Det är fruktansvärt för många människor att Saab läggs ned, men det var nog trots allt oundvikligt.
Jag är också tveksam till att staten skulle rädda Saab. Ja, det är ett hårt slag för Sverige med alla som blir arbetslösa, alla som dras med i fallet, minskade intäkter osv. men det kommer ju förr eller senare att reparera sig på något sätt. Saab har ju inte direkt genom historien varit kända för att gå med vinst och sälja bra, så att säga... Skulle det ändras bara för att staten gick in - eller skulle staten behöva stå och hålla Saab i respirator år ut och år in - i så fall skulle det bli väldigt dyrt.
Sen undrar jag... Hur många av de som klagar har någonsin köpt en ny Saab?
Har man inte gjort DET, så tycker jag att man ska försöka tänka till både en och två gånger innan man klagar på någon annan.
För en förutsättning för att ett bilföretag ska överleva är ju att de säljer bilar. Det har det som bekant gått dåligt med för Saab. Så vems fel är det att Saab läggs ned?
Jo, mitt. Och ditt, om du tillhörde samma grupp människor som mig och som så många andra. Vi som aldrig köpte oss en ny Saab.