Slayerkiller skrev:
Rquired skrev:
Slayerkiller skrev:
* Mercedes
* BMW
* Volvo
* Toyota
* Subaru
Stryker Mercedes, för att citera motorjournalisten Staffan Borglund så har Mercedes gjort en djupdykning i kvalitet som saknar motsvarighet i historien.
Volvo? Håller definitivt inte samma kvalitet som på gamla dar, men ok pålitliga bruksbilar är det fortfarande. Vill alltså stryka Mercedes och ersätta dem med Audi, och stryka Toyota och tillsätta Toyota/Lexus. Så;
*Audi
*Bmw
*Volvo
*Toyota/Lexus
*Subaru
Med denna listan syftar jag på pålitlighet/driftsäkerhet, inte "upplevd kvalitet" alltså hur känslan är tex. i reglage och material.
Edit: Skulle köpt en Bmw E46, gärna en 330i. Dels är det en bil med rejält nöjda kunder och bra driftsäkerhet enligt statistiken. Dels har min far haft två stycken varav den första rullade 40k problemfria mil och den andra tuffar på, visserligen inte i närheten av dom miltalen.
Annars vore en fin tidig E90 325i inte fel heller
Jag förstår om du vill stryka Mercedes när du själv äger "Vältklassen" a.k.a A-klass.
Tycker A-klass är en go bil, bra bil är det inte för just "driftsäkerhet" ingår enligt mig i det begreppet. Men detta är inte baserat enbart på denna bil, utan på bekantas Mercedes och det faktum att en bekant drev Mercedes ÅF i stan. En del roliga saker har man sett och hört därifrån.
Sedan räcker det med att titta på driftsäkerhet och "nöjda kunder" undersökningar de senaste åren. Mercedes har legat under snittet, på tok för låg placering med tanke på att det tas rejält betalt för bilarna.
Edit: Men för att förtydliga; Mercedes=bra bil fortfarande trots det ovan. Men jag tycker inte Mercedes passar på den listan över de 5 (6) märken jag skrev dit.
Senast redigerat av Rquired (10 januari 2010)
Motorer är som människor; Behöver de andningshjälp står inte allt rätt till.