3295
Sök

"Registreringsbesiktning" fråga

26 Inlägg
6 januari 2010
Trådstartare
#1
Hej

Hur många gånger kan man göra sån där "registreringsbesiktning" på en bil?

Tanken är att stoppa i en VR6 motor kod AQP i min Mk3 VR6.
Just nu är det en 12V VR6:a med 174hk, 240nm org och en AQP är en 24V VR6 med 204hk 270nm(om jag inte minns fel)

Men en registreringsbesiktning så får man ju öka 20% i hk, 10%nm så tanken är att man reggar om bilen med en ABV VR6 190hk (sitter i ex corrado, golf syncro) först för det ska gå igenom och sen gör man en reggning för AQP VR6 motorn.

Någon som hänger med på vad jag menar?


f.d. BMW-missbrukare
3 180 Inlägg
6 januari 2010
#2
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=6245 den tråden kanske kan ge dej några svar, annars kan du ju alltid ring bilprovningen och höra, då får du ett säkert svar.

Dont take life too serious, you'll never escape it alive anyway.
Bättre pissa i stuprännan än stupa i pissrännan.

The devil is a looser and he´s my bitch!
1 948 Inlägg
6 januari 2010
#3
Det är väl 20% från originaleffekten? Reggar du den med en 190hk motor och så får du ju en notis om att motorn är bytt.

Annars skulle man teoretiskt kunna ha en bil med 1000hk bara man "trappar" upp och ökar effekten i 20% intervaller tongue

Before you criticize someone, you should walk a mile in their shoes. That way, when you criticize them, you're a mile away and you have their shoes.

5 111 Inlägg
6 januari 2010
#4
AcesHigh666 skrev:
Det är väl 20% från originaleffekten?

japp


4 005 Inlägg
7 januari 2010
#5
NITROUS skrev:
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=6245 den tråden kanske kan ge dej några svar, annars kan du ju alltid ring bilprovningen och höra, då får du ett säkert svar.

Innehåller alla svar som behövs. smile

Lås tråd


KHRacing
7 januari 2010
#6
varför regga om+ sbp kommer till 100% aldrig se skillnaden ju, o varför byta, du som förare lär ju inte märka 15 extra hk,.


Sök