Tjabba! Som rubriken lyder. har bytt till en större turbo. Men det läcker lite mellan turbon och grenröret, så den laddar inte så mkt. Kan turbon inte bygga upp laddtryck om det läcker där?
Ha det gött MVH//Martin
Senast redigerat av MartinThorssell (11 januari 2010)
Ca en halv cm på turbomätaren. Turbomätaren sitter ju på mätarpanelen. Har inte kopplat in någon laddtrycks mätare. ska göra det imorrn. men jag tycker det ska ladda mera. Jag får göra det Fast det känns ändå som han släpper ut laddtrycket vid grenröret.
Det är väl aldrig bra om det läker innan turbon. Jag menar då försvinner det ju avgaser som egentligen skulle få turbon att ladda. Sen om det gör att turbon laddar mindre det vet jag inte, dock borde det ju ta längre tid att nå maxladd
Det är väl aldrig bra om det läker innan turbon. Jag menar då försvinner det ju avgaser som egentligen skulle få turbon att ladda. Sen om det gör att turbon laddar mindre det vet jag inte, dock borde det ju ta längre tid att nå maxladd
Mvh Tobias Hanning
Tack för svar Jag ska ta och plana turboflänsen sen dit med en packning! Det borde göra susen