vet att de ska gå , fick dessutom med en 50mm2 kabel (20cm) när jag köpte slutsteget och den går in men inte min andra hollywood kabel som är också 50mm2.
de står att båda är 50mm2 men hollywood kabeln är lite större.
vet att de ska gå , fick dessutom med en 50mm2 kabel (20cm) när jag köpte slutsteget och den går in men inte min andra hollywood kabel som är också 50mm2.
de står att båda är 50mm2 men hollywood kabeln är lite större.
Den kanske är lite större utanpå höljet, men innanför ska det vara samma storlek om nu båda är 50mm2
kan ha med antal kardeler att göra. Om det är många så är de mindre och det blir inte lika mycket luft mellan kardelerna dvs att det går pressa ihop mer.
kan ha med antal kardeler att göra. Om det är många så är de mindre och det blir inte lika mycket luft mellan kardelerna dvs att det går pressa ihop mer.
Fick den tanken också efter att jag skrivit inlägget. Men säker på att dom inte räknar in luften emellan då?
Alla spolar ser seriekopplade ut. Om du har 2x2 ohm så blir det 8 ohm och har du 2x4 ohm så blir det 12 ohm :S Kan vara jag som misstolkar bilden.
Gör så här: Skruva ur basarna, ta bort alla sladdar och börja om från början. Ta ett kort på en av spolarna och lägg upp i tråden så ska vi se om det står något där.
jag köpte nyligen ett sinus live 1500, och det var INTE 50mm2 till, det var 35mm2! Det står det oxå på blekingebilradio. Men sen blir jag inte klok på min hollywood kabel som de står är 50mm2 på blekingebilradio, men på carbonize står det att den är 53mm2. Måste vara det som gör att det krånglar, även för mig att få in kablen utan problem till steget.
Fick den tanken också efter att jag skrivit inlägget. Men säker på att dom inte räknar in luften emellan då?
borde dom nog egentligen inte göra? blir ju helt fel då
borde dom nog egentligen inte göra? blir ju helt fel då
Nej jag vet att dom inte borde göra det, men det finns mycket som man inte borde göra men gör ändå.