3007
Sök

Saab 9-5, felkodslampa

1 043 Inlägg
10 januari 2010
Trådstartare
Hejsan.. stötte idag på en indikations lampa jag inte sett förut.. står heller inget i manualen vad det är..

snabba svar önskas!

Klicka för större bild..

http://forumbilder.se/thumbs/5f0201022133Ab578.jpg

Mvh

265 Inlägg
10 januari 2010
samma lampa lyste upp för mig ett tag sen,
kopplade bilen till datorn och det visade sig at det var "bad fuel"
körde slut på bensinen sen bara att tanka fullt samt in med STP sen var problemet löst.

felsök så får du fram svaren.

1 043 Inlägg
10 januari 2010
Trådstartare
Jo får göra det.. dock måste jag vänta tills måndag vilket suger hmm

SRD
10 januari 2010
bara koppla upp den till datorn så får du svaret vad det är,

2 763 Inlägg
10 januari 2010
Den lampan som lyser på bilden är motorlampan!! Helst ska du inte använda bilen, utan köra den direkt till din SAAB-verkstad så att de får kolla felkoderna! smile Hoppas att det inte har gått nåt åt helvete som det gjorde på pappas Renault Clio tongue En givare frös sönder och den hade med bränslesystemet att göra så den gick ojämt som fan wink

Volvo - For Life

1 043 Inlägg
10 januari 2010
Trådstartare
tack för svar! skall sätta i våran dator nu och kolla, efter det ta ur termostaten och koka och se om den funkar som den ska..

åter kommer smile

1 043 Inlägg
10 januari 2010
Trådstartare
Vi sökte igenom och fick felkoden P1110 vilket tydligen var dumpen, vi släckte koden genom att bryta minus polen och då försvann den.. får se om den kommer tillbaka eller ej smile

Hmm, vet inte?
1 775 Inlägg
10 januari 2010
axza skrev:
Vi sökte igenom och fick felkoden P1110 vilket tydligen var dumpen, vi släckte koden genom att bryta minus polen och då försvann den.. får se om den kommer tillbaka eller ej smile

kolla alla vakuumslangar smile

Steelgray Saab 9-3 Aero -01 (fix och trix bil)
Gasa med hjärnan istället för högerfoten.

Trucker
2 710 Inlägg
10 januari 2010
Klart det står i manualen.. lyste på min 9-3a för inte länge sen. Hände mig en fredag kväll så bilen fick stå i garaget över helgen (stod i manualen att det kunde vara allvarlig motorproblem). Kan dock vara precis VAD SOM HELST (!!).. dom läste av min o de va gasspjällen på min. Åtgärdat o klart redan på måndagen

Lycka till!

Fart missbrukare

1 043 Inlägg
11 januari 2010
Trådstartare
Det som är.. i manualen är det bild på ett kombiinstrument för AUTOMAT, inte manuell.. dessa skiljer sig.. på automaten står det check engine och på manuella är det motorlampan i mitt fall..

när denna lampan lyser självt så är det inget akut problem utan man kan köra bilen försiktigt till verkstad.. (står det i manualen), men lyser motorlampan tillsammans med varningstriangeln så skall man omedelbart stanna..

men nu gick allt bra smile lampan har inte kommit tillbaka och antagligen är det läckage i slangarna runt dumpen.. fixat på 5min!

mvh

Sök