4075
Sök

Köpa mobil - viktigt med rätt affär?

Saab raggare : )
887 Inlägg
31 december 2009
Trådstartare
Hej igen. .skrev nyss en tråd om mobilsurf.. sry för flera trådar men.. tyckte denna va ny stuff

Den mobilen jag vill köpa ( htc hero ) .. kostar 4400 kr på teknikmagasinet.. precis..

o t ex onoff är 4500 kr.. MEN finns inte på lager just nu.

tycker det känns lite konstigt o beställa nått sånt från teknikmagasinet. ska man tänka så?..
om den går sönder så skickar väl alla företag den till samma reperatör antar jag ?.. alltså htc i detta fall. vilket borde göra att de kvittar.

anledningen till att köpa online o inte gå in i en butik bara är för att dom tar 500-1500 kr mer för mobilen där .. vilket jag tycker är helskumt!

Turbo.. Because Im worth it :)

2 337 Inlägg
31 december 2009
Trycker väl in ett svar här också smile

Just Teknikmagasinet ser jag inga konstigheter med att beställa från, de är ju ett stort och väletablerat företag och tror att de har samma serviceavtal (eller hur sånt nu funkar) som exempelvis Onoff. Hade det varit någon skum web-butik med en sida som såg ut som den kodades för 15 år sedan, inga kontaktuppgifter och så, då hade det varit en annan femma. Men TM som sagt, inga konstigheter. Har själv handlat mycket därifrån utan problems (dock inga mobiler).

-utan 940
1 728 Inlägg
31 december 2009
Hör med dem om det går att lämna in den i en av deras butiker även om du köpt den online om nåt skulle hända, så kan man göra med Elgiganten.

Svetsare
3 150 Inlägg
31 december 2009
När jag skulle köpa min Nokia N86 stod det mellan Netonnet och Elgiganten då dom va billigast. Tänkte första beställa från Elgiganten pga deras service osv., men blev Netonnet då Elgiganten hade sålt slut på den.

Varför FWD? Jo, för RWD är som att sätta hästen bakom vagnen.
Rushman: "Kör aldrig för fort, kör i den hastighet jag anser lämplig, vad det står på skyltarna skiter jag i."
http://www.youtube.com/ZonephoX

Allmänt envis
12 512 Inlägg
31 december 2009
Ta en butik du har bra erfarenhet ifrån, det är viktigare i mina ögon än några hundralappar hit eller dit. Har du inga egna erfarenheter går det säkert att finna, om inte annat från bekanta smile

Motorer är som människor; Behöver de andningshjälp står inte allt rätt till.

9 108 Inlägg
31 december 2009
Det viktigaste är att det funkar smidigt att lämna in den om något går sönder. Man vill inte behöva skicka rek-brev hit och dit utan det ska räcka att lämna in i en fysisk butik sedan kan resten kvitta tycker jag.

272 Inlägg
31 december 2009
jag rekommenderar att du går in på prisjakt.se, där står billigaste affärer samt lite omdömen om dom och telefonen.

406 Inlägg
13 januari 2010
Köp på det ställe som ligger närmast dig. HTC lagar inte sina mobiler själva finns väll ingen tillverkare som gör det nu för tiden?
Utan om du får fel på en produkt så åker mobilen till den närmsta legitimerade verkstan. Finns fördelar och nackdelar med det..

Lämnade in min Mobil hos Elgiganten och då var mobilen repfri tom Personalen på Elgiganten reagerade på det. Fick tillbaka min mobil efter 3v och då med en annans sönderrepade batterilucka och sönderrepat tangentbord.
Skickade tillbaka den där personalen på Elgiganten skrev att dom hade gjort ett bakjobb.
Fick tillbaka den där dom begärde 1000kr för batteriluckan + arbeta. Dock så valde Elgiganten att betala 500 till mig då dom visste att min var repfri. Fick sedan en ny batterilucka av SE.

MvH Glenn Wiberg

Sök