Jag har en golf 2 cl 1,8 -91a som isbil. När vi va ute o åkte härrom dagen så körde jag på ett däck som låg på banan o det fastnade under motorn , sen tog det 50-100 m innan jag börja släppa av o märka att nått låg under bilen . Sen efter det hände nått lustigt , nu bara slirar han på kopligen . Fast på låga , asså jätte låga varv så driver den men så bort du gasar så bara varvar det o händer inget mera :S
Det ända jag kan komma på om det har stänkt upp massa snö på remmarna när däcket låg under ( igen skydsplåt under ).
Snälla hjälp mig blir galen vill ut o köra igen ju
( vi hade kört hela dagen utan som hällst problem )
vilka remmar skulle det vara som slirar. finns ju ingen rem som driver den bilen frammåt vad jag vet. kan du inte ha lyckats bränna kopplingen då? det låter sannerligen så
Kolla min projekttråd http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?pid=1290219#p1290219
Det är kopplingen, byt den. Hade exakt samma problem med styvfars Almera -98
Okej , det värkar ju sannerligen vara kopligen då efter alla svar . Men nu är bara frågan hur man byter den på ett smidigt sätt ?? Har alrig bytt på nån bil bara när det ligger löst
Nee men då borde den ju inte driva nått tycker jag ??
Läs hans tråd namn igen.. Motorn Varvar MEN Hjulen rör sig inte = Driv axeln av så kan du lägga i vilken växel du vill men inte rör sig hjulet för det. Syftade dock ej på att låta uppkäftig,
Läs hans tråd namn igen.. Motorn Varvar MEN Hjulen rör sig inte = Driv axeln av så kan du lägga i vilken växel du vill men inte rör sig hjulet för det. Syftade dock ej på att låta uppkäftig,
men asså man kan åka frammot om man håller väldigt lågt varv ( min rubrik va inte den bästa )
men asså man kan åka frammot om man håller väldigt lågt varv ( min rubrik va inte den bästa )
fast det går väldigt sakta o den orkar inget typ ( liten backe osv)
Det är ju Bjura_e30s tråd så jag tror han vet vad den heter.
Sen så skriver han ju även att den driver på låga varv om du läser tråden.
de har hänt nått med nån av drivaxlarna brukar bli detta fenomenet då har faktiskt vart ute för de på en golf med som ja lagad på mitt förra jobb. gasar man lite så rör den sig nästa de är ar ju de diffen är till för att snörra på de hjulet som går lättast för att underlätta när man svänger mm.eftersom de inget som spärrar diffarna på golfar så rör den sig icke mkt framåt ! lyck till!
MEN drivaxeln kan hoppa ur, hände på faderns v70, den drog så fint när man körde iväg lugnt, men gasa man för mycke var det precis som den slira på kopplingen och när man ex var uppe i 90 och släppte gasen gick bilen ner på tomgång.
Då var det en drivaxel som inte satt i riktigt, var bara att skjutsa i den igen så funka det ingen som det skulle.
MEN drivaxeln kan hoppa ur, hände på faderns v70, den drog så fint när man körde iväg lugnt, men gasa man för mycke var det precis som den slira på kopplingen och när man ex var uppe i 90 och släppte gasen gick bilen ner på tomgång.
Då var det en drivaxel som inte satt i riktigt, var bara att skjutsa i den igen så funka det ingen som det skulle.
Okej , bara hoppas på det ist för koppligen då tack så mycket ska kolla det i veckan:)