4272
Sök

740 16v extractorgrenrör

9 Inlägg
29 december 2009
Trådstartare
Tjenare! Beställde nyligen ett genrör från SAM och misstänker nu att jag idiotiskt nog köpt fel. Det jag undrar är om det går att montera på det som det är eller om det går att svetsa om det?

Det jag beställt är till B21/B23/B230. 4-2-1 42mm/51mm/63mm. Och jag har en vanlig 16v sugmotor.

Bärs!
3 456 Inlägg
29 december 2009
Går väll att byta fläns bara? Tror bockningen är "samma".. allt går om man vill. smile

Garaget.org peakade 2008.

Whatever :)
1 652 Inlägg
29 december 2009
Uppgav du inte att de var en 16v motor? för de är inte samma grenrörsfläns.. de går att skära bort flänsen och sen köpa en till 16v och svetsa dit..

craftyone skrev:
Tjenare! Beställde nyligen ett genrör från SAM och misstänker nu att jag idiotiskt nog köpt fel. Det jag undrar är om det går att montera på det som det är eller om det går att svetsa om det?

Det jag beställt är till B21/B23/B230. 4-2-1 42mm/51mm/63mm. Och jag har en vanlig 16v sugmotor.

TIG-svetsare, Svart/Hastelloy X/Haynes 230/Aluminium
CNC-operatör, Fräsning/Svarvning/Laser

9 Inlägg
29 december 2009
Trådstartare
XeptiQ skrev:
Uppgav du inte att de var en 16v motor? för de är inte samma grenrörsfläns.. de går att skära bort flänsen och sen köpa en till 16v och svetsa dit..

craftyone skrev:

tack för svaret. något bra tips på en sida som säljer flänsarna? eller kan man köra med orginal?

9 Inlägg
29 december 2009
Trådstartare
Aga_Diff skrev:
Går väll att byta fläns bara? Tror bockningen är "samma".. allt går om man vill. smile

hoppas på att den är det.
undrar om man kan köra med orginalflänsen eller om de måste köpas nya och isf vart? smile

Bärs!
3 456 Inlägg
29 december 2009
Ny fläns köper du på tex KL..

Garaget.org peakade 2008.

1 498 Inlägg
29 december 2009
Du har inte ringt och frågat om dom har skickat det änn och kanske ändra ordern?

9 Inlägg
29 december 2009
Trådstartare
ascona-tic skrev:
Du har inte ringt och frågat om dom har skickat det änn och kanske ändra ordern?

det var först idag när jag hämtade ut den jag såg att de inte riktigt såg ut som det skulle...

9 Inlägg
29 december 2009
Trådstartare
Aga_Diff skrev:
Ny fläns köper du på tex KL..

okej tackar, och det är då bara att kapa o svetsa på?

9 Inlägg
29 december 2009
Trådstartare
https://www1.garaget.org/gallery/archive/133426/827032_wfrtig.jpg
så här ser den ut

1 380 Inlägg
29 december 2009
sätt kapen i original röret smile och ta den flänsen

486 Inlägg
29 december 2009
Varför skickar du inte tillbaka den bara? Byta den alltså?

joelimmo skrev:

Hade inte jag gjort. Den är ju i gjutjärn.

En marginal är alltid tillräcklig så länge den existerar!

Ett riktigt sprut de enda rätta
2 252 Inlägg
29 december 2009
Tomas_H skrev:

joelimmo skrev:

går att svetsa gjutjärn också..

You don't get another chance, Life ain't a nintendo -

151 Inlägg
29 december 2009
Enklast om du kan lämna tillbaka röret eller sälja det och köpa ett rätt för 1500 kr smile Onödigt att svetsa om och hålla på för det är inte samma bockning eller nått tongue Mvh

151 Inlägg
29 december 2009
The_Mechanic skrev:
Tomas_H skrev:

joelimmo skrev:

Men inte svetsa samman gjutjärn och vanligt stål !

9 Inlägg
29 december 2009
Trådstartare
volvo740glt16v skrev:
Enklast om du kan lämna tillbaka röret eller sälja det och köpa ett rätt för 1500 kr smile Onödigt att svetsa om och hålla på för det är inte samma bockning eller nått tongue Mvh

är du säker på att det inte är samma bockning för isf har jag väl ingen nytta för röret överhuvetaget?

vart hitta man ett sånt billigt? yikes detta var det billigaste jag hittade och de kosta fan 2900 inkl. frakten.

9 Inlägg
29 december 2009
Trådstartare
volvo740glt16v skrev:
The_Mechanic skrev:
Tomas_H skrev:

om det nu fungerar att bara byta fläns blir det att jag köper en ny ifrån t.ex. kl som tidigare förslagits.

48 Inlägg
29 december 2009
KG Trimning eller KL Racing har nog fläns, men det är nog smidigare att byta, fast det är ju lite sport att svetsa om de:P hehe Lycka till!

151 Inlägg
29 december 2009
craftyone skrev:
volvo740glt16v skrev:

är du säker på att det inte är samma bockning för isf har jag väl ingen nytta för röret överhuvetaget?

vart hitta man ett sånt billigt? yikes detta var det billigaste jag hittade och de kosta fan 2900 inkl. frakten.

Nej de är inte värt att kapa sönderP: Köp ett här http://www.mickegron.se/ 1500 kr smile

865 Inlägg
29 december 2009
volvo740glt16v skrev:
The_Mechanic skrev:
Tomas_H skrev:

Går visst att svetsa

Sök