4980
Sök

Dekaltips?

38 Inlägg
8 januari 2010
Trådstartare
Tjenare, jag köpte mig min första bil för ett tag sen, och mitt på huven har klarlacken släppt i en cirkel på ca 30cm i diameter. väldigt fult !

jag vet att dekaler är en smaksak, men snälla ni kom med tips? nått klistermärke bara?
Bilen är en vinröd Volvo 740 smile

Tack på förhand!

NissanMotorsport
8 januari 2010
du menar att du ska sätta på en 30cm i diameter dekal över klarlackssläppet eller vadå? tongue

38 Inlägg
8 januari 2010
Trådstartare
NissanMotorsport skrev:
du menar att du ska sätta på en 30cm i diameter dekal över klarlackssläppet eller vadå? tongue

De e lika bra att jag gör nått sånt, för jag är ingen person som ska gå omkring med en lackeringsburk x)

. : F a d e r a t o r : .
5 042 Inlägg
8 januari 2010
HAHAHAHHA Dagens tråd lol
Klockrent big_smile

sätt en megastor fågelskit dekal över tongue
Senast redigerat av Children-Of-Bodom (8 januari 2010)

C H E V R O L E T <3

254 Inlägg
8 januari 2010
Children-Of-Bodom skrev:
Klockrent big_smile

sett en megastor fågelskit dekal över tongue

De e lika bra att jag gör nått sånt, för jag är ingen person som ska gå omkring med en lackeringsburk x)

HAHA du har redan gjort ett stort misstag och köpt en 740 x)

2 788 Inlägg
8 januari 2010
Jag tycker att du ska satsa på att lackera om det som är dåligt smile Din bil ser ju ut att vara i fint original- skick så det känns tveksamt om det kommer att passa om du smetar på en stor dekal på motorhuven :S

474 Inlägg
8 januari 2010
_Fredrik skrev:
Jag tycker att du ska satsa på att lackera om det som är dåligt smile Din bil ser ju ut att vara i fint original- skick så det känns tveksamt om det kommer att passa om du smetar på en stor dekal på motorhuven :S

Håller med eller lacka huven svart.. smile

* Heaven Won´t Have Me And Hell Can´t Handle Me *

NissanMotorsport
8 januari 2010
har inga förslag på dekaler..dekaltrim.nu kanske du hittar något om du verkligen vill ha en dekal, men ja skulle satsat ändå på att lackera..ser nog bättre ut oavsett hur de blir än en dekal smile annars kan man ju alltid rolla huven ;P alt lämna in den på lackering.. är nog inte så himla dyrt för en huv..

personligen tycker ja du ska lämna in den på lackering då bilen ser ut att vara i fint skick i övrigt.. för nångång måste du väl ta hand om huven i vilket fall? eller om du ska sälja bilen känns det väl inte så bra att säga varför dekalen sitter där tongue

Gangstuh
122 Inlägg
8 januari 2010
Dansken_fire skrev:
Children-Of-Bodom skrev:
Klockrent big_smile

vafan har de med saken att göra? du har fan en 960 !
Senast redigerat av Guustafsson (8 januari 2010)

41 Inlägg
10 januari 2010
Dansken_fire skrev:
Children-Of-Bodom skrev:
Klockrent big_smile

Klandrar du ner 740 när du själv kör 960? tänk innan!

V o L v O

1 174 Inlägg
10 januari 2010
Dansken_fire skrev:
Children-Of-Bodom skrev:
Klockrent big_smile

haha men snälla kasta inte sten när du sitter i ett glashus gosse smile

Och till frågan så tycker jag nog att du ska rolla huven svart istället för ett dekaltrimma den smile

38 Inlägg
10 januari 2010
Trådstartare
Ja de blir nog bäst att lacka den smile

Och du, jag kan inte riktigt rå för att jag inte har råd med en 960 som första bil med tanke på att jag fortfarande går i skolan..

326 Inlägg
10 januari 2010
äsch... enda volvo duger till är att smältas ner till nya bilar wink

"Sweet Insane Road Maniac"

NissanMotorsport
10 januari 2010
Suck, så fort en med en 740 startar en tråd så börjas märkeshatet..ge upp! Hur kan en fråga där en kille vill ha en dekal till sin 740 leda till "volvo duger bara till att smältas ner" ..??

326 Inlägg
10 januari 2010
NissanMotorsport skrev:
Suck, så fort en med en 740 startar en tråd så börjas märkeshatet..ge upp! Hur kan en fråga där en kille vill ha en dekal till sin 740 leda till "volvo duger bara till att smältas ner" ..??

men naww.. sorry att jag sårade dina känslor.. snyft.. wink

9 108 Inlägg
12 januari 2010
Dragonbreath skrev:
NissanMotorsport skrev:

När du redan har en varning föreslår jag att du inte skriver liknande inlägg igen, han frågade inte vad det bästa användningsområdet för hans bil var utan något helt annat.

Analog warfare bevara kassettbands kulturen
133 Inlägg
12 januari 2010
En idé är att dra en dekalstripe i en lite mörkare röd nyans (tex) från nosen över lacksläppet till
bakkofångaren. det finns ju firmor som skär dekaler som täcker hela bilar, några överblivna remsor
borde inte kosta för mycket
Sen kan du ta bort stripen när du får råd att lackera huven

"When you hit the tree between the headlights thats understeer.
Oversteer is when you hit the tree between the Tail Lights" - Wayne Bell
William Shakespeare skrev på 1500 talet om japsdämpare: Much ado about nothing

46 Inlägg
18 januari 2010
mitt tips är att våtslipa huven och torka med tinner. Sen äre bara att köpa en burk med färg och en burk med klarlack och måla på. Blir inte direkt så dyrt heller:) Det hade jag gjort om jag varit du. Går själv skola så man vet hur dålig ekonomin är:P Ser bra ut iaf mot vad man har sett då de gäller 740:) Det tar inte så lång tid att göra detta så jag rekomenderar det. Det brukar ofta bli riktigt bra bara man inte stressar:)

Lycka till iaf

326 Inlägg
19 januari 2010
MilleN skrev:
Dragonbreath skrev:
NissanMotorsport skrev:

När du redan har en varning föreslår jag att du inte skriver liknande inlägg igen, han frågade inte vad det bästa användningsområdet för hans bil var utan något helt annat.

Men jösses..
Senast redigerat av Dragonbreath (19 januari 2010)

Random Hero
4 047 Inlägg
19 januari 2010
Dragonbreath skrev:
MilleN skrev:
Dragonbreath skrev:

Men jösses..

vadå men jösses ? reglerna gäller alla

Dog food lid. Backwards

Sök