3474
Sök

Datavirus, övereklamerat?

551 Inlägg
26 januari 2010
är jag den enda som får virus konstant? kan få medelande från antivirusprogrammet om trojaner 2-3 ggr per vecka. men så laddar man ju ner en jävla massa filmer o musik hela tiden oxå.

Edit: fick just en tongue http://img341.imageshack.us/img341/2958/trojanhest.png
Senast redigerat av p12 (26 januari 2010)

Haters gonna hate.

fyrkrafsare
1 443 Inlägg
26 januari 2010
torpis skrev:
Det farligaste viruset är man själv

instämmer, det kvittar hur säkra system som banker m.m använder om det sitter en idiot vid tangentbordet, men att ha en brandvägg och antivirus ger åtminstone ett visst skydd mot diverse skadlig kod...

och till p12: man ska passa sig med vad man tankar och framför allt varifrån, en random torrentsite är inte något jag ens skulle ta i med tång....
Senast redigerat av TS_quattro (26 januari 2010)

Riktiga bilar är fyrhjulsdrivna...
Numera leg. grusligist!

1 570 Inlägg
26 januari 2010
Någon som råkat ut för något riktigt katastrofvirus? Jag minns ett virus som hette Cascade som gjorde att alla bokstäver man skrev ramlade ner från skärmen och la sig i en liten hög längst ner haha. Såna virus kunde iaf vara lite roliga. Numera verkar det mest röra sig om dataintrång och vissa småirriterande men annars rätt harmlösa virus.
Senast redigerat av M103 (26 januari 2010)

Allmänt envis
12 512 Inlägg
26 januari 2010
M103 skrev:
Någon som råkat ut för något riktigt katastrofvirus? Jag minns ett virus som hette Cascade som gjorde att alla bokstäver man skrev ramlade ner från skärmen och la sig i en liten hög längst ner haha. Såna virus kunde iaf vara lite roliga. Numera verkar det mest röra sig om dataintrång och vissa småirriterande men annars rätt harmlösa virus.

Minns något virus min kusin fick ner på sin dator som gav sken av att vara ett antivirus program. Gjorde datorn fullständigt oanvändbar med konstanta uppmaningar om att datorn var full med virus och att man skulle köpa den fulla versionen för att få bort dessa. Var ett helvete att få bort den där skiten rent ut sagt...

Motorer är som människor; Behöver de andningshjälp står inte allt rätt till.

bara för jag hamnar över dig ;D
846 Inlägg
27 januari 2010
har avast ;P har räddat mig ett antal gånger från virus och trojaner : P

The devil is a looser and he´s my bitch!
1 948 Inlägg
27 januari 2010
Jo samma som Rquired  har man råkat ut för en gång. Var när jag skulle ladda ner uppdateringar till ett gammalt spel från piratebay, ja det finns lagliga saker på piratebay också.   

Det var den nyaste patchen till "street legal racing redline" den där som privatpersoner själva gjort...

Installerade den och då blev datorn helt "fucked up" byttes bakgrundsbild till någon röd med nått märke på och sen hela "skrivbordet fullt med genvägar till porr och olika antivirusprogram. Gick inte att stänga av datorn för när man öppnade startmenyn la sig en popup för stäng av och starta om, och man kom inte åt den här datorn heller.

Blev att formatera om....  kan tillägga att antivirus inte hittade nått eftersom att jag själv installerad viruset så att säga.

Jobbigt det här med virus... men det bästa sättet att undvika är att hålla sig borta från skumma sidor, t.ex "warez" sidor och aldrig någonsin trycka på ett popup fönster... går det inte att trycka ner det så är det bäst att köra ctrl+alt+del och stänga ner "processen" på det viset... men aldrig någonsin klicka på den...

Då klarar man sig väldigt bra..

Before you criticize someone, you should walk a mile in their shoes. That way, when you criticize them, you're a mile away and you have their shoes.

RMR-Crew
478 Inlägg
27 januari 2010
p12 skrev:
är jag den enda som får virus konstant? kan få medelande från antivirusprogrammet om trojaner 2-3 ggr per vecka. men så laddar man ju ner en jävla massa filmer o musik hela tiden oxå.

Edit: fick just en tongue http://img341.imageshack.us/img341/2958/trojanhest.png

Så gör virusprogrammet bara för att man ska tro att det gör ngn nytta.

4 001 Inlägg
27 januari 2010
jag hade Norton för några år sedan men det tog självmord när jag fick virus, sedan dess har jag kört till 90% utan antivirusprogram

Fy fan för att vara nykterist, tänk er att vakna upp dagen efter och inse att bättre än så här kommer jag inte att må

53 Inlägg
27 januari 2010
Rquired skrev:
M103 skrev:

Minns något virus min kusin fick ner på sin dator som gav sken av att vara ett antivirus program. Gjorde datorn fullständigt oanvändbar med konstanta uppmaningar om att datorn var full med virus och att man skulle köpa den fulla versionen för att få bort dessa. Var ett helvete att få bort den där skiten rent ut sagt...

Min dator infekterades av ett sådant för bara några veckor sen. Hela alltihopa pajja roll Brorsan fick göra om allt i hela datorn. Nu har han fixat så jag har både det ena och det andra skyddet. Kan ju säga att det behövs om man är lite korkad som jag när det gäller datorer tongue

Kalla mig gärna dum, men jag vågar iaf fråga!

Yrkeschaufför
165 Inlägg
27 januari 2010
Jag har haft min dator sedan 2006 utan virusprogram eller windows brandvägg eller liknande och jag har aldrig haft virus, då har jag väl sökt igenom den med lite olika program någon gång per år..

Sök