2719
Sök

Vad använde dom för medel på wheeler Dealer???

E.T phone home...
212 Inlägg
2 januari 2010
Trådstartare
Kollade nyss på Wheeler Dealer på Discovery.. dom fixade en toyota MR2 och rostlagade bla en bakskärm...
Då slipade han först o sen hade han nån lösning han penslade på som startade en kemisk reaktion så att den lilla rost som fanns kvar slutade rosta o förvandlades till fast material.. sen va de bara att börja spackla...

va kan de vara han använde för nåt.. låter ju smidigt...

Här är ett youtube klipp av den delen av programmet.. han använder det vid 07:20 i klippet
http://www.youtube.com/watch?v=QPi7vRk9vjw

// Manne

Xenoholic
2 559 Inlägg
2 januari 2010
Finns nåt liknande på biltema med bl a. Tror dock själv inte att det funkar i o f s.
Du kan nog hitta sånt på Meca, mekonomen o lite varstans , brukar kallas rust off eller likn smile

En SAAB utan turbo är som en räkmacka utan räkor ;)
Åker SAAB 9-5 Aero , SAAB 9-3 Nordic 333 concept ,Subaru Forester 2.5 XT eller en än så länge turbolös Honda CBR 929 Fireblade beroende på väder o humör :D

1 749 Inlägg
2 januari 2010
Kanske detta: http://smedjans.com/
Eller liknande....

Alla stavfel ni hittar i mina inlägg ska vara där, det är alltså meningen med dem och ingen felstavning.

437 Inlägg
2 januari 2010
gör man sådär så blir det snyggt i 6 månader sen börjar det bubbla upp igen igenom rosthålen som är på baksidan.... gör rätt och svetsa smile

749 Inlägg
2 januari 2010
Teljemo skrev:
Kollade nyss på Wheeler Dealer på Discovery.. dom fixade en toyota MR2 och rostlagade bla en bakskärm...
Då slipade han först o sen hade han nån lösning han penslade på som startade en kemisk reaktion så att den lilla rost som fanns kvar slutade rosta o förvandlades till fast material.. sen va de bara att börja spackla...

Här är ett youtube klipp av den delen av programmet.. han använder det vid 07:20 i klippet

// Manne

Jag har provat ett sånt medel en gång, tror det hette Rostätaren.
Men skulle nog hellre rekomendera en blästerpistol för att ta bort ytrost, de bästa är nog att byta plåten.
Senast redigerat av Bjornn (2 januari 2010)

Cupra_
2 januari 2010
Bjornn skrev:
Teljemo skrev:

// Manne

Jag har provat ett sånt medel en gång, tror det hette Rostätaren.
Men skulle nog hellre rekomendera en blästerpistol för att ta bort ytrost, de bästa är nog att byta plåten.

Precis! Turtle Rostätare finns (Rusteater heter den), Men skulle hellre göra som ovanstående.. Efter det, rostkydd, spackel, grund+lack..

564 Inlägg
2 januari 2010
Jag har testat det där tidigare på mina bruksbilar. Det stoppar bara rosten tillfälligt. Sen kommer det tillbaka. Bättre att byta ut plåten mot ny plåt eller blästra som skrivits ovan. Men är man lite lat (som jag är) och bara vill ful-fixa bilen lite så funkar det ju till det. smile

3 259 Inlägg
2 januari 2010
Wheeler Dealers... det enda som fattas där är ju billiga kostymer, bakåtslickat svart hår och lite brytning på finska så är det ju fulländat för deras metoder... lite spackel här o där sen en sprayburk där och vips så har vi varit "jätteseriösa" o lagat bilen för att sedan lura på nån stackare den "fina" orginal bilen med fusklagningar...

Dom lurar ju folk medvetet?!?! Såg nåt program när dom skulle köpa en bil och när programledaren som skulle köpa bilen var ute på provkörning och märkte att växellänkaget var slitet så växlarna inte gick i som dom skulle och då sa den göken till säljaren att "växellådan är slut och måste bytas" så han fick pruta ännu mer.. sen efteråt så säger han "jag visste att det bara var växellänkaget"... alltså vad är det frågan om.. ska dom utbilda folk i hur man lurar av folk deras bilar för att sedan laga dom på ett inte allt för seriöst sätt enbart för att sälja vidare o tjäna en hacka?!?!? Ne lita inte så mycket på deras lösningar på saker o ting.. speciellt inte rostlagningsmetoderna!smile

MVH/Jon

Projekt Fiat 126 R1
Projekttråden:
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=125976

blacken
2 januari 2010
Mecken är ju väldans kompetent i allafall..

huh?
10 427 Inlägg
2 januari 2010
Klaga inte på Wheeler Dealers, jag tycker det är skitbra smile

Han är ju en riktig försäljare han Mike Brewer så klart han vänder
och vrider lite på sanningen och myglar tongue

Off topic men här är alla bilarna som de "fixat":

Series 1

* Porsche 924 - Episode 1/2
    * Saab 900 Turbo - Episode 3/4
    * Volkswagen Golf Mk1 GTI - Episode 5/6
    * Austin Mini MK1 - Episode 7/8
    * Mercedes-Benz W123 230E - Episode 9/10
    * Ford Capri Laser 1.6 - Episode 11/12

Series 2

* Toyota MR2 (First Generation AW10/AW11) - Episode 1/2
    * Peugeot 205 GTi 1.9 - Episode 3/4
    * Suzuki SJ410 - Episode 5/6 (Turns it into a Mini-Off Roader)
    * BMW E30 325i Touring - Episode 7/8
    * MG MGB GT - Episode 9/10
    * Beetle to Buggy - Edd builds a Predator beach buggy from a derelict VW. - Episode 11/12

Series 3

* Volkswagen T3 - Episode 1/2
    * Lancia Delta Integrale 8v - Episode 3/4
    * Mercedes-Benz 190E 2.3-16 Cosworth - Episode 5/6
    * Range Rover Series I - Episode 7/8
    * Mazda MX-5 NA - Episode 9/10
    * Porsche 928 - Episode 11/12

Series 4

* Porsche 911 2.7S Targa - Episode 1/2
    * Jeep CJ7 - Episode 3/4
    * Alfa Romeo Spider Veloce - Episode 5/6
    * BMW 635CSI - Episode 7/8
    * Chevrolet Corvette C4 - Episode 9/10
    * Lexus LS400 - Episode 11/12

Series 5 (Wheeler Dealers On The Road)

* Mercedes-Benz 280SL (bought in Germany) - Episode 1/2
    * Lotus Esprit - Episode 3/4
    * Fiat 500 (bought in Italy) - Episode 5/6
    * Land Rover Series III Stage One V8 - Episode 7/8
    * Citroen DS (bought in France) - Episode 9/10
    * Bentley Mulsanne - Episode 11/12

Series 6 1st Part (Broadcast Spring 2009)

* Triumph Spitfire - Episode 1/2
    * Porsche 944 Turbo - Episode 3/4
    * Audi Quattro - Episode 5/6
    * Volkswagen Beetle - Episode 7/8
    * Jaguar XJS - Episode 9/10

Series 6 2nd Part (Broadcast Autumn 2009)

* Ferrari Dino 308 GT4 - Episode 11/12
    * Mini City 1000 - Episode 13/14
    * TVR S2 - Episode 15/16
    * Land Rover Discovery TDI - Episode 17/18
    * BMW M3 E36 Convertible - Episode 19/20

Angående Edd China (mekanikern) så har dom ju även en
mekaniker som är lite bakom kameran (syns ibland), kanske
är han som är stjärnan egentligen tongue

668 Inlägg
2 januari 2010
steifan skrev:
Angående Edd China (mekanikern) så har dom ju även en
mekaniker som är lite bakom kameran (syns ibland), kanske
är han som är stjärnan egentligen tongue

Haha Edd fixar hela dagen men sen kommer den andra mekanikern och fixar allt under kvällen. Gör om och gör rätt;)

Nej men jag tycker fan det är ett kul program där man kan lära sig ett och annat

1 200 Inlägg
2 januari 2010
Jag minns när de piffade till en Lexus LS400, vilket de faktiskt lyckades riktigt bra med, men en sak störde jag mig på. De monterade ett xenon-kit och hävdade att bilen därmed ökade i värde. Att det både förstör ljusbilden och är olagligt nämnde de inte ens i programmet tongue

1 749 Inlägg
2 januari 2010
Minister skrev:
Jag minns när de piffade till en Lexus LS400, vilket de faktiskt lyckades riktigt bra med, men en sak störde jag mig på. De monterade ett xenon-kit och hävdade att bilen därmed ökade i värde. Att det både förstör ljusbilden och är olagligt nämnde de inte ens i programmet tongue

Ljusbilden behöver ju inte bli fel med ett xenonkit, allt beror ju på hur lampan är.
Huruvida det är olagligt i England, det vet inte jag.

Alla stavfel ni hittar i mina inlägg ska vara där, det är alltså meningen med dem och ingen felstavning.

1 200 Inlägg
2 januari 2010
patrikke skrev:
Minister skrev:

Ljusbilden behöver ju inte bli fel med ett xenonkit, allt beror ju på hur lampan är.

Eftersom xenonlampan har en annan form (ofta lite längre) än halogenlampan den ersätter så blir ljusbilden diffus. Det är som sagt olagligt, precis som här.

Ett riktigt sprut de enda rätta
2 252 Inlägg
2 januari 2010
Minister skrev:
patrikke skrev:
Minister skrev:

Eftersom xenonlampan har en annan form (ofta lite längre) än halogenlampan den ersätter så blir ljusbilden diffus. Det är som sagt olagligt, precis som här.

eftermonterade i audin min, där blev det ingen skillnad på ljusbild över huvudtaget.. ljusbilden tror jag endast ändras i bilar som har brytningen i reflektorn, audin, den har ju lika som vissa passat och bmw en lins som bryterljuset och därmed tror jag inte bilden påverkas lika mycket..

You don't get another chance, Life ain't a nintendo -

1 200 Inlägg
2 januari 2010
The_Mechanic skrev:
Minister skrev:
patrikke skrev:

eftermonterade i audin min, där blev det ingen skillnad på ljusbild över huvudtaget.. ljusbilden tror jag endast ändras i bilar som har brytningen i reflektorn, audin, den har ju lika som vissa passat och bmw en lins som bryterljuset och därmed tror jag inte bilden påverkas lika mycket..

Absolut, projektorlinser ger betydligt finare ljusbild. I det här fallet handlade det dock om första generationens Lexus LS400, dessa har traditionella reflektorstrålkastare.

712 Inlägg
2 januari 2010
Alltid lika roligt när säljaren ska provköra i slutet av varje avsnitt. Bilen går ju såå braaaaaaaaaa då.. en sån himla skillnad jämt bara för dom bytt olja o luftfilter typ. lol

Sen ska ju mecken jämt lacka med sprayburk roll
Senast redigerat av T16_AeRo (2 januari 2010)

Xenoholic
2 559 Inlägg
2 januari 2010
Minister skrev:
The_Mechanic skrev:
Minister skrev:

Absolut, projektorlinser ger betydligt finare ljusbild. I det här fallet handlade det dock om första generationens Lexus LS400, dessa har traditionella reflektorstrålkastare.

Tänk att den här tråden oxå skulle glida över på xenons laglighet. Finns väl ingen som INTE vet att det är olagligt med xenon utan automatisk nivåreglering ELLER? hmm

En SAAB utan turbo är som en räkmacka utan räkor ;)
Åker SAAB 9-5 Aero , SAAB 9-3 Nordic 333 concept ,Subaru Forester 2.5 XT eller en än så länge turbolös Honda CBR 929 Fireblade beroende på väder o humör :D

1 200 Inlägg
2 januari 2010
Aerocombi skrev:
Minister skrev:
The_Mechanic skrev:

Tänk att den här tråden oxå skulle glida över på xenons laglighet. Finns väl ingen som INTE vet att det är olagligt med xenon utan automatisk nivåreglering ELLER? hmm

I det här fallet var det någon som onekligen inte visste att eftermonterade xenon-kit även bryter mot Engelsk lagstiftning. Om alla vet hur det ligger till så uppstår inga diskussioner i ämnet, eller hur?
Senast redigerat av Minister (2 januari 2010)

E.T phone home...
212 Inlägg
2 januari 2010
Trådstartare
ok.. tack för hjälpen...

Sök