tjena jag har problem med fjärrlåset på bilen jag kan inte låsa upp bilen överhuvud taget.jag måste i baggage utrymet och ta bort polerna om jag ska kunna ta mig in i bilen utan larmet går och det finns bara nyckel hål på bagetluckan och passagerar sidan fram.... någon som vet vad et kan vara för fel skulle vara tacksam om någon kunde hjälpa mig
Hmm är det sån fjärr som jobbar med ir? Har du det så kan du kolla om ir:en funkar med t.ex. en mobilkamera, gör så här: starta kameran och rikta nyckeln in i kameran.
Då ska du se att det tänds en ljus prick från fjärren. Gör det inte det så är fjärren kass.
Detta förutsätter att du har en sån nyckel som jobbar med ir mot bilen.
okej men den lyser då inte någon lampa i den i alla fall så då är det inte fel på låset på bilen:)... men hur kan det då komma sig att den bara sluta funka så där då? för jag har inte tappa nyckeln eller något sådant
Om det är mercedes original nyckeln med fjärrstyrt centrallås så fungerar den med infraröd, gör som någon sa att kolla genom mobilkamera eller digitalkamera så ser du om den infraröda lampan tänds.
Har en den en nyckel som har stilettfunktion där man skjuter ut nyckeln eller kanske eftermonterat larm med egen larmdosa?
Håller du inne knappen på nyckeln någon sekund och en lampa bakom det röda glaset blinkar till så är batterierna ok. Händer det däremot inget så kanske den inte får någon ström eller så är batterierna kass. Tror det står i instruktionsboken som brukar följa med bilen står även något om att man kan behöva "synka" nyckeln om en vart utan ström länge.