2683
Sök

varv i rondell

Wallo
20 maj 2006
Trådstartare
som sagt.. hur många varv har ni kört? här i stan har vi en fin liten rondell lite utanför stan där det aldrig åker bilar... där kan man rulla runt i timmar.. jag har testat i 14minuter sen fixade jag inte mer.. höll aldrig koll på varven men mer än lagligt vart det iaf.

Kart & Mätningstekniker
701 Inlägg
20 maj 2006
Finns det någon begränsning?

SSS -12
3 217 Inlägg
20 maj 2006
Har för mig att det fånigt nog finns en lagenlig begränsning på varvtalen i rondellen... Hur sjukt som helst om man tänker efter tongue

Jag snortar inte kola, jag röker inte på... Är man redan dum i huvet, är det fel väg att gå! - Sabotage, Epilog, Här och nu

Wallo
20 maj 2006
Trådstartare
3 varv är max om man frågar här i stan... har även hört att det är 5 men kan inte bekräfta..

209 Inlägg
20 maj 2006
ja det låter sjukt varför ha en lag på det vill man sitta å åka runt i en rondell i flera timmar så tycker jag att man ska få göra det  smile  smile

Wallo
20 maj 2006
Trådstartare
TurboSnigel skrev:
ja det låter sjukt varför ha en lag på det vill man sitta å åka runt i en rondell i flera timmar så tycker jag att man ska få göra det  smile  smile

men säg att de står en tradare me släp o rondellen du rundar är ganska liten.. han kan ju inte komma fram om nån annan dåre snurrar varv efter varv framför honom...

eller tänk i en vanlig rondell då... om alla skulle åka efter varandra varv efter varv i rondellen... ja du fattar principen... där av en lag... i norge får man köra 7 varv..
Senast redigerat av kungsylvia (20 maj 2006)

209 Inlägg
20 maj 2006
kungsylvia skrev:
TurboSnigel skrev:

men säg att de står en tradare me släp o rondellen du rundar är ganska liten.. han kan ju inte komma fram om nån annan dåre snurrar varv efter varv framför honom...

eller tänk i en vanlig rondell då... om alla skulle åka efter varandra varv efter varv i rondellen... ja du fattar principen... där av en lag... i norge får man köra 7 varv..

ojoj jag tänkte inte på lastbilarna å bussarna kanske är bra med en rondell lag iaf då

Wallo
20 maj 2006
Trådstartare
löjligt med lag.. men de skulle kunna vara en rekomendation att inte köra mer än visst antal varv i rondellen... lixom böter för man kanske inte vet var man ska ex. i en ny stad...
Senast redigerat av kungsylvia (20 maj 2006)

Nknn
20 maj 2006
Trådstartare
haha jadu, inte räknat direkt, men för nån vecka sen när jag o polarna var ute o flummade drog vi väl en 10 varv tongue

279 Inlägg
21 maj 2006
här i sverige är det väl ingen begrensning?? (osäker) fast typ i "tex" norge finns det ju skyltar som säger max 3 varv, antar att det inte finns nåra direkta bestämmelser om det inte är skyltat el??? (kan ha helt fel)

two lies don´t cancel each other out

Oekonomisk, ja visst
966 Inlägg
21 maj 2006
Det var en kille här i borås som skulle åka 100 varv i en rondel, han kom upp i 96 varv innan polisen stoppa han, men det var inte för att han körde för många varv utan att dom som bodde när rondellen ringde och klaga, annars hande det gått bra att köra 100 varv

Lär dig flyga. 1. Hitta en plan mark 2. Kasta dig mot marken 3. Missa marken 4. Flyg
AMC Hornet projekt-tråd: http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=47824

hmmmm
1 094 Inlägg
21 maj 2006
hehe jag har åkt 76 varv i rondellen utanför polishuset här i stan... men ioförsig var det 4 på natten så fick ingen tillsägelse iaf tongue

hårdrockar'n
118 Inlägg
21 maj 2006
tre varv är det mesta jag kört... på bredkas.

Modern cars - they all loo like electric shavers

1 854 Inlägg
21 maj 2006
Hehe när jag va 15 så åkte jag 2 varv i en rondell med moppe då stoppade bängen mig o frågade vad jag gjorde roll
Senast redigerat av onej84 (21 maj 2006)

Wallo
21 maj 2006
Trådstartare
ja måste fråga närmsta polis hur många varv man får köra..

Avstängd
257 Inlägg
21 maj 2006
enligt reglerna så är det max 3 varv. de é iaf vad dom lär ut på trafikskolan (tjejen går där just nu)

Garaget.org suger balle. Zatzy är de enda rätta

747 Inlägg
21 maj 2006
Själv så driftade man igår med 240 Tic med svetsdiff runt i Gnosjös rondel tills det small till i bakänden.. Oj sa jag.. Då gick båda däcken bak.. Kul som fan... helt svart i rondelen nu.. hahaha

Älgahäng Räjsing Club

145 Inlägg
21 maj 2006
Kul liv man har om man kör runt i rondeller hela dagarna ;-) (Nästan töntvarning enligt mig)

BMW Power
2 362 Inlägg
21 maj 2006
Virtual_Blå skrev:
Kul liv man har om man kör runt i rondeller hela dagarna ;-) (Nästan töntvarning enligt mig)

hehe måste hålla med där big_smile Det är sådant en Pappa i en familj gör med en familjewagon, när hela familjen är på semester big_smile haha big_smile

BMW, bogsering med wire :/

10 287 Inlägg
21 maj 2006
Dvs filmen Ett päron till farsa på semester i Europa.

/Göran

FugitivE skrev:
big_smile Det är sådant en Pappa i en familj gör med en familjewagon, när hela familjen är på semester big_smile haha big_smile

I have nothing but confidence in you. And very little of that.
(Groucho Marx).
Åker numera Audi A6 -08 4.2FSI

Sök