4249
Sök

Rockford Fosgate eller Kicker?

Team dBakuten
3 453 Inlägg
23 december 2009
Ok å alla här som ingående har testat båda märkena GRUNDLIGT räcker upp en hand..

Annars är det väl svårt att rekommendera ett märke före det andra..

dBAkuten
Billjudsveteran sedan 1989
TEAM dBAkuten
PROJEKTTRÅD!

4 074 Inlägg
23 december 2009
Har testat både Rockford och Kicker. Så jag räcker upp en hand!!!!
Jag kör Kicker ks koax i bilen nu och dom spelar på jävligt högt men jag tror att Rockford slår Kickers koax/kit på fingrarna för RF spelar väldigt fint alla fall enligt mig.. Vad det gäller basar så har jag testat RF T1 15" och dom spela på kanon bra tycker jag,drev dom med ett RF 800.2 bra kräm och fin kontroll.
Har även provat 2st Kicker L712,nu är det ju svårt att jämföra 12" och 15" men jag tycker L7orna prestera väldigt bra. svårt val! men jag skulle kört RF all the way baby...

God Jul
Senast redigerat av BJonsson (23 december 2009)

Idrott luktar svett,sport luktar avgaser!!!!

SRF Performance
188 Inlägg
23 december 2009
Trådstartare
Powerserien verkar inte vara allt för dum smile

Mitt projekt: http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=264015
Road Force One Sweden

219 Inlägg
23 december 2009
ja har kört mycke med både rf power serie och kicker solo baric och solo x. vill du lyssna på musik o att de ska låta bra så skulle ja lätt köra på rf vill du spela högt med mycke tryck o höga db så skulle ja köra på kicker.

rf låter mycke trevligare.
kicker spelar skiten ur rf om du ska spela högt.
dock så spelar inte rf power basar dåligt eller mesigt med tryck. men dom tål inte lika mycke stryk som kicker.

Avstängd
1 714 Inlägg
23 december 2009
MEmilsson skrev:
RF har i Sverige varit mer populärt för god kvalitét och inger en högre wow-känsla än kicker.
Har du råd, köp RF power serien.

Varför kan rockford varit mer poppis tro, är det för att den största billjudsbutiken brl sålt dem ett bra tag?
Och för att kicker inte uppmärksammats speciellt här i sverige,
hur många vanliga halvt ointresserade visste att man faktiskt kunde köpa kicker i sverige även innan brl började sälja det, hos Dbakuten? Inte alla.

rockford, när började brl sälja dem? har för mig jag sett dem i annonser i bilsport från långt bak på 90-talet iallafall.

populäriteten kan bero på att det går att få tag på sakerna, och att man måste köpa grejerna och bidra till statistiken innan man kan testa hur bra grejerna är..

SRF Performance
188 Inlägg
24 december 2009
Trådstartare
De e ju sant. Tycker iaf att RF är klart mycket snyggare än Kicker. Kicker e grymt snygga, men de e långt ifrån så stilrent som RF. Utseende 1-0 till RF

Vanligt cruisingspelande går också till RF. Om man bara spelar lungt så hör man kvaliten. 2-0 RF

Brassar man på utav bara fan så ska tydligen Kicker låta bättre? 2-1 RF

Men jag ska ha ett snyggt ljud som låter bra. Priset spelar ingen större roll. Men de e inget tävlingsljud jag ska bygga.

Kan någon ge ett förslag på vilket "baspaket" eller låda och steg/block jag ska köpa?

Road Force One Sweden

5 Inlägg
24 december 2009
Jag lägger min röst på RF. För dom kicker jag har lyssnat på har inte riktigt kunnat mäta sig med rockfords grejer. Men något tips på paket vågar jag inte ge.
God jul smile

TEAM dBAkuten
865 Inlägg
24 december 2009
Intressant tråd.

Ni som har lyssnat på både Kicker och RF vilken serie har ni lyssnat på?

Menar tex Kicker har 6.5" kitt så är prisspannet mellan 1200-9000:-
Basar mellan 995:- till 12000:- för en 12" bas.

Så viss skillnad är det.

MVH//Björn

Billjuds Wannabe
1 771 Inlägg
24 december 2009
Jag har lyssnat på Kicker L5 12or och RF p2 (har för mig att det var det iaf) 12or båda i en volvo 850. Tyckte där att Rf lät mer rent medans kicker kunde spela djupare och högre, RF kändes dock fortfarande som en hästspark i ryggen.

Personligt högsta - 142,05db med budgett 3000kr
(hade blivit högre om inte lådan varit för liten & sluten)
Letar med ljus och lykta efter ett Cheva Nova 68-72 objekt att ta sig an.

6 851 Inlägg
24 december 2009
Skulle tro att det mest handla om hur man bygger. Både RF och Kicker är två bra kända märken.
Själv skulle jag lätt valt Kicker.

SRF Performance
188 Inlägg
24 december 2009
Trådstartare
Var får man tag i Rockfords "POWERSERIE" då?

Road Force One Sweden

Bad music kills good sound
7 241 Inlägg
24 december 2009
Zazze skrev:

BRL?

Men efter att ha lyssnat i BMW:n Martin demade för mig så har jag fptt en annan bild av Kicker......
Eller vad säger du Björn? wink

Audison Audioquest Autoleads E.A.D Focal Nakamichi Odyssey STP

16 197 Inlägg
24 december 2009
Lonefox skrev:
Zazze skrev:

BRL?

Men efter att ha lyssnat i BMW:n Martin demade för mig så har jag fptt en annan bild av Kicker......

de enda BRL har hemma från powerserien för tillvället är en del steg.

"Testar man inte så får man aldrig veta"

16 197 Inlägg
24 december 2009
TT-Avant skrev:
Skulle tro att det mest handla om hur man bygger. Både RF och Kicker är två bra kända märken.

själv tycker ja att kicker KS kit/koaxer låter på tok förvasst å lite midbas men de finns säkert andra som har annan uppfattning.

199 Inlägg
24 december 2009
evilaudio skrev:
TT-Avant skrev:

själv tycker ja att kicker KS kit/koaxer låter på tok förvasst å lite midbas men de finns säkert andra som har annan uppfattning.

jag tycker Kicker KS 6,5' kit spelar lite klent i diskant och mid bas, men har 3 kit till framdörrarna så det spelar mid bas ändå , men hade jag haft ett kit tror jag det inte spelat mycket mid bas sad

6 851 Inlägg
24 december 2009
evilaudio skrev:
TT-Avant skrev:

Kan hålla med om att KS kittet har en ganska vass diskant. Men de finns andra serier än KS, man måste inte välja just  den.

16 197 Inlägg
24 december 2009
TT-Avant skrev:
evilaudio skrev:
TT-Avant skrev:

Kan hålla med om att KS kittet har en ganska vass diskant. Men de finns andra serier än KS, man måste inte välja just  den.

sant men då blir de typ dubbla pengarna.

finns kit i samma prisklass som KS som låter mycke trevligare..

men sen e ju smaken som baken.

16 197 Inlägg
24 december 2009
attityds_problem skrev:
evilaudio skrev:
TT-Avant skrev:

jag tycker Kicker KS 6,5' kit spelar lite klent i diskant och mid bas, men har 3 kit till framdörrarna så det spelar mid bas ändå , men hade jag haft ett kit tror jag det inte spelat mycket mid bas sad

klen diskant??   tycker att de skricker som faaan från dom..   men men alla tycker vi olika.

199 Inlägg
24 december 2009
jag jämför me mina amega diskanter, o de var skrikiga , alla som sätt sig i bilen efter amegorna säger att de låter bättre me kicker , men jag tycker inte det. men jag föddes med en hörselskada så det är nog det. de är de äldre amegorna q-comp gold serien jag jämfört med. o vi vet nog alla vad de kan

Bad music kills good sound
7 241 Inlägg
25 december 2009
evilaudio skrev:
Lonefox skrev:
Zazze skrev:

BRL?

de enda BRL har hemma från powerserien för tillvället är en del steg.

Men som importör så kan de ta hem......eller hur?

Audison Audioquest Autoleads E.A.D Focal Nakamichi Odyssey STP

Sök