2954
Sök

Vw Passat 1.8T går upp i temp!!!

20 Inlägg
22 maj 2006
Trådstartare
När man startar bilen går den först upp som vanligt till ca 90 grader, sen går tempen upp mer o mer hela tiden tills jag blir tvungen att stänga av!

Värt att nämna är att det kommer ingen värme inne i bilen ur fläktarna, samt att kylarvätskan i expansions-kärlet inte blir varmt alls!!

Trasig temp-givare eller vattenpump?? Någon kunnig människa som har någon idé om tänkbara fel???

Tacksam för all hjälp!!

mvh

Evolution
1 627 Inlägg
22 maj 2006
kan det inte vara vattenpumpen låter som det

Fäll ner pungen och landa

hmmmm
1 094 Inlägg
22 maj 2006
brorsan hade samma fel o hans vattenpump hade lagt av... tror inte dom var så förskräkligt dyra till passaten

1 161 Inlägg
22 maj 2006
tycker oxå de låter som vattenpumpen..
va en på skolan här om dan me de felet tror ja men ja kommer inte ihåg va de gick på..

558 Inlägg
22 maj 2006
Är väl inte så smart att köra bilen om den går upp i temp?. Kan ju sluta med skevtopp och trasig topplockspackning

20 Inlägg
22 maj 2006
Trådstartare
744tic>> Nej jag kör inte bilen!

Så man skall tro det är vattenpumpen då ?? Verkar ju rätt rimligt...

Avstängd
1 106 Inlägg
22 maj 2006
Verkar va vattenpumpen som är kass.

Livet startar vid 220 km/h

Saab nörd
224 Inlägg
22 maj 2006
Kan också vara termostaten kanske?

Saab For Life!

220 Inlägg
22 maj 2006
Om det inte blåser varmt så har du ingen cirkulation=Termostat som inte öppnar eller vattenpump kass. Kan även vara luft i systemet, men troligen termostat/vattenpump.

Tommy
84 Inlägg
23 maj 2006
Volvo_boost skrev:
När man startar bilen går den först upp som vanligt till ca 90 grader, sen går tempen upp mer o mer hela tiden tills jag blir tvungen att stänga av!

Värt att nämna är att det kommer ingen värme inne i bilen ur fläktarna, samt att kylarvätskan i expansions-kärlet inte blir varmt alls!!

Trasig temp-givare eller vattenpump?? Någon kunnig människa som har någon idé om tänkbara fel???

Tacksam för all hjälp!!

mvh

jag hade det felet på min A6:a och då var jag tvungen att byta tempraturgivare för motorstyrningen kosta väl en 100kr .. du känner ingen som kan felsöka bilen åt dig ?

Four Ring´s To Rule Them All !

20 Inlägg
23 maj 2006
Trådstartare
_AudiA6_ skrev:
Volvo_boost skrev:

Tacksam för all hjälp!!

mvh

jag hade det felet på min A6:a och då var jag tvungen att byta tempraturgivare för motorstyrningen kosta väl en 100kr .. du känner ingen som kan felsöka bilen åt dig ?

Låter ju som en vettig förklaring. Nja känner nån gör jag ju inte.. Inte när det gäller Vw.
Blir väl o åka till Vw i Borås o felsöka!

20 Inlägg
23 maj 2006
Trådstartare
Ingen i Borås/gbg- trakten som kan felsöka bilen ??

mvh

Sök