2543
Sök

Tillverka eget avgasystem på Bmw:n

157 Inlägg
20 december 2009
Trådstartare
Tjena!

Jag tänkte ge mig på och tillverka ett eget avgassystem till min Bmw 523I -99 och vill då helst ha seriösa svar från kunniga som själva har tillverkat ett system. Det jag tänker utgå från är att riva ner orginal mittburken och ersätta den med en betydligt mindre mittburk och dra raka rör till sportburken längst ut.
Allt ska självklart tillverkar i rostfritt och svetsas! Det jag undrar nu är om det kommer godkännas på SBP? Och hur högt får det låta? Kommer bygget påverka effekt/ prestandan på bilen positivt/ negativt?

Nedan ser ni en bild på hur jag hade tänkt mig att göra, bilden längst ner är orginal, och den över är hur jag hade tänkt mig att bygga.

https://www1.garaget.org/gallery/archive/20887/822971_jpgtp7.jpg
Det över är min ide

Polish my nuts and serve me a milkshake!

V8 de bästa som finns!
1 094 Inlägg
20 december 2009
Jag gissar att du inte bygger det för att det rostat sönder för de gör det i princip aldrig på en e39a, jag tror du kommer öka flödet och få ett härligare ljud för original så är dämpningen ordentligt tilltagen.
Det är ingen fara om det låter lite extra som ett vanligt sportsystem.

Pontiac Lemans 67a cab "Projekt LTO" + Bmw 540iM 6vxl 1 av 226 :) Har även en japansk pendlarbil

157 Inlägg
20 december 2009
Trådstartare
Nu så sitter de en sportburk på bilen och jag har ett öppet koniskt filter, låter inte världens sportigt så jag tänkte bygga lite nu under vintern.. Frågan är ju om SBP kommer klaga på bygget?

Polish my nuts and serve me a milkshake!

Sök