Jag uppgraderade från Win XP SP3 x86 till Win7 Professional x64 nyligen och det har funkat bra. Windows 7 är ganska bakåtkompatibelt när det gäller program, det enda som inte funkat för mig som funkat med XP var ett urgammalt program man kan öva reglerteknik i (typ från '92). Men man har även möjlighet att emulera WinXP i Windows 7 (om man har Professional<) med Windows Virtual PC (löste problemet för mig).
Jag uppgraderade från Win XP SP3 x86 till Win7 Professional x64 nyligen och det har funkat bra. Windows 7 är ganska bakåtkompatibelt när det gäller program, det enda som inte funkat för mig som funkat med XP var ett urgammalt program man kan öva reglerteknik i (typ från '92). Men man har även möjlighet att emulera WinXP i Windows 7 (om man har Professional<) med Windows Virtual PC (löste problemet för mig).
Okey, men du säger du emot dig själv lite, eller ? Du blåste ur och installera eller uppgradera du från XP till 7 ?
Man kan uppgradera sig från ett program till ett annat, och så kan man uppgradera sin befintliga installation från en version till en nyare.
Vad jag fattade att Steifan gjort är alltså att uppgradera sig från XP till 7, genom att installera om datorn från grunden. Svårt att förklara men hoppas det går fram
Motorer är som människor; Behöver de andningshjälp står inte allt rätt till.
Absolut smidigaste är att föra över sina befintliga Windows XP filer till en extern Hårddisk och sedan föra över dom till Windows 7 Ladda ner Filöverföringen här http://www.microsoft.com/downloads/deta … laylang=sv
Har själv just i dagarna gått från Windows XP x32 till Windows 7 x64 Ultimate och det fungerade klockrent
Det bör väl tom vara så att installationsprogrammet förhindrar en normal uppgradering när du gör det via XP utan du måste köra Vista för att kunna dra "nytta" av denna finess. Är inte helt 100% säker, men vill minnas att jag läst det ett par gånger om...vet att TS lyckats, men tänkte för framtida pionjärer
Det bör väl tom vara så att installationsprogrammet förhindrar en normal uppgradering när du gör det via XP utan du måste köra Vista för att kunna dra "nytta" av denna finess. Är inte helt 100% säker, men vill minnas att jag läst det ett par gånger om...vet att TS lyckats, men tänkte för framtida pionjärer
Stämmer bra.
Eller tjao, den förhindrar inte, det är inte tekniskt möjligt då det är för många skillnader mellan XP och Vista.
Sen är det alltid värdelöst att uppgradera windows X av måååånga anledningar (googla på det)
Okey, men du säger du emot dig själv lite, eller ? Du blåste ur och installera eller uppgradera du från XP till 7 ?
Ren installation
Men mitt operativsystem uppgraderades, eller "byttes till bättre". Då.
Har själv just i dagarna gått från Windows XP x32 till Windows 7 x64 Ultimate och det fungerade klockrent
Hur mycket ram-minne har du i din dator?
2Gb är för lite, funkar bra med XP men 7:an tar ju upp 1 Gb oavsett till skillnad mot XP som använder ~500Mb. Tänkvärt om man kör med relativt lite minne.
2Gb är för lite, funkar bra med XP men 7:an tar ju upp 1 Gb oavsett till skillnad mot XP som använder ~500Mb. Tänkvärt om man kör med relativt lite minne.
Inte då, jag kör Win7 på två datorer med endast 1GB ram, fungerar hur bra som helst. Just nu används 425mb, varav Firefox står för 150mb.
Exakt, när jag stoppa in Win 7 skivan så kom de upp en ruta där de stog en hel del men kort sagt att de inte gick att uppgradera..
Hur tänker du nu då Win 7 går utmärkt på 2gb, om du inte tänkt spela assassins creed 2 eller nåt... Sen att Win 7 "tar upp 1gb" är rätt felaktigt då minneshanteringen är helt annorlunda mot Windows XP, men det orkar jag inte gå in vidare på, summan e iaf att 1gb i win 7 är betydligt mindre/snabbare än 500mb i XP
Jag har 8GB Ram i mina stationära med Windows 7 x64. och 1GB i laptopen och Windows 7 x32 Funkar kalas även på laptopen
Hur tänker du nu då Win 7 går utmärkt på 2gb, om du inte tänkt spela assassins creed 2 eller nåt... Sen att Win 7 "tar upp 1gb" är rätt felaktigt då minneshanteringen är helt annorlunda mot Windows XP, men det orkar jag inte gå in vidare på, summan e iaf att 1gb i win 7 är betydligt mindre/snabbare än 500mb i XP
Alternativt spelar Empire Total War som gärna använder över 1Gb Dvs +2Gb ofta.