Min B21ET med intercooler går bra på låga varv men över 3000 varv så bara smäller det och rycker i den, har kollat så att bränsletrycket stämmer helt och att tändningen står rätt, bytte bränslehuvud och bytt stift och då gick den hyffsat i 30 min sen gick den bara sämre och sämre. är det någon som vet vad felet kan vara?
vart kolla du bränsle trycket då? kollat så att det är bra spridarbild på alla spridare bränsletrycksregulatorn? har den gått bra innan ?
Bränsletrycket är kollat från bränslehuvudet till styrtrycksventilen. Enligt CO-mätaren i bilen så får den för mycket bränsle vid tomgång och för lite vid gaspådrag. Den gick bra innan sen bara tvärdog den.
vart kolla du bränsle trycket då? kollat så att det är bra spridarbild på alla spridare bränsletrycksregulatorn? har den gått bra innan ?
Bränsletrycket är kollat från bränslehuvudet till styrtrycksventilen. Enligt CO-mätaren i bilen så får den för mycket bränsle vid tomgång och för lite vid gaspådrag. Den gick bra innan sen bara tvärdog den.
' låter som om det kan va bränsletrycksregulatorn att den få mycket soppa ibörjan är ju för att startspridaren är igång:)
vart kolla du bränsle trycket då? kollat så att det är bra spridarbild på alla spridare bränsletrycksregulatorn? har den gått bra innan ?
Bränsletrycket är kollat från bränslehuvudet till styrtrycksventilen. Enligt CO-mätaren i bilen så får den för mycket bränsle vid tomgång och för lite vid gaspådrag. Den gick bra innan sen bara tvärdog den.
' låter som om det kan va bränsletrycksregulatorn att den få mycket soppa ibörjan är ju för att startspridaren är igång:)
Bränsletrycksregulatorn? det är mekaniskt insprut k-jetronic. vart sitter den isåfall då?
Bränsletrycket är kollat från bränslehuvudet till styrtrycksventilen. Enligt CO-mätaren i bilen så får den för mycket bränsle vid tomgång och för lite vid gaspådrag. Den gick bra innan sen bara tvärdog den.
' låter som om det kan va bränsletrycksregulatorn att den få mycket soppa ibörjan är ju för att startspridaren är igång:)
Bränsletrycksregulatorn? det är mekaniskt insprut k-jetronic. vart sitter den isåfall då?
styrtryckregulator menar jag xD den sitter lite till höger om fördelaren med 2 soppaledningar från bränslehuvet
' låter som om det kan va bränsletrycksregulatorn att den få mycket soppa ibörjan är ju för att startspridaren är igång:)
Bränsletrycksregulatorn? det är mekaniskt insprut k-jetronic. vart sitter den isåfall då?
styrtryckregulator menar jag xD den sitter lite till höger om fördelaren med 2 soppaledningar från bränslehuvet
Aa den vet jag vart sitter och den har jag bytt men det är väll kanske inte säkert att den fungerar heller:P Hur kan man kolla upp så att den funkar då?
Garanterar styrtrycksventilen (styrtryckregulatorn) Sitter bimetaller i den som blir matta med tiden och ännu värre när bilen inte andvänds så mycke. Plockade isär en sån till polarens o de spröt fjädrar o prylar här o var XD