3159
Sök

Volvo 850 GLT -93

81 Inlägg
22 december 2009
Trådstartare
Tjena!
Jo det är som såhär att har utfört ett motorbyte på min volvo, funkar som det ska etc utom min farthållare jag hade på den förra motorn. Är detta en lös mojäng som man plockar av och sätter dit eller är det bara att vacumslangarna inte sitter där dem skall`? Sådana fall om någon kan hjälpa mg med att placera dem på rätt ställe igen då lambdan lyser och den skall in på om besiktning på Polisens begäran tacksam för svar!

8 250 Inlägg
22 december 2009
Inget av delarna till farthållaren sitter på motorn. Så antingen är det nån slang som inte sitter där den ska, eller så är det nåt annat. Lampan kan ju tändas av en lång rad olika anledningar.

81 Inlägg
22 december 2009
Trådstartare
Okej aa för som sagt jag kunde inte låta bli så satte ju dit 2,5" från katten och en japsare visst den har åkt av men de ska de ju inte reagera på?
Samma som att jag hade sportluftfilter innan utan luftmassemätare och så (noob på bilar innan) och då släckte jag den sen med att ta av pluss och minus polen under ngra timmar men sen tändes den igen en gång när jag inte spänt luftfiltret hårt nog på luftsmassemätaren sen dess har den lyst^^

81 Inlägg
22 december 2009
Trådstartare
Har provat den avger inget:S
Senast redigerat av foppatoffel (22 december 2009)

4 822 Inlägg
22 december 2009
om motorelektroniklampan lyser så finns det felkoder och då går det att läsa av dom genom att göra som det står i tråden som marlboroman länkade till.

Mvh Christian
kör du före så väntar jag där framme.

81 Inlägg
23 december 2009
Trådstartare
Som i föregående inlägg, har jag prövat då den inte avger någon felkod:S

4 822 Inlägg
23 december 2009
du satte den i rätt uttag?
reagerar den över huvudtaget när du trycker på knappen?

Mvh Christian
kör du före så väntar jag där framme.

Sök