som evil sa, en väldigt lättdriven bas för att det ska bli bra och inte riskera att gå sönder. Men hur menar du med att dom skakat sönder? Har du några wattrms siffror på vad det ger ut bryggat? Edit: hittade denna http://www.hifikit.se/index.php?id=1973 och enligt dom siffrorna så ska det lämna 225wrms 4ohm bryggat. Köp en Hollywood X2-1040 från blekingebilradio.se, bra bas för 499kr, som steget förhoppningsvis ska kunna driva
inga siffror e ganska ny på detta jaha men ett litet basspaket då för max 5000 då??? steg och 2st 10"?? förslag
exakt samma sak som jag har på bilden <------------------------- kan du köpa för ca 3400 från samma sida som jag föreslog tidigare, men då får du bygga en egen låda (vilket är lätt som en plätt) typ 4000kr med allt då, och det kan jag rekomendera Spelar på mkt och bra
Till en bas är det smartast att ha ett monosteg klass D(en kanals) Detta för att dom har en högre effektivitet så att det ej bildas lika mycket värme.
Det brukar vara ganska bra att tänka att slutsteget ska kosta ungefär dubbelt så mycket som basen. Så 2 basar för 1000kr styck så kan du titta efter ett slutsteg för 2000.
Kolla på basarnas wrms och lägg ihop dom. Sen letar du efter ett steg som har liknande wrms. Det gör ingenting om slutsteget har för mycket wrms.
Basarna har olika ohmtal men sikta på 2st basar med 4ohm. Och om basarna har dubbla spolar, leta efter basar med 2x2ohm. Då kan du koppla basarna så att dom ger 2ohms motstånd.
Polaren körde med samma paket som evilaudio sa, fast 2x10" basar .. Lät helt okej för den pengen. Både till hip hop och rock. Själv har jag provat sinus sl-500 lät inget vidare måste jag säga. Men just nu kör jag med en RE SR 12" och ett Polk Audio C500.1 låter helk ok