3031
Sök

Byta från förgasare till mekansikt insprut b23a

Gréve
497 Inlägg
2 januari 2010
Trådstartare
jag har hållit på och grejat med min 244 nu och grejat tändningen och renoverat förgasare och ställt om den men får den ändå inte att dra lite soppa, den ligger på 1,3 i snitt nu på vintern och jag anser att det är för mycket.. för jag hade en volvo 142 innan med b20 och den drog bara 0,9 i snitt..

så nu har jag kommit på att man kanske borde sätta på mekaniskt insprut på 244 istället, för det satt ju på nyare 240..

så min fråga är: hur mycket kringutrustning behöver jag ha med för att få det att fungera förutom själva inspruts-delen? är det någon databox? behöver jag någon nyare kabelhärva? passar det med kontakter direkt eller måste jag koppla själv? behövs det en elektrisk soppapump? jag förmodar att jag behöver dra en returslang till tanken..

om det är några som kan dehär med insprut å vill dela med sig så vore det guld värt!

motorn i sig är frisk och har gått 13k mil, den är tyst som en havsbris och drar ingen olja så det är inget problem på de viset

bilen i fråga är en volvo 244 från -79 med en b23A
Senast redigerat av The_Rebel (2 januari 2010)

3 182 Inlägg
13 augusti 2011
detta är jag med intresserad av att veta mer av eller har du löst det redan.

Skrotsamlare
4 031 Inlägg
14 augusti 2011
Det lättaste är att köpa en donatorbil, det är inte mycket kringutrustning men tanken är bekvämt att ta hela. Bränslepumparnas strömmatning är också skönt att ha komplett, det går ju med vippbrytare men det känns inte så seriöst. smile

Det är aldrig försent att förvärra ett dumt beslut...

Sök