Tänkte att ja lika gärna kan lägga upp en tråd om de jag håller på med Första snön så blidde det en liten olycka på pärlan så bestämde mig rätt fort för en hellack.
Så här kommer lite bilder på eländet
Såhär såg de ut efter lilla smällen
Lite närmare
Sen börjar det roliga med att plocka ner bilen
Fick hjälp av polarn
Eftersom jag jobbar på en Lackfirma så tänkte jag att ja kan ju ändå göra nått kul med bilen så här är färgkombinationen som troligen kommer bli. Lamborgini 3-skikt orange och svart mettallic
Sen börjar Slipning och grundning av de borttagna delarna.
troligen ett stenskott som sett till att de börjat rosta in under kittningen Men allting går ju att fixa
nedslipad och rostskyddad
Hittade en spricka i stötfångaren fram.. ajaj svetsas ihop
Lacksläpp på fronten taskigt gjort innan
Då va grejerna grundade och klara
Bilen fick komma med på ett hörn oxå
Såå. det var nyårshelgens jobb Väntar på att få hem en ny tröskel som ska bytas och nya dörren ska monteras innan bilen påbörjas
haha ja de går undan när man står själv o gör nått som faktist är kul. När det är till sej själv dvs Nerplockningen blev igentligen av några dagar innan nyår... men resten nu på 2 långa dagar
Ser seriöst ut! Ang rost under kittsträngen på motorhuv så är det vanligt fel på E39 som uppkommer utan stenskott , kolla också runt kittsträngarna på baklucka och på alla dörrarna , troligen kommer du hitta mer rost där om de inte bytts redan på garantin.
eastmotorsport: jo tror färgen kommer bli skitbra Listerna är faktist borta maskade endats för att inte så ner slipgrunden som sen gör att "hålet för listen" typ krymper
pwilhelm : jotack. väldigt vanligt tyvärr. hade lite på bakluckan me men tack o lov hade kittningen klarat sig... den ska inte ha gått så många vintrar så den är relativs rostfri hela bilen faktist Men tack för att du delade med dej ifall jag inte hade vetat
pwilhelm : jotack. väldigt vanligt tyvärr. hade lite på bakluckan me men tack o lov hade kittningen klarat sig... den ska inte ha gått så många vintrar så den är relativs rostfri hela bilen faktist Men tack för att du delade med dej ifall jag inte hade vetat
Då va de dags för en uppdatering här. Detta är dagens jobb 6/1 -10
Först ut idag är att "pudra" allt som jag la slipgrund på. För er som inte vet är det till för att se eventuella ojämtheter när man slipar
så ser "pudret" ut
Sen kommer de jag tycker är tråkigast. "Klossa" alltihop innan man slipar av med maskin...
Klossa gör jag för att få allting jämt och fint. inte alla som gör de men ja vill att de ska bli så bra som möjligt
Men innan ja börjar så blir de lite uppiggande
Här hittade ja några små som porer som las i innan ja gick på med maskinen
Så. nu är Huv, Baklucka, Stötf. fram och bak klara för lack vet dock inte när det blir än.
Tänkte igentligen vänta med bilen men de kliade i fingrarna så jag började lite smått bara
Här va några stenskott modell Större
Stenskott kombinerat med ett litet dörruppslag
Den här sidan va de några fler uppslag... såå tråkigt att folk inte kan hålla sina dörrar i styr
Spackel på
Hade inte spackel så de räckte till bakdörren hahaha
spacklet klossades på högersidan... sen orkade jag inte mer och åkte hem
Såfort min tröskel är monterad så man ja börja ordentligt med maskering och slipa ordentligt... därav dessa småfläckar bara. Då ska även backspeglar och lister plockas bort.
Fan va roligt de ser ut! Inte ett dugg jobbigt. Hoppas Red bullen hjälpte, annars pröva med lite vodka oxå. Resultatet kanske inte blir lika bra men de blir fan så mycket roligare
eastmotorsport: hm kanske.. fälgarna törs ja inte lacka om. för dyra Men har tänkt nånting på fronten, lilla vingen och nånting efter sidorna.. men inte för mkt.. detaljer mest. ev som ett V-på huven som ingen annan har
Trucker_83: jo de e rätt skoj faktist.. men jo haha de e lite jobbigt men värt. RedBullen hjälpte ett par timmar. men hade behövt några till Hmm.. vodka me.. jaa. men så blir de garanterat inga raka riktningar haha
ser riktigt fint ut, gött med lackfirma , vart köper du pudret någonstans ?? skulle inte vart dålig för oss, shit så mycket försäkringjobb vi får, mpste ju bli 100% bra innan det lämnas till kunderna, skriv ett gb , obs tyckte detta var så grymmt bra så jag gjorde en prenumeration