3710
Sök

Hur sänker man en bil med nivåreglering?

534 Inlägg
6 januari 2010
Trådstartare
hur gör man när man sänker en bil med nivåreglering?
har en mondeo v6 med nivåreglering bak.
någon som har gjort det tidigare på en sån? mvh

12 086 Inlägg
6 januari 2010
Det sitter en givare bak som säger åt nivåregleringen hur hög bilen är. Det du får göra är att modifiera armen/staget som går till givaren tills bilen är låg nog och den tror att den är normalhög.

534 Inlägg
7 januari 2010
Trådstartare
JapMax skrev:
Det sitter en givare bak som säger åt nivåregleringen hur hög bilen är. Det du får göra är att modifiera armen/staget som går till givaren tills bilen är låg nog och den tror att den är normalhög.

låter inte roligt:P

12 086 Inlägg
7 januari 2010
johannisson skrev:
JapMax skrev:

låter inte roligt:P

Det är ju lättare än att byta fjädrar iaf tongue Har du tur finns det tillomed justeringsmöjligheter, så du slipper böjja staget lite om det nu är så jobbigt.

19 Inlägg
7 januari 2010
Är det någon som har bild på detta?

724 Inlägg
7 januari 2010
Eller så tar man bort nivå reg. och köper nya dämpare och fjädrar....så har jag tänkt och göra på min v70 fast jag visste inte att det fanns givare på nivå reg.... visst det är betydligt dyrare men men...

Bilskadeentusiast
291 Inlägg
7 januari 2010
Nästan alla bilar har det. Nyare bilar har det till lysen oxå.

Men bak är det en lastregulator dvs när du sänker bilen bromsar den betydligt mycket mer bak än vad den ska göra så då är risken stor för sladd på rumpen. Men det är ju där man vill ha den...tongue big_smile nädå är inte lika kul varje gång kanske tex en kurva med blankis och man missbedömmer avstånder med någon meter.  Men men LOW AND SLOW
Senast redigerat av KBerglund (7 januari 2010)

Sök