Högre känslighet förr i tiden. Kortare talspole mindre slaglängd, ger oftast högre känslighet. Då behöver du inte flera KW. Dagens monsterlångslagiga basar kan ha känslighet på 82-84db och Lanzar kanske 90db. Då behöver du minst 3ggr så mycket effekt för att spela lika högt.
Högre känslighet förr i tiden. Kortare talspole mindre slaglängd, ger oftast högre känslighet. Då behöver du inte flera KW. Dagens monsterlångslagiga basar kan ha känslighet på 82-84db och Lanzar kanske 90db. Då behöver du minst 3ggr så mycket effekt för att spela lika högt.
Lite OT men jag är mellan 20-40.
Jaha, du är så pass ung iaf Jag är också 20-40 år
Tror min ligger runt 89,7 db i känslighet, rätt lågt men fanstyget ska få smaka på pulver snart, haha!
Lite OT men jag är mellan 20-40.
Coustic HT612v med sina 93db i känslighet då? 10mm total xmax och runt 15-20 xmech tror jag.
Är med mellan 20-40.......vilket jag tror att de flesta som minns dne tiden är......såvida de inte var runt 30 då vill säga
För att fortsätta OT snacket så kan jag ju säga att även jag är 20-40, dock på den nedre skalan... Men upp med bilder nu Rickard! Alltid kul att kolla på gamla byggen, var inte så mycket plast i dom förr i tiden.
JBL! ^^, Nej men båda märkena gör bra grejer och så länge som du köper saker i motsvarande serie (för ungefär samma summa) så kommer du nog inte märka några direkt stora skillnader på dom. Kör med det som känns bäst för dig (provlyssna gärna) eller det som kommer passa bäst till bilens tema.
Ja det är ju en fördel om man kan köpa produkterna och få service vid behov.
Annars är dem EXTREMT likvärdga på alla områden.
Kicker, Rockford och MTX. I mina ögon är det ingen skillnad på dem rent prestandamässigt.
/Jonas
Svensk Mästare 2007 och 2008 i billjud
Svenska Bilstereoförbundet - anordnar SM i Billjud http://www.bilstereoforbundet.se
Grundare av N-core, tillsammans med en annan rauk!
just nu å för en braaaaa tid framöver så e de nog bara kicker.
Hur kommer det sig? HAr dom gått i KK eller har dom förlorat sina svenska återförsäljare?
"Konkursansökan"? ??
Helsike vad långt ifrån branschen jag har kommit sen jag la av....
Men man har ju hört sedan tidigare.....frågan är hur MDS går.....jag har hört en del där med..
Senast redigerat av jonash (6 januari 2010)
Svensk Mästare 2007 och 2008 i billjud
Svenska Bilstereoförbundet - anordnar SM i Billjud http://www.bilstereoforbundet.se
Grundare av N-core, tillsammans med en annan rauk!