vadsomhelst skrev:
Tjena.
Tänkte kolla hur ni har det med erfarenheter med dessa saker, menar någon måste ju ha varit med om det innan tycker man.
Hur som helst, här kommer storyn.
Köpte en bil för ca en månad sedan där det enligt info skulle vara bla Dimmljus fram, antispinn, antisladd, cd-stereo m.m.
Tänker inte så mycket på det och köper bilen. Glad i hågen, ser att det inte finns någon stereo monterad men blir mest glad för då har jag en ursäkt till att montera mina gamla naka.
Märker ganska snabbt, 2-3 dagar att det inte är antisladd eller antispinn på den.
Inte heller dimmljus fram.
Vad gör man? Jo, jag mailar säljaren för att han ska få reda på detta.
Hade ringt men detta var runt jul så hade ledigt.
Ringde honom morgonen på måndagen när de öppnade igen.
Han hade inte läst mailet men sa att det var "reservation mot felskrivningar".
Han sa inte mer om det och har ignorerat det i andra mailväxlingar.
så han vet nog vad som kan hända.
Ska dit nu på fredag och felsöka varför centrallåset jävlas, en låskista garanterat.
Det har även börjat larma om bromsklossar, dvs att slitvarnarna lyser.
Vilket för mig innebär att de var dåliga när de sålde bilen. . .
Hur ställer sig garantin med det? Det är ju slitdelar.
Iallafall så är frågan:
Vad kan jag begära och kräva att de gör med det hela.
Har kollat med ARN.se och de har ett precist sådant fall, denna killen fick 15k tillbaka av säljaren, men sen vill jag inte bli ovän med honom om det strular i framtiden.
Vad tror ni om det grabbar?