiplashskada så vore ju skitkul att bli påkörd bakifrån för att någon retarderad själ anser att man kör på detta viset.

Jag kan förstå att man lägger sig "nära" när man fort som fan ska göra en omkörning därefter.
Men i tisdags så var det en skåpbil som låg i röven på mig och jag låg i 110 på hala e18 och han ca 5 meter ifrån och det är 2 filigt. Så jag provar att bromsa ner till 90 men ingen reaktion, han saktar så glatt ner och fortsätter ligga i röven på mig. Så det krävdes att jag skulle köra i 60 km/h för att han skulle bestämma sig för en omkörning.

Var tvungen att skriva av mig då jag verkligen tröttnat på dessa inkompetenta själar.

Om han vill att folk ska köra om, tror du att han ligger och möser i vänsterfilen då?!

Team Lawless Racing
169 Inlägg
22 september 2011
Känner inte personen. och vet inte hur han kör... men det finns folk som ligger och trycker i vänsterfil i 100 på 110 väg!

Och märker man att nån trycker en i ärslet så gasa då!

Skulle hellre villja dö i 150 en i 90 big_smilebig_smilebig_smile

Drive it like you stole it..
Lawless Racing
Gilla oss på Facebook!

309 Inlägg
22 september 2011
Jimmy- skrev:
Fellow skrev:
Hallå!

Tror inte att han låg i vänsterfil då han skrev att idioten bakom tillslut körde om.

1 168 Inlägg
22 september 2011
Jimmy- skrev:
Känner inte personen. och vet inte hur han kör... men det finns folk som ligger och trycker i vänsterfil i 100 på 110 väg!

Och märker man att nån trycker en i ärslet så gasa då!

Skulle hellre villja dö i 150 en i 90 big_smilebig_smilebig_smile

Joo, det värsta jag vet är väl när en lastbil ska köra om en annan lastbil och den ena lastbilen som gör 80Km/tim ligger i högerfilen. Och den lastbilen i vänsterfilen ligger i 82km/tim och vägrar släppa, och högerlastbilen vägrar lätta på gasen så det tar ungefär 32timmar för han att komma förbi. och när han är förbi och riktigt impad att det tog under ett dygn att köra om så blir det enfiligt och 70väg.

Muttley
22 september 2011
Jimmy- skrev:
Fellow skrev:
Hallå!

Tror du behöver läsa EN gång till. För du läste nog inte vad du svarade på innan du tryckte på skicka knappen.

Sök