qzN skrev:
Jo självklart vet jag hur komforten är i båda bilarna körmässigt, men åkmässigt. Tänkte mer på baktill då jag inte suttit bak i någon, bara kört dem ; ) Är alcantaran bra i Bmws stolar? Nja McLovin, något trim är det nog inte tanke på just nu är rätt nöjd med effekten ur båda. Men hur är försäkringen på bilarna? Faller dem in i någon spec. riskgrupp? Dem är rätt poppis bland unga. Någon som vet? /R
Bmwn är mer populär hos unga, eller egentligen framför allt bland folk som gillar att köra. Mer aktiv körning=fler olyckor=högre premier. Så förmodligen blir 330i lite dyrare att försäkra, men det kan variera så kolla upp ett prisförslag på lite olika bolags hemsidor
![smile](img/smilies/smile.png)
Alcantraklädseln i Bmw stolar är kanon, stolarna lika så. Det är som sagt en smakfråga, men jag sitter personligen mycket bättre i Bmws stolar. Speciellt sportstolarna, dessa är lika kända för sin komfort som Volvo/Saabs stolar. Men kom ihåg, de är lite "små" så är du storväxt så provsitt först!
Åkmässigt? Samma sak där, det beror på hurvida man gillar lite hårdare stolar och distinkt fjädring (Bmw) eller mjukare dito (Saab). Beror på vad man har för smak, men varken Bmw eller Saab är obekväma bilar.
Så komfort-beror på vem du frågar
Försäkringspremie-Bmw förmodligen dyrare
Men kom ihåg, Bmw är billigare i service och underhåll. Inga stora skillnader men det brukar väga upp den högre försäkringen i många fall åtminstone...