2779
Sök

Vart kan man köpa fjäderbensstag till mercedes 190?

96 Inlägg
11 januari 2010
Trådstartare
vart kan man köpa fjäderbensstag till mercedes 190? nån som vet?

276 Inlägg
11 januari 2010
Jag har ett tror jag smile

96 Inlägg
11 januari 2010
Trådstartare
jasså lust att sälja? smile

96 Inlägg
17 januari 2010
Trådstartare
hallå hade du ett eller?

Fire And Silk
2 254 Inlägg
17 januari 2010
Tror aldrig att jag sett en 190'i med fjäderbensstag, men det kanske finns. Och om det nu finns så gör det väl ingen större nytta då det inte är mcpherson varken fram eller bak. Det skulle väl vara om du har planer på att modda så att du kan använda dig av Coilovers.

Det viktiga är inte att ha rätt, utan att straffa de som har fel. ''Gustav Svensson''
Somliga kallar det lyx, Mercedes Benz kallar det för standard.

96 Inlägg
17 januari 2010
Trådstartare
okej vad menar du med mcpherson?  jo jag hade tänkt de om jag hittar till rätt pris  staget e nog mest för att de ser bra ut smile

Fire And Silk
2 254 Inlägg
17 januari 2010
merca-190 skrev:
okej vad menar du med mcpherson?  jo jag hade tänkt de om jag hittar till rätt pris  staget e nog mest för att de ser bra ut smile

Alltså våra bilar har ju inte fjäderben utan dämparn och fjädern sitter på olika ställen smile

Det viktiga är inte att ha rätt, utan att straffa de som har fel. ''Gustav Svensson''
Somliga kallar det lyx, Mercedes Benz kallar det för standard.

96 Inlägg
30 mars 2010
Trådstartare
okej ja de stämmer ju. nån som har satt coilovers på 190 och vet om det är krångligt och mycket arbete?

1 291 Inlägg
31 mars 2010
-Mackan- skrev:
merca-190 skrev:

Alltså våra bilar har ju inte fjäderben utan dämparn och fjädern sitter på olika ställen smile

Sant men det är ändå en mcpherson framvagn.
Men eftersom den inte är coilover-ben original utan endast stötdämpare så bär inte dämpartornen upp bilens vikt och ett fjäderbensstag är av ingen nytta

Sök