idag gick det enligt planerna, PLast rutorna sattes fast och Bussningarna i subframen blev bytta. Och jag hann även lackera den.
Blästrad och epoxad. Nya bussningarna ligger redo.
Vi fick låna ett grymt verktyg av Lången (www.garaget.org/mpre) men vi fattade inte riktigt hur det funkade så vi våldade istället. Gick bra det med! Lopez i stilstudie.
Däremot var verktyget kanon när det var dags att pressa i bussningarna!
Sen ägnade sig farsan åt plastrutorna, Jag klantade mig lite när jag kapade dörren första gången så vi fick kapa lite till. Fastsättningen av rutorna är ganska simpel. Rutorna sitter redan hårt i orginal listerna så Farsan skruvade bara dit skruvar precis under rutorna så dom inte kan komma neråt. Ganska vanligt beprövat sätt.. Varför krångla till det?
Medans jag behövde fortsätta på hjälmen som måste bli färdig imorgon.
Subframe upphängd och bussningarna är maskerade.
Silver eller mattsvart? Det blev mattsvart tillslut. Det skall ju ändå sitta en motorn här på.
Det händer lite grejjer i veckan, förhoppningsvis får vi motorn från Daniel och kanske, kanske åker den ner i helgen som kommer. Det hade varit jäkligt gött. På återseende!
Vad har du tänkt dig sen med bilen? sälja? byta till värre motor?
Tjena!
Först och främst skall vi ju tävla i Volvo orginal cup med den 2010. Sen får vi se helt enkelt. Man vet ju aldrig vad som händer ärligt talat. Men jag tror att Marko (min chef som äger bilen) vill ha kvar den i framtiden. Ska man inte köra själv så är ju det bästa att få den uthyrd till någon förare som vill raca med den.
Motorbyte kan ju bli aktuellt men absolut inte innan 2011 isånnafall.