Fellow skrev:
Hallå!
har varit lite trådar angående hur folk kör på vägen osv de senaste tiden men jag måste bara fråga, vilka av er är sådanna idioter som ska ligga med en maxlängd på 10 meter bakom bilen framför?
Måste ju finnas någon här inne som har en förklaring till detta beteende?
Åkte ner längs e18 i tisdags när det var dåligt väder och folk körde allmänt sakta.
Men jag kan inte sluta förundras över dessa idioter som kör mig så nära inpå att jag bara ser deras lysen i backspeglarna när jag till nästa bil har över 150 meter. Av vilken anledning har jag det?
Jo jag kommer FAN inte snabbare fram för att jag ligger tätt inpå den andra bilen, är det enfiligt så kan dem ändå inte köra om så vad fan är problemet? Har redan en whiplashskada så vore ju skitkul att bli påkörd bakifrån för att någon retarderad själ anser att man kör på detta viset.
Börja bötfäll sådanna förseeler MER istället för fortkörning.
Jag kan förstå att man lägger sig "nära" när man fort som fan ska göra en omkörning därefter.
Men i tisdags så var det en skåpbil som låg i röven på mig och jag låg i 110 på hala e18 och han ca 5 meter ifrån och det är 2 filigt. Så jag provar att bromsa ner till 90 men ingen reaktion, han saktar så glatt ner och fortsätter ligga i röven på mig. Så det krävdes att jag skulle köra i 60 km/h för att han skulle bestämma sig för en omkörning.
Var tvungen att skriva av mig då jag verkligen tröttnat på dessa inkompetenta själar.